ورود آقایان به این نمایش ممنوع شد

به گزارش مجله آی سیب، حدیقه حیدری که این روزها نمایش قلاده های سرخ را روی صحنه می برد، بیان کرد که این نمایش ویژه بانوان روی صحنه می رود.

ورود آقایان به این نمایش ممنوع شد

به گزارش خبرنگاران، این کارگردان همزمان با آخرین اجراهای نمایشش توضیحاتی درباره این اثر نمایشی و شرایط اجرای تئاتر در پردیس تئاتر تهران ارایه کرد.

او که نویسندگی نمایشنامه را هم بر عهده داشته، درباره محتوا و حال و هوای آن گفت: این نمایش داستان زنان عادی و عام جامعه است که شاید نقش شان در زندگی خیلی به چشم نیاید ولی تاثیر بسزایی در جامعه دارند. در نمایش ما کارکترها وجود خارجی ندارند ولی روند کار و اتفاق های نمایش، واقعی هستند.

حیدری با ارایه توضیحی درباره شیوه اجرایی این نمایش اضافه نمود: ماجراهای نمایش قلاده های سرخ در فضایی سورئال می گذرد. نمایش ما هم درام دارد و هم نگاهی به تاریخ و هم قسمت هایی مفرح. کار در مجموع دیالوگ محور است ولی حرکت هم داریم.

او با بیان اینکه این نمایش صرفا برای بانوان اجرا می گردد، اضافه نمود: همه اعضای گروه ما بانوان هستند و نمایش هم ویژه مخاطبان خانم اجرا می گردد. چند سالی است که گروه ما یعنی گروه حسیبا با همین رویکرد نمایش های خود را به صحنه می برد که در سال های اخیر هم در تالار محراب و فرهنگسرای نیاوران اجرا داشته ایم.

حیدری درباره اجرای نمایش در پردیس تئاتر تهران و دشواری های احتمالی آن برای بانوان گفت: طبیعتا سختی هایی داشتیم و مسیر برای بعضی دور بود. از سوی دیگر انتظار حمایت بیشتری از بعضی ارگان ها و نهادها داشتیم که اتفاق نیفتاد. برآوردمان این بود که تماشاگران بیشتری داشته باشیم ولی با توجه به مجموعه شرایط، از مقدار استقبال تماشاگران راضی هستیم.

این نمایش تا روز 30 مرداد ساعت 16 و به مدت زمان 2 ساعت و 30 دقیقه در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران روی صحنه می رود. گروه اجرایی نمایش قلاده های سرخ به توضیح زیر هستند: نویسنده و کارگردان: حدیقه حیدری، تهیه کننده: مهناز حدیدچی.

بازیگران: فاطمه طاهری نسب، فاطمه محمدی، فاطمه رحیمی، فاطمه حاجی اسفندیاری، مبینا حاجی زاده، مائده سادات حسینی، ریحانه عمرانی، النا غضنفری.

یک گوریل غمگین در تئاتر شهر | کسی برای این گوریل کاری نمی کند

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2298

به "ورود آقایان به این نمایش ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود آقایان به این نمایش ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید