تور ارزان هلند: ولندام، شهری مجذوب کننده در نزدیکی آمستردام

به گزارش مجله آی سیب، ولندام

آمستردام با ساختمان های رنگارنگ، مسیرهای دوچرخه سواری و کانال های پر آب خود آنقدر شهر جذابی است که بیشتر گردشگران در سفر به هلند این شهر را برای گشت و گذار انتخاب می نمایند. اگر بعد از دو سه روز ماندن در این شهر می خواهید شهرهای دیگر هلند را هم دیدن کنید شهر ولندام (Volendam) یکی از برترین گزینه هاست. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا از شهر ولندام بیشتر بدانید.

تور ارزان هلند: ولندام، شهری مجذوب کننده در نزدیکی آمستردام

با تور ارزان هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

مسیرهای دوچرخه سواری در آمستردام هر کسی را وسوسه می نماید تا برای گشت و گذار در شهر دوچرخه کرایه کند و تا می تواند زیبایی های شهر را کشف کند. حتما هیجان زده می گردد اگر بگوییم برای رفتن به ولندام می توانید از همان دوچرخه ای که کرایه کردیده اید بهره ببرید چون این شهر فقط نیم ساعت تا آمستردام، مرکز هلند فاصله دارد. برای رسیدن به ولندام البته که می توانید از حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس بهره ببرید اما اگر از ما می شنوید لذت بخش ترین راه برای رفتن به این شهر، دوچرخه سواری از مسیرهای سرسبز و هموار است. حالا که ولندام تا این حد به آمستردام نزدیک است به هیچ وجه سفر به آن را از دست ندهید چون در آنجا چشم اندازهایی را می بینید که با وجود آن ها هلندی گردیی تان کامل تر می گردد و این کشور را بهتر درک می کنید.

شهر ولندام در کنار دریاچه Ijsselmeer واقع شده است و اگر می خواهید همه جاذبه های پنهان هلند را کشف کنید پیشنهاد می کنیم که حتما از این شهر مجذوب نماینده تماشا کنید. ولندام شهری در شمال هلند و 20 کیلومتری آمستردام است که جاذبه های بیشماری دارد و همین جاذبه های رنگارنگ است که این شهر را به مکانی عالی برای بازدید تبدیل نموده است. همین که وارد این شهر می شوید یک راست به سمت De Dijk بروید اینجا پرهیاهو ترین قسمت بندر است. در اینجا در یک طرف، قایق های ماهی گیری را می بینید و در سمت دیگر چشمانتان خیره به ساختمان ها و خانه های سنتی و چوبی می گردد. چشم اندازهای اینجا همان چیزی است که از سفر به هلند انتظار دارد همان خانه های مجذوب نمایندهی که هلند را به برترین شکل در نظرمان تداعی می نمایند. مگر می گردد به روستایی ماهی گیری بروید و غذاهای دریایی آن را امتحان نکنید؟ کافه ها و رستوران های زیادی در امتداد بندر هستند که بوی غذاهای دریایی آن ها حسابی هوش از سر می برد و ناخداگاه شما را به سمت خود می کشند. شاید با امتحان غذاهای دریایی ولندام طعم آن ها چنان زیر دندانتان بماند که دیگر غذاهای دریایی شهرهای دیگر راضی تان ننمایند.

این شهر به داشتن لباس های سنتی رنگارنگ معروف است و خیلی از گردشگران این لباس ها را می پوشند و عکس های مجذوب نماینده می اندازند. در قسمت های مختلف شهر مجسمه های برنزی زیادی هست که می توانید با آن ها سلفی بگیرید و برای خرید سوغاتی هم می توانید سراغ گل های لاله چوبی، تیشرت های ولندمی و کارت پستال بروید. فقط با 3 یورو می توانید از موزه ولندام تماشا کنید، موزه ای که در آن هر چیزی را که می بینید فقط و فقط مخصوص همین شهر است. با رفتن به موزه ولندام انگار سفری به گذشته ها رفته اید، همین که پا به این موزه می گذارید انواع و اقسام آثار هنری، لباس های سنتی و ماکت های سه بعدی در جلوی چشمانتان رژه می فرایند. محال است که این همه آثار هنری را ببینید و حس نکنید که در قرن نوزدهم میلادی هستید. در حدود دو قرن پیش نقاش های زیادی به این شهر سفر می کردند و نقاشی هایی می کشیدند که بسیاری از آن ها امروز در همین موزه نگهداری می شوند و از شاهکارهای هنر و نقاشی به شمار می فرایند.

تا نام هلند می آید شاید خیلی از ما یاد پنیرهای معروف آن بیفتیم پس حالا که تا این شهر آمده اید شاید دلتان بخواهد چند بسته ای از این خوراکی خوشمزه خریداری کنید و برای سوغاتی به دوستانتان دهید. برای این کار یک پیشنهاد جالب برایتان داریم: به کارخانه پنیر ولندام بروید. نگران نباشید این کارخانه بیشتر از اینکه جایی صنعتی باشد جایی گردشگری به شمار میرود و گردشگران زیادی برای چشیدن طعم خوشمزه پنیرهای هلند راهی این کارخانه می شوند. اگر در ماه های گرم سال به ای شهر رفته اید برترین زمان را انتخاب نموده اید چون همین که اواخر بهار و تابستان می گردد در این شهر ورزش های آبی زیادی برگزار می گردد که می توانید با شرکت در آن ها نه فقط اوج سرگرمی و هیجان را تجربه کنید بلکه شاید نفر اول شدید و جایزه ای هم گرفتید.

این شهر یک هتل معروف و قدیمی به نام هتل اسپاندر دارد که اگر اهل هنر و نقاشی باشید حتما از اقامت در آن استقبال می کنید. این هتل در سال 1881 افتتح شد اما نکته هیجان انگیزش این است که خیلی زود به پاتوق نقاشان سراسر اروپا تبدیل شد. این هتل همچنان بعد از نزدیک به 140 سال فعال است و مسافران زیادی هم دارد. با رفتن به این هتل کافیست نگاهی به در و دیوارها بیندازید تا با تماشا 1400 نقاشی زیبا از هنرمندان معروف قرن نوزدهم و بیستم به وجد بیاییید. گر اهل هنر و نقاشی نیستید باز هم این هتل مجذوب نمایندهیت های دیگری برای راضی کردنتان دارد. وجود یک حمام ترکی، اتاق های راحت و سالن غذاخوری ای با دکوراسیون سنتی حتما احساس سفر به زمان های گذشته را در شما بیدار می نماید. برای فرار از شلوغی و هیاهوی آمستردام، ولندام برترین انتخاب است. کافیست صبح زود بلند شوید راهی این شهر شوید و تا ظهر همه قسمت های آن را بگردید.

منبع: holland.com

منبع: الی گشت
انتشار: 19 فروردین 1401 بروزرسانی: 19 فروردین 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2019

به "تور ارزان هلند: ولندام، شهری مجذوب کننده در نزدیکی آمستردام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان هلند: ولندام، شهری مجذوب کننده در نزدیکی آمستردام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید