پاریس، شهر نور و عشق

به گزارش مجله آی سیب، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

پاریس، شهر نور و عشق

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می کنند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

پاریس پرطرفدارترین شهر جهان از نظر جهانگردان است و به شهر عشاق جهان معروف شده است. به پاریس شهر نور نیز می گویند زیرا از معدود شهرهای جهان است که هیچوقت نمی خوابد و همواره مغازه ها و خیابان های شهر شلوغ هستند. این شهر سرشار از جاذبه های جهانگردی مختلفی است که سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود می کشد. در این مقاله کوشش این است تا با عروس شهرهای جهان و جاذبه های معروفش آشنا شوید. سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

همه چیز درباره پاریس

دیدنی های شهر پاریس

دانستنی های مفید برای سفر به پاریس

همه چیز درباره پاریس

پاریس پر جهانگردترین شهر جهان است و به خاطر موزه ها و خیابان های زیبایی که دارد شهرت فراوانی کسب نموده است. این شهر از همه نظر در صندلی شهری رؤیایی قرار می گیرد. از زمان های گذشته پاریس، پایتخت هنر و آزادی بوده است و بسیاری از هنرمندان این شهر را برای سکونت برگزیده اند و بیشتر نویسندگان و هنرمندان کشور فرانسه نیز در پاریس هستند. این شهر ازلحاظ سیاسی نیز لقب آزادترین شهر جهان را کسب نموده است. همچنین دانشگاه سوربن که یکی از معروف ترین دانشگاه های جهان است در این شهر زیبا قرار گرفته است. اگر بخواهیم ازلحاظ مالی نیز به پاریس نگاه کنیم، می توان گفت پاریس پایتخت مالی کشور فرانسه محسوب می گردد. علاوه بر درآمدهای زیادی که مردم پاریس از راه جذب جهانگرد دارند، این شهر صندلی بسیاری از شرکت های معروف جهان نیز هست. همچنین در صنعت مد، جواهرات و زیورآلات نیز بسیار معروف است و فستیوال های لباسی که در این شهر برگزار می شوند، بسیار محبوب هستند.

پاریس یکی از پرجمعیت ترین شهر های اروپاست و حدود 12 میلیون نفر در مناطق پاریس زندگی می کنند. سالانه 45 میلیون جهانگرد به این شهر رؤیایی سفر می کنند تا از فضای متفاوت و رمانتیک پاریس استفاده کنند. پاریس همچنین بیش از 400 پارک دارد و سرسبزترین شهر در کل اروپا محسوب میگردد. زمانی که به نقشه پاریس نگاه کنید متوجه می شوید در هر محله یک پارک بزرگ وجود دارد. میانگین دمای شهر پاریس 15 درجه سانتی گراد بوده و دارای آب و هوای معتدل است. شاید از چشم نوازترین ویژگی های پاریس، معماری خاص و زیبای این شهر باشد. کوشش شده است تا چهره کلاسیک شهر حفظ گردد و با وجود مدرن شدن شهرهای جهان، پاریس هنوز ظاهر قدیمی و زیبای خود را حفظ نموده است.

فرودگاه شارل دوگل پاریس

نیس فرانسه، مقصد ساحلی رویایی

دیدنی های شهر پاریس

برج ایفل مشهورترین بنای کشور فرانسه و شاید کل جهان است. در بیشتر عکس هایی که از شهر پاریس می بینیم برج ایفل هم وجود دارد. بعید است فردی در تور فرانسه شرکت کند اما برج ایفل را نبیند. این برج زیبا که به نماد این شهر تبدیل شده است، توسط گوستاو ایفل ساخته و در سال 1889 از آن رونمایی شد. این سازه بزرگ بیش از 15 هزار تکه فلزی دارد. ارتفاع برج ایفل بیش از 300 متر است. در حال حاضر می توان از این برج بالا رفت و از ارتفاع زیاد کل منظره شهر پاریس را دید.

پاریس مناطق دیدنی مختلفی دارد اما یکی از جاذبه های بسیار معروف شهر، موزه لوور است. ساختمان اصلی موزه لوور در گذشته کاخی برای سلطنت پادشاهان فرانسه بوده و امروزه تبدیل به فضایی برای نمایش آثار تاریخی و هنری شده است. در ورودی این موزه معروف یک هرم شیشه ای زیبا وجود دارد که طراح آن لئو مینگ است. در داخل موزه لوور می توان از بیش از 30 هزار اثر مختلف دیدن کرد. انواع مختلفی از آثار کمیاب در این موزه نمایش داده می گردد. موزه لوور مساحت زیادی دارد و نمی توان در یک روز از قسمت های مختلف آن دیدن کرد اما جهانگردان تور فرانسه معمولاً قسمت های معروف موزه را می بینند. شاید معروف ترین اثری که در موزه لوور نگهداری می گردد و هواداران زیادی دارد، نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی باشد که حدود 500 سال پیش کشیده شده است.

اگر داستان گوژپشت نوتردام را شنیده باشید حتماً کلیسای نوتردام پاریس برایتان نامی آشناست. این ساختمان بزرگ یکی از شاهکارهای معماری شهر پاریس محسوب می گردد. کلیسای نوتردام در سال 1163 ساخته شد و ساخت کامل آن بیش از 150 سال طول کشید. نمای کلی و تزئینات مختلف این کلیسا مبهوت کننده هستند. داخل محیط کلیسا با پنجره های شیشه ای رنگی و نقاشی های مختلفی تزئین شده است.

بلوار شانزلیزه، معروف ترین بلوار جهانست که از یک طرف به میدان کنکورد و باغ شانزلیزه و از سوی دیگر به طاق پیروزی منتهی می گردد. طول خیابان شانزلیزه تقریباً دو کیلومتر است. این خیابان پر از مغازه ها و کافه های مختلف است. مغازه های لباس فروشی معروفی مانند لویی ویتون و دیور در این خیابان قرار دارند، همچنین جواهرفروشی برند معروف تیفانی نیز در شانزلیزه قرار گرفته است. جهانگردان و مردم پاریس برای تفریح معمولاً به این خیابان روی می آورند. بسیاری از رستوران ها و شیرینی فروشی های معروف اروپا در این خیابان قرارگرفته اند. طاق پیروزی که در یک طرف بلوار شانزلیزه قرار گرفته است یکی از بناهای معروف فرانسه است که توسط ناپلئون در سال 1836 ساخته شد تا نمادی برای افتخار به سربازان فرانسه باشد. در سمت شرقی این سازه بزرگ به افتخار سربازانی که جان خود را در راه وطن ازدست داده اند آتشی همواره روشن است. خیابان شانزلیزه شب های بسیار زیبایی دارد و معمولاً نورپردازی های این خیابان بسیار چشم گیر هستند.

یکی از متفاوت ترین دیدنی هایی پاریس، دیزنی لند پاریس است. دیزنی لند پاریس یکی از مجموعه شهربازی های بسیار محبوب در جهان است که شامل دو شهربازی، مجموعه ای از هتل ها، رستوران های مختلف و دهکده ای فانتزی می گردد. این مجموعه بسیار پرطرفدار است و سالانه بیش از 15 میلیون نفر به آنجا می فرایند. در دیزنی لند پاریس انواع مختلفی از وسایل بازی با جدیدترین تکنیک ها موجود است که باعث می گردد افراد تمام سنین از بودن در این مجموعه، بسیار لذت ببرند.

شهربازی های دیزنی لند در میان مردم جهان بسیار پرطرفدار هستند. دیزنی لند پاریس اولین شعبه اروپایی این مجموعه شهربازی محسوب می گردد و توانسته نظر میلیون ها جهانگرد را جلب نماید.

دانستنی های مفید برای سفر به پاریس

برای سفر به پاریس بهتر است در جریان برخی واقعیت های این شهر باشید. اولین نکته ی قابل توجه، می تواند این باشد که بهترین زمان برای تور فرانسه و سفر به پاریس اواخر زمستان و فصل بهار است در این زمان ها درختان سرسبز هستند و آب و هوای شهر برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر و بناهای تاریخی عالی است. اگر قصد پیاده روی در شهر پاریس را دارید بهتر است بدانید پیاده روی از شمال به جنوب پاریس دو ساعت زمان می برد. ارزان ترین راه حمل و نقل در پاریس استفاده از مترو است. متروی پاریس در سال 1900 ساخته شده است و چهارمین خط متروی بزرگ جهانست. مترو تمام نقشه پاریس را پوشش می دهد و تقریباً با مترو می توان به همه جای شهر سفر کرد. بد نیست بدانید بزرگ ترین ساعت آفتابی جهان نیز در پاریس واقع شده است. این ساعت بزرگ در وسط میدان کنکورد قرار گرفته است.

پاریس مطمئناً یکی از گزینه های سفر برای هر فرد است زیرا امکانات و جاذبه های مختلفش تقریباً تمام افراد را جذب خود می نماید. این شهر زیبا طوری طراحی شده است که جهانگردان بیشترین لذت را از لحظات خود ببرند و به همین دلیل بسیار پرطرفدار است. البته یکی از معایب پاریس گران بودن هزینه های مختلف در این شهر است. معمولاً هزینه اقامت و خوراک در این شهر از دیگر شهر های فرانسه بیشتر است. اما با وجود تمام هزینه ها، سفر به پاریس تجربه ای متفاوت از مسافرت را برای جهانگردان به ارمغان می آورد.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1301

به "پاریس، شهر نور و عشق" امتیاز دهید

1 کاربر به "پاریس، شهر نور و عشق" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس، شهر نور و عشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید