پروژه 28 نفره دانشجویی آلپاین؛ معرفی و بررسی کانسپت آلپاین A4810

به گزارش مجله آی سیب، حاصل ایده پردازی 28 دانشجوی کارشناسی ارشد رشته طراحی حمل و نقل در Istituto Europeo di Design Turin یا همان IED ایتالیا با کمپانی Alpine منجر به خلق کانسپت سوپر اسپرت A4810 هیدروژن سوز شد.

پروژه 28 نفره دانشجویی آلپاین؛ معرفی و بررسی کانسپت آلپاین A4810

هدف این پروژه خلق خودرویی برای سال 2035 است که دارای فناوری های آینده نگرانه باشد و در عین حال، به برند آلپاین نیز وفادار بماند. آلپاین A4810 ابرخودرویی است که از ترکیب خطوط منحنی و حجم های ارگانیک زیادی در طراحی آن استفاده شده است.

چراغ های جلو در نوک دماغه قرار گرفته اما به هنگام خاموشی نامرئی هستند. گلگیرها به دلیل پُف زیاد بالاتر از بقیه سطح دماغه قرار می گیرند و محفظه سرنشین در مرکز خودرو جانمایی شده است . طراحی بخش پشتی بدنه دارای بازوهای پروازی است که بخش اصلی بدنه را به گلگیرها متصل می کند. هنگامیکه از بالا به خودرو نگاه می کنید، شاهد یک فرم دُم مانند به شکل W هستید که چراغ های عقب عمودی در هر لبه و خروجی اگزوز دوگانه در مرکز وجود دارد.

تیم دانشجویان دخیل در پروژه همچنین یک کابین آینده نگرانه برای A4810 طراحی و ساخته اند. در این بخش نیز غربالک فرمان از داشبورد فاصله دارد و نمایشگرهای دیجیتالی در هر یک از طرفین، آنچه را که در پشت خودرو اتفاق می افتد به طور دقیق و کامل نشان می دهد.

کانسپت آلپاین A4810

کانسپت آلپاین A4810

قبلی 1 از 2 بعدی

جدیدترین آگهی های خودرو

تِم کلی کابین و رنگ غالب قرمز است که فضایی مهیج و سرشار از آدرنالین را به سرنشین منتقل می کند. 4810 در نام مفهومی خود اشاره ای به ارتفاع کوه مون بلان دارد که بخشی از آلپ است. دانشجویان طراحی خودرو IED طول کلی این ابرکانسپت را با 5091 میلی متر طول، به همراه عرض 2010 میلی متر و ارتفاع 1055 میلی متری در نظر گرفته اند که ضمن یک پُز خوب بر روی زمین، تناسباتی مجذوب نماینده را نیز پدید آورده است.

با اینکه هدف این است که A4810 دارای یک پیشرانه هیدروژنی باشد، اما فعلا هیچ جزئیاتی درباره قوای محرکه آن منتشر نشده و بیشترین تمرکز تیم خبری آلپاین بر روی طراحی بدنه خودرو بوده است. در شروع پروژه، هر دانشجو اقدام به ایده پردازی برای استایل بدنه خودرو نمود و سپس تیم آلپاین دو ایده را انتخاب کرده و از دانشجویان خواست تا طرح نهایی آن را ارائه نمایند. مشارکت آلپاین با اشتیاق، پیگیری و حضور مستمر تیم های طراحی و فنی همراه بود و نقطه عطف دیگری در همکاری بین المللی این شرکت و دانشگاه IED محسوب می شود.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2120

به "پروژه 28 نفره دانشجویی آلپاین؛ معرفی و بررسی کانسپت آلپاین A4810" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه 28 نفره دانشجویی آلپاین؛ معرفی و بررسی کانسپت آلپاین A4810"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید