چطور پاسپورت کانادا را دریافت کنیم؟

به گزارش مجله آی سیب، کانادا کشوری است که مساحتی حدود ده میلیون متر مربع دارد و به عنوان دومین کشور پهناور دنیا به شمار می رود. این کشور دارای ده استان عظیم و سه قلمرو می باشد. جالب است بدانید که طولانی ترین مرز زمینی در دنیا، مرز بین آمریکا و کانادا است و این دو کشور از این طریق ارتباطات مالی خود را انجام می دهند. با وجود اینکه کشور کانادا بسیار وسیع است، اما جمعیت بسیار کمی دارد و حدود 36 میلیون نفر می باشد، از این رو سالانه جمعیت زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می نمایند تا از امکاناتی که دولت این کشور برای مهاجرین و مردمان بومی، فراهم آورده، استفاده نمایند. کانادا یکی از کشور های توسعه یافته است و سطح کیفیت زندگی و رونق مالی خوبی دارد، همچنین شهر های پر جمعیت و صنعتی آن، مونترآل، ونکوور و تورنتو می باشند. بهتر است برای دریافت اقامت کانادا تا حدودی با نوع حکومتی آن نیز آشنا شوید و بدانید که حکومت این کشور از نوع دموکراسی پارلمانی فدرال به حساب می آید و در حال حاضر رئیس این کشور، ملکه الیزابت دوم است که همه قوانین و الزامات کانادا به امضای وی می رسد. از این رو، علاقه مندان برای مهاجرت به کانادا بایستی دارای پاسپورت کانادایی باشند و پس از آن می توانند به عنوان یک شهروند در این کشور شناخته شوند. بایستی به این نکته توجه کنید که قبل از اخذ پاسپورت کانادا، به دست آوردن اقامت کانادا به صورت دائم الزامی می باشد و شرایط و ضوابط خاص خود دارد. مشاوران پارسی کانادا و تیم ترجمه آن، بر آن هستند تا به تک تک سوال های شما در این زمینه پاسخ دهند.

چطور پاسپورت کانادا را دریافت کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ارزان قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

اعتبار و ارزش پاسپورت کانادایی

همان طور که در بخش قبلی گفته شد، راه رسیدن به اقامت کانادا به صورت دائم، دریافت پاسپورت کانادا و شهروندی این کشور می باشد. بهتر است بدانید که به منظور اعطای تابعیت کانادا، فرد متقاضی باید بتواند در فرآیند ادغام شدن با فرهنگ و یا Naturalization ، پیروز شود. یکی از مواردی که علاقه مندان می بایست به آن توجه نمایند، ارزش و اعتبار پاسپورت این کشور است که در سطح دنیا قدرت بسکمک دارد. اشخاصی که پیروز به دریافت این پاسپورت می شوند، پس از مهاجرت به کانادا می توانند بدون ویزا به کشور های تعیین شده، سفر نمایند. مزیت دیگر پاسپورت کانادا این است که دارای امتیاز بالا و قدرت بسکمک می باشد، زیرا افرادی که پاسپورت و اقامت کانادا را دارند، بدون محدودیت قادر هستند تا به 115 کشور دنیا مهاجرت نمایند. بنابراین پاسپورت کانادا را می توان از این نظر جزو، یکی از قدرت مند ترین پاسپورت های کشورهای دنیا برشمرد.

شرایط دریافت شهروندی و تابعیت کانادا

یکی از مواردی که باید به آن بسیار توجه کرد، شرایط اخذ تابعیت کانادا می باشد. جالب است بدانید که پاسپورت کانادا از راستا های بسکمک قابل به دست آوردن می باشد. در حالت کلی روش های مهاجرت به کانادا را به چند دسته تقسیم کرد که علاقه مندان می توانند با بهره گیری از تجارب کارشناسان پارسی کانادا، به نتیجه دلخواه خود برسند. روش های مهاجرت به کانادا عبارت است از:

  • مهاجرت به وسیله کار در کانادا
  • مهاجرت به وسیله تحصیل در کانادا
  • مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری در کانادا
  • مهاجرت به وسیله ازدواج کردن با شهروند کانادایی
  • مهاجرت به وسیله به دنیا آوردن فرزند در خاک کشور کانادا

دریافت پاسپورت کانادا به وسیله کار

یکی از مهم ترین و پر متقاضی ترین روش های مهاجرت به کانادا و دریافت پاسپورت آن کشور، مهاجرت به وسیله کار کردن و اخذ پیشنهاد شغلی می باشد که امروزه تعداد بسکمک از افراد برای آن اقدام می نمایند. کشور کانادا به دلیل داشتن اقتصاد خوب و کیفیت زندگی بالا، مکانی ایده آل برای مهاجرت می باشد. از این رو، عده ای بر آنند که مدارک و اطلاعات مورد نظر خود را برای کار در کانادا جمع آوری نمایند. با توجه به اینکه بازار کار در این کشور به طور دائمی در حال رشد است، می تواند شغل های جدید و تخصصی بسکمک را تحت پوشش خود قرار دهد، از این جهت، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان و متخصص قادر هستند این سمت های شغلی مناسب را به دست آورده و برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. علاوه بر این، کشور کانادا تا سال 2021 می تواند به صورت تقریبی، بیش از یک میلیون شغل جدید برای فارغ التحصیلان داخلی و خارجی به وجود آورد. جالب است بدانید که در این راستا، دریافت پاسپورت کانادا بسیار حایز اهمیت می باشد و علاقه مندان را برای ماندن و اخذ اقامت کانادا، می بایست دارای پاسپورت این کشور باشند. کسانی که میخواهد در این کشور مشغول کار شوند، باید در سیستم امتیاز بندی کانادا، درخواست بدهند و پس از پیروز شدن در فرآیند دو مرحله ای، دعوت نامه ای از سوی اداره مهاجرت کانادا برای شان ارسال می شود.

سیستم امتیاز بندی مهاجرت کاری به کانادا

در قسمت قبل با یکی از روش های مهاجرت به کانادا و دریافت پاسپورت این کشور، آشنا شدید، و مهم ترین و پر هوادار ترین برنامه کار در کانادا، برنامه ایالتی اسکیل ورکر می باشد. در حالت کلی شرایط امتیاز بندی و نحوه محاسبه امتیازات به گونه ای خاص و در دو مرحله به متقاضیان ارائه داده می شود. کسانی که می توانند در مرحله اول امتیازات لازم را کسب نمایند، اجازه وارد شدن به مرحله دوم را دارند و در صورت کسب امتیاز نهایی و ایده آل، از سوی دولت کانادا دعوت نامه دریافت می نمایند. در مرحله اول فرد متقاضی بایستی حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را کسب کند و پس از آن، وارد مرحله دوم شود تا بتواند اقامت کانادا به صورت دائم را اخذ نماید. بهتر است بدانید که برای دریافت امتیازات مناسب، می بایست واجد شرایط باشید و مواردی را در رزومه خود قرار دهید، در این قسمت به تعدادی از آن ها پرداخته می شود.

  • مهارت های زبان انگلیسی و فرانسه

    فرد متقاضی باید بتواند در آزمون آیلتس نمره مناسبی را اخذ کند و حدکثر امتیازات در این مورد، 28 می باشد. تمامی امتیازات بر طبق چهار مهارت، گوش کردن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن مورد آنالیز قرار می گیرد. ارائه مدرک زبان برای برنامه اسکیل ورکر الزامی است و متقاضیان باید نسبت به یادگیری و دریافت مدرک آن، اقدام فرمایند.

  • دارای بودن مدرک تحصیلی

    در سیستم امتیاز بندی، فرد می تواند حداکثر 25 امتیاز بدست آورد. بهتر است بدانید که برای دریافت این امتیاز باید مدرک تحصیلی فرد از دانشگاه های کشور کانادا باشد و یا توسط اداره مهاجرت کانادا تاید، ارزیابی و معادل سازی شده باشد.

  • سوابق و تجربه کاری فرد

    در این بخش فرد می بایست 15 امتیاز بدست آورد. گفتنی است که سابقه کاری فرد بایستی به صورت تمام وقت، 30 ساعت در هفته کار کند و یا اگر شغلی نیمه وقت انتخاب نموده، معادل 30 ساعت به صورت پاره وقت در نظر گرفته شود.

  • شرط سنی فرد

    حداکثر امتیاز برای این مورد، عدد 12 می باشد که بازه سنی فرد به میلادی باید بین 18 تا 35 سال تعلق گرفته شود.

  • پیشنهاد کاری از سوی دولت کانادا

    اگر فردی هستید که جزو متقاضیان کار در کانادا و دریافت پیشنهاد کاری از سوی یک شرکت و کارفرمای معتبر می باشید، بایستی از مرحله کارگر ماهر، امتیاز کسب کنید و شغل پیشنهادی شما در گروه O، A، B و در لیست مشاغل کانادا قرار گرفته باشد. بیشترین امتیازی که در این بخش به فرد داده می شود، عدد 10 می باشد.

الزامات دریافت پاسپورت کانادا از راه تحصیل

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کانادا، تحصیل در این کشور می باشد و متقاضیان می توانند با مطالعه رشته تحصیلی مورد علاقه خود در کانادا، فرصت های شغلی فوق العاده ای را به وجود آورند. علاوه بر این با پیدا کردن شغل در این کشور، قادر هستید به راحتی اقامت کانادا به صورت دائم و پاسپورت این ناحیه صنعتی را دریافت کنید. تحصیل در کانادا برای سن های 6 تا 18 سال بسیار مناسب است زیرا کالج ها، مدارس و موسسات معتبر، کیفیت بالایی از آموزش را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند. یکی از نکاتی که والدین باید به آن ها توجه نمایند، انتخاب مدرسه ای است که توسط اداره مهاجرت کانادا تایید شده باشد. به همین دلیل است که به خانواده ای که قصد مهاجرت و تحصیل در کانادا را دارند، توصیه می شود از مشاوران و کارشناسان خبره مانند کارشناسان پارسی کانادا استفاده نمایند تا بتوانند بدون هیچ مسئله ای، مدرسه و موسسه آموزشی مناسب و معتبری را، برای فرزند خود انتخاب نمایند. یکی دیگر از مواردی که باید در انجام آن، احتیاط شود و وجود یک وکیل مهاجرتی را الزامی می سازد، فراهم کردن مدارک درست برای تحصیل در کانادا می باشد. از این جهت، وجود پاسپورت، مدرک زبان، ریز نمرات دوره قبلی تحصیلی، اثبات تمکن اقتصادی، اسناد مورد نظر و رزومه تحصیلی و کاری، ضروری می باشد و بایستی در فراهم کردن آن ها دقت کافی اعمال شود.

شرایط کلی دریافت پاسپورت کانادا

جالب است بدانید که کشور کانادا دارای دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی می باشد که بهتر است متقاضیان برای دریافت پاسپورت و تبدیل شدن به شهروند کانادایی، به این دو زبان مسلط باشند، مسلط بودن به معنای متخصص بودن در این زبان ها نیست، بلکه به این معناست که برای مثال فرد بتواند با استفاده از زبان فرانسوی، به صحبت کردن و نوشتن مشغول شود و در محیط های کاری و تحصیلی بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. زبان فرانسوی زبان مادری بیش از هفت میلیون نفر در کانادا می باشد. این دسته مردمان کانادایی بیشتر در استان کبک زندگی می نمایند. استان کبک دارای تاریخ غنی و پر افتخار است که در اوایل دوره استعمار، تحت تسلط دولت فرانسه بوده است. در هر صورت برای اینکه بتوانید از شرایط کلی دریافت پاسپورت کانادا آگاه شوید، بهتر است با مشاوران پارسی کانادا تماس حاصل فرمایید و رزومه و شرایط خود را برای شان بازگو کنید تا آن ها به بهترین نحو شما را کمک رسانند. در این قسمت قصد داریم شرایط اخذ پاسپورت کانادا را بیان کنیم:

  • توانایی صحبت کردن و نوشتن در یکی از زبان های انگلیسی و فرانسوی که جزو زبان های رسمی کانادا محسوب می شوند
  • دریافت کردن اقامت دائم کانادا
  • فراهم کردن تمامی مدارک مورد احتیاج
  • مشورت کردن با یک وکیل مهاجرتی بنام
  • ارسال درخواست خود به اداره مرکزی کانادا
  • امتحان ورود به کشور کانادا که درباره حقوق، مسئولیت ها و دانش مورد احتیاج درباره این کشور را، را داده باشید
منبع: پارسی کانادا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 966

به "چطور پاسپورت کانادا را دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پاسپورت کانادا را دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید