10 شخصیت خوش ذات برتر انیمیشن های پیکسار از بدترین تا برترین

به گزارش مجله آی سیب، با وجود اینکه انیمیشن های پیکسار بیشتر به عنوان فیلم های خانوادگی شاد و دل گرم نماینده شناخته می شوند که بچه ها و والدینشان به یک میزان از تماشای آن ها لذت می برند، اما هرگز از به تصویر کشیدن شخصیت های آسیب دیده یا نفرت انگیز در داستان هایش چشم پوشی نمی کند. از شرورهای بدجنس گرفته تا قهرمان های واقعی، شخصیت های زیادی در فیلم های پیکسار ویژگی های پنهان و منفوری چون خشم، احساس مالکیت، تکبر یا سایر ویژگی های نامطلوب دارند. با این حال، بسیاری از شخصیت های این انیمیشن ها بسیار بی نقص و خوش ذات هستند. اینها هر بار که روی پرده می آیند، با سخاوت، وظیفه شناسی، محبت یا هر ویژگی مثبت دیگری قلب مخاطبان را گرم می نمایند. در ادامه 10 شخصیت خوش ذات انیمیشن های پیکسار را نام بردیم که با ویژگی های مثبتشان یک قدم جلوتر و یک سر و گردن بالاتر از سایر شخصیت های به ظاهر خوب قرار می گیرند.

10 شخصیت خوش ذات برتر انیمیشن های پیکسار از بدترین تا برترین

10. سالی در انیمیشن کارخانه هیولاها (Monsters, Inc.) دل رحمی پنهانی در وجودش دارد

انیمیشن کارخانه هیولاها با پیش فرض خود که کارخانه ای برای ترساندن بچه ها است، نباید فیلمی با شخصیت های خوش ذات باشد. نقش شخصیت های اصلی این کارخانه ترساندن بچه ها و محصول تولیدی آن انرژی حاصل از جیغ بچه ها است. به علاوه هیولاها باید تاکتیک های ترسناک خود را مدام تقویت نمایند چرا که بچه ها روز به روز مطلع تر و انعطاف پذیرتر، و ترساندنشان به کاری سخت تبدیل می شود.

قهرمان داستان جیمز سالیوان که همه او را سالی صدا می نمایند، وظیفه دارد یک هیولای ترسناک در کمد بچه ها باشد، اما به سرعت ثابت می نماید که درون آن اندام درشت و ظاهر ترسناک، قلبی از طلا پنهان شده است. او به سرعت با دختر کوچکی به نام بو که وظیفه ترساندنش را برعهده داشت دوست می شود، و سمت مهربان و غریزی محافظ وجودی اش را آشکار می نماید. سالی جامعه هیولاها را تشویق می نماید تا به جای ترساندن و درآوردن جیغ بچه ها برای ذخیره انرژی، از خنده آن ها استفاده نمایند.

9. بیش از حد محافظه کار بودن مارلین در انیمیشن در جست و جوی نمو (Finding Nemo) از نگرانی نشات می گیرد و او مطمئنا یک شخصیت خوش ذات انیمیشن های پیکسار است

یکی از موضوعات اصلی در جست و جوی نمو مسائل یک پدر بیش از حد نگران و محافظت نماینده است و نشان دادن این مساله که مارلین پدر بی نقصی نیست. مارلین یک محدودیت بزرگ در زندگی اش دارد، آن هم ترس همیشگی و مداوم او از همه چیز است. اما این حس آزاردهنده به این علت قابل درک است که می دانیم همسر و تمام بچه ها مارلین (به جز نمو) کشته شدند و او مدام با ترس از اتفاقی که ممکن است برای آخرین عضو خانواده اش پیش بیاید زندگی می نماید.

وقتی نمو اسیر می شود، مارلین برای نجات پسرش از اقیانوس ها عبور می نماید. او از نگرانی برانگیخته، اما در نهایت متوجه می شود که هیچ چیز بیشتر از پسرش برایش ارزش ندارد و به معایب خود پی می برد. اگرچه مارلین پدر بی نقصی نیست، اما نمی توان انکار کرد که یک شخصیت خوش ذات انیمیشن های پیکسار است.

8. ویولت در انیمیشن شگفت انگیزان (The Incredibles) به معنای واقعی یک شخصیت خوش ذات است

تمام شخصیت های خانواده ابرقهرمانی که در قلب انیمیشن شگفت انگیزان قرار دارند، علی رغم کاستی هایی که منجر به اختلال در عملکرد خانوادگی آن ها می شود، دوست داشتنی و دل سوز هستند. با وجود ماهیت دل سوز تمام اعضای خانواده پار، ویولت خوش ذات ترین آن ها است.

ویولت در حالی که می تواند مانند یک نوجوان کلیشه ای رفتار، و اغلب با برادر کوچک ترش دعوا کند، از لحاظ عاطفی یکی از بی نقص ترین اعضای خانواده است. او سعی می نماید همواره مسئولانه عمل کند. در مواقع بحران، او بر حفظ امنیت اطرافیان خود متمرکز است که این مساله در قدرت های متمرکز بر دفاع او منعکس می شود. حتی ویژگی های منفی او به علت ناامنی های شخصی اش است و نه چیزهایی که به ذات بد یک نفر مربوط باشد.

7. در انیمیشن لوکا (Luca) جولیا مارکووالدو بر تعصبات خود غلبه می نماید

لوکا انیمیشنی پر از مفاهیم عمیق است. ماهیت هیولای دریایی دو تن از قهرمانان لوکا به عنوان تعریفی برای خارجی بودن، دگرباشی و حتی مضامین ال جی بی تی در نظر بعضی از مخاطبان عمل می نماید. بارها نشان داده شده که ترس پورتوروسو از هیولاهای دریایی و همین انگیزه برای شکار آن ها غیرمنطقی است و به بسیاری از تعصبات دنیای واقعی شباهت دارد.

جولیا مارکووالدو قبل از اینکه بفهمد لوکا و آلبرتو هیولاهای دریایی هستند با آن ها دوست می شود. او با افکار متعصبانه خود برای طرد کردن آلبرتو و فراری دادن لوکا درگیر است. با این حال، وقتی موقعش فرامی رسد، او امنیت دوستانش را در اولویت، و حتی خود را برای آن ها در معرض خطر قرار می دهد. به شخصیت او هیجان و عشق به یادگیری را اضافه کنید، خواهید دید که واقعا یک شخصیت خوش ذات انیمیشن های پیکسار است.

6. در انیمیشن روح (Soul) عکس العمل های اندک بد جو گاردنر قابل درک هستند

جو گاردنر، قهرمان انیمیشن روح، در درجه اول با عشقش به موسیقی و این احساس که در زندگی مورد قدردانی قرار نگرفته است، برانگیخته می شود. بیشتر اعمال او چه در زندگی و چه در زمان مرگش ناشی از این احساس و تمایل او برای بازپس گیری زندگی و تغییر آن به شکل کامل تر است.

اگرچه او برای این کار مرتکب اعمال ناخوشایند می شد، مثل زمانی که 22 را به این خاطر که نتوانست جرقه اش را به دست آورد سرزنش می کرد، اما تمام اینها با توجه به احساسات او قابل درک است. زمانی که آماده می شود خود را فدا کند تا 22 بتوانند شانس داشتن یک زندگی را به دست آورد، فرصت دوباره اش بازمی شود. جو مهربان، پرشور و فهمیده، به معنای واقعی یک شخصیت خوش ذات انیمیشن های پیکسار است.

5. دوری در انیمیشن در جست و جوی نمو آنقدر مهربان است که حتی برای غریبه ها هم فداکاری می نماید

دوری در فیلم در جست و جوی نمو به خاطر ماهیت فوق العاده مهربان و دوست داشتنی اش یک شخصیت بسیار محبوب است. در در جست و جوی نمو او همه چیز را رها می نماید تا مارلین را تا آن سوی اقیانوس ها برای نجات نمو همراهی کند، علی رغم اینکه هیچ یک از آن ها را نمی شناسد.

اگرچه دوری گاهی اوقات کار زیادی از دستش برنمی آید، اما این مساله هرگز تقصیر او نیست، بلکه به خاطر از دست دادن حافظه کوتاه مدتش است. او سعی می نماید مفید، فداکار و مهربان باشد و همواره کار درست را انجام دهد. خوش ذات بودن دوری، همانند نقطه ای روشن در تاریکی شگفت آور انیمیشن در جست و جوی نمو هواداران زیادی برای او به دست آورد.

4. در انیمیشن راتاتویی (Ratatouille) رمی تنها میخواهد به آنچه علاقه مند است جامه عمل بپوشاند

همه باور دارند که وجود حتی یک موش در آشپزخانه خطر جدی برای سلامتی و بهداشت است، اما انیمیشن راتاتویی پیروز می شود این حقیقت را الهام بخش و حتی تکان دهنده به تصویر بکشد. انیمیشن راتاتویی یک موش صحرایی به نام رمی را دنبال می نماید که علاقه زیادی به آشپزی و غذاهای خوب دارد. متاسفانه، رمی نمی تواند به راحتی آرزوهای خود را برآورده کند.

رمی در تمام طول فیلم انگیزه ای جز شادمان کردن مردم با پختن غذاهای خوشمزه برای آن ها ندارد. حتی وقتی در راه رسیدن به هدفش خطر و زیاده روی می نماید، انگیزه ی خوبی دارد و سعیش این است که تصور همیشگی نسبت به موش ها را تغییر دهد.

3. در انیمیشن درون و بیرون (Inside Out) تمام هدف شادی شادمان کردن رایلی است

درون و بیرون همانطور که از منظر احساسات روایت می شود، رویکرد منحصربه فردی به داستان پردازی دارد. شخصیت های اصلی این انیمیشن عبارتند از رایلی، دختری در آستانه نوجوانی، و شادی، که مسئول ایجاد خاطرات مثبت برای رایلی و حفظ روحیه او است.

شادی با توجه به وظیفه اش، شخصیتی درخشان و پرانرژی است، اگرچه با بدتر شدن اوضاع برای رایلی، این ویژگی ها در او کم رنگ می شوند. حتی بدترین عمل او یعنی اجازه ندادن به غم برای یاری به رایلی، ناشی از نگرانی بی جا و بیش از میزان او است. شادی تنها زمانی خوش ذاتی خود را نشان می دهد که به اشتباهات خود پی می برد و ارزش او در برابر غم افزایش می یابد.

2. در انیمیشن بالا (Up) هیچ چیز به میزان یاری به سالمندان راسل را شادمان نمی نماید

بالا به عنوان یکی از غم انگیزترین و تلخ ترین فیلم های پیکسار شناخته می شود، اما هنوز هم چیزهای زیادی در خصوص آن وجود دارد که نشاط آور و دل گرم نماینده است. بیشتر شخصیت های این انیمیشن، حتی کارل عبوس و کم حرف، در نهایت افراد خوبی هستند که با مسائل درونی خودشان دست و پنجه نرم می نمایند. آن ها به شکل واضحی با چارلز مونتز که شخصیتی پیچیده و تیره است متفاوتند.

در نهایت، راسل یکی دیگر از 10 شخصیت خوش ذات انیمیشن های پیکسار، پسر جوانی است که به طور تصادفی به خانه ای که در حال پرواز است آویزان می شود، آن هم در حالی که سعی دارد به عنوان یک پیش آهنگ به کارل یاری کند. راسل، که تنها می خواهد نشان های کاوشگرش را به دست آورد، با کارل همراه می شود تا واقعا از او مراقبت کند. غیرممکن است که نسبت به راسل احساس صمیمانه ای نداشته باشید.

1. وال ای در انیمیشن وال ای (WALL-E) شخصیتی فراتر از یک ربات برنامه ریزی شده از خود نشان می دهد

قهرمان اصلی فیلم وال ای بدون به زبان آوردن کلمات زیادی می تواند نشان دهد که چقدر خوش ذات است. در عوض، تقریبا به طور کامل با کارهایش این موضوع نشان داده شده که وال ای بسیار بیشتر از یک روبات پاک نماینده زباله است. او زباله ها را جمع آوری می نماید، از حیوانات خانگی مراقبت می نماید و عاشق یک روبات دیگر می شود.

تقریبا تمام کسانی که انیمیشن وال ای را دیده اند موافقند که یکی از غم انگیزترین لحظات در فیلم های پیکسار زمانی رخ می دهد که وال ای دوباره راه اندازی می شود و هر چیزی را که باعث خوش ذات بودنش می شد از دست می دهد. این به ویژه زمانی که او آغاز به فشرده کردن وسایل خود می نماید بیشتر به چشم می آید. خوشبختانه، این شرایط خیلی دوام نمی آورد و وال ای قبل از سرانجام فیلم به ذات دوست داشتنی خود بازمی شود.

منبع: cbr

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2148

به "10 شخصیت خوش ذات برتر انیمیشن های پیکسار از بدترین تا برترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شخصیت خوش ذات برتر انیمیشن های پیکسار از بدترین تا برترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید