10 منظره زیبا برای عکاسی

به گزارش مجله آی سیب، مقاله های مرتبط:

  • 5 توصیه برای عکاسی بهتر در شرایط خطرناک
  • نکات آموزشی برای عکاسی در سفر

10. اترتا، نورماندی؛ فرانسه

اترتا بخشی در ساحل شمالی فرانسه است که به خاطر صخره های شگفت انگیزش معروفیت دارد. برای سال ها هنرمندانی مانند اوژن بودن، گوستاو کوربه و کلود مونه از این قوس های سنگی بازدید و آن ها را نقاشی می کردند. امروزه این نقطه دیدنی، عکاسان و گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

10 منظره زیبا برای عکاسی

9. هورشی بند (Horseshoe Bend) آریزونا؛ ایالات متحده آمریکا

هورشیبند به معنی (خم نعل اسبی) رودخانه کلرادو در 8.5 کیلومتری سد گلن کانیون و دریاچهٔ پاول در منطقهٔ تفریحی ملی گلن کانیون و همچنین 6 کیلومتری جنوب غربی شهر پیج قرار گرفته است. نکته عجیب در مورد این خم که مردم محلی آن را کینگ بد می نامند این است که می توان از روی صخره های اطراف، آن را مشاهده کرد، چراکه درمیان دره ای محصورشده است. بنابراین برای دیدنی آن نیازی به پرواز با بالگرد نیست. ازآنجایی که نور خورشید به طور کامل دره را پر می کند، تا به امروز عکس های باشکوهی از طریق دنیاگردان از این مکان به ثبت رسیده است. بنابراین می نوتم این نقطه را برای عکاسی فوق العاده دانست.

8. دریاچه موراین (Moraine)؛ پارک ملی بنف

دریاچه موراین به لطف رنگ فیروزه ای زیبا و محیط شگفت انگیز اطرافش یکی از شناخته شده ترین دریاچه های دنیا است. این دریاچه در میان ناحیه کوهستانی پارک ملی (Banff) محصورشده است، جایی که بازتاب قله های بلند برفی از سطح دریاچه چشم انداز ای حیرت انگیز را پدید آورده است. علاوه بر این موارد، امکان پیاده روی و کوهنوردی در محیط اطراف و انجام ورزش های آبی مثل قایق سواری دنیاگردان زیادی را جذب می کند. تجربه کایاک سواری در این دریاچه یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که در تمام زندگی می توان انجام داد. ازآنجایی که این دریاچه یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی در کانادا است، تعداد زیادی آژانس دنیاگردی به سازمان دهی گروه های پیاده روی می پردازند و تجهیزات مناسبی را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورند.

7. قلعه ایلین دونان (Eilean Donan)، جزیره Loch Dui؛ اسکاتلند

قلعه ایلین دونان، پس از اینکه در سال 617 میلادی، کشیشی به نام سنت دونان؛ کلیسایی را برای اولین بار در این ناحیه تأسیس کرد، به این نام خوانده شد. این قلعه شاهد داستان های غم انگیز زیاد و همچنین حملاتی از سوی دشمنان مکنزی بوده است. بازسازی قلعه یادشده در سال 1919 شروع و در سال 1932 به خاتمه رسیده است. امروزه این مکان یکی از محبوب ترین قلعه های کشور اسکاتلند به شمار می رود. نمای بیرونی دراماتیک قلعه، بازدیدکنندگان، عکاسان، فیلم سازان و همچنین تبلیغ کنندگان بسیاری را به خود جذب می کند. زیبایی قلعه ایلین دونان آن را به نماد اسکاتلند تبدیل کرده است. همچنین شکوه تاریخی و فرهنگی بنا، از آن خوش عکس ترین قلعه اسکاتلندی را ساخته است. ایلین دونان یکی از زیباترین قلعه های تاریخی اسکاتلند محسوب می شود که از هزاران سال تاریخ پرآشوب این کشور جان سالم بدر برده است.

6. برج ایفل، پاریس، فرانسه

پاریس بدون این ایفل پاریس نیست. این برج را می توان به راحتی مشهورترین برج دنیا دانست. اگر نگاهی به آن بیندازید می توانید تصویر آن را روی بیشتر کارت پستال های زیبای فرانسه پیدا کنید. درصورتی که با همسرتان سفر می کنید می توانید با رفتن در اطراف این برج لحظاتی عاشقانه و به یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید . مطمئناً یکی از به یادماندنی ترین لحظاتی که می شود در عکس ها ثبت کرد در کنار برج ایفل است. این برج در سال 1889 و در نمایشگاه دنیای کالا واقع در پاریس افتتاح و در ابتدا انتقاد بسیاری را برانگیخت. با این وجود، امروزه به امضای پاریس و مشهورترین بنای دنیا تبدیل شده است. این بنا که یکی از محبوب ترین جاذبه های دنیا به شمار می رود، در سال 2010 پذیرای بیش از 250 میلیون بازدیدکننده بود و هرساله 7 میلیون نفر به این تعداد اضافه می شود. در طبقه سوم برج می توانید چشم انداز های پانوراما و خارق العاده از محیط شهری را دیدن کنید. همچنین در دفتر بازسازی شده گوستاو ایفل می توانید از مدل های مومی و دیگر آثار خاطره انگیز این هنرمند دیدن کنید.

5. معماری های بارسلونا، اسپانیا

آنتونی گا دی، معماری مشهور اسپانیایی با آثار زیبایش چشم انداز بارسلونا را شکل داده است. معماری های بی نظیر این هنرمند دلیل اصلی معروفیت بارسلونا در میان دنیاگرد ها به شمار می رود. کلیسای باشکوه ساگرادا فامیلیا، بنای سورئال کازا بالیو، پارک زیبای گوئل و دیگر آثار ارزشمند این هنرمند تأثیر زیادی رو چگونگی درک ما از معماری گذاشته اند. جدای از آثار تاریخی، مردم مهمان نواز وزندگی هیجان انگیز در این شهر، آثار به جامانده از گادی دلیل اصلی برای بازدید از بارسلونا محسوب می شوند. این سازه ها هرکدام مانند یک شاهکار هنری تجربه ای فراموش نشدنی از سفر به این شهر را اطمینان می دهد.

4. لیسه فیورد (Lysefjorden)، نروژ

آبدره لیسه فیورد به خاطر صخره تخت شیب داری به نام پریکستولن که مشرف به ژرفای آبدره است، معروفیت دارد. همین صخره به تنهایی، سالانه هزاران دنیاگرد را که برای دیدنی چشم انداز ها نفس گیر و گرفتن عکس به این منطقه می آیند، مجذوب خود می کند. همچنین این صخره بهترین نقطه برای رسیدن به لیسه فیورد است. جالب اینکه هیچ گونه حصاری برای حفاظت از طبیعت بکر و دست نخورده این ناحیه وجود ندارد.

3. مونیخ ، آلمان

مونیخ، مرکز ایلات بایرن یکی از زیباترین شهرهای آلمان محسوب می شود. این شهر که در جوار رشته کوه های آلپ قرار گرفته است جاذبه ها و تفریحات فراوانی را ارائه می دهد که از آن جمله می توان به معماری های تاریخی، موزه های مشهور، محله های هیپی، کافه ها و رستوران های عالی اشاره کرد. مونیخ از آن دست شهرهایی به شمار می رود که در طول زندگی تان حداقل یک بار باید از آن دیدن کنید.

2. پل گلدن گیت، سن فرانسیسکو؛ ایالات متحده آمریکا

گلدن گیت را می توان شگفتی مهندسی و نماد ساحل غربی به شمار آورد. علاوه بر داشتن رکورد بیشترین عکس گرفته شده در دنیا، این پل، راستا ماشین روی زیبایی را فراهم می کند. اگر روزی به آمریکا سفر کردید، دیدن این پل که هزاران عکاس را مجذوب خود می کند را از دست ندهید. پس شما هم مانند هنرمندان دیگر دنبال زاویه ای منحصربه فرد و نورپردازی صحیح باشید، تا بتوانید عکسی زیبا را به ثبت برسانید.

1. میلفورد ساند(Milford Sound)، جزیره جنوبی؛ نیوزیلند

آبدره میلفورد مقصد دنیاگردی محبوبی در نیوزیلند به شمار می رود و از طریق رودیارد کیپلینگ (نویسنده و رمان نویس انگلیسی)، به صورتی افسانه ای ارزشیابی شده و کیپلینگ این آبدره را هشتمین عجایب طبیعی دنیا نامیده است. این آبدره دو آبشار دارد، آبشار لیدی بوون و آبشار استرلینگ که صدها آبشار موقت پس از بارش باران آن ها را همراهی می کنند. صنعت دنیاگردی پیشرفته در این ناحیه، بهترین خدمات و تورها را برای سفر به منطقه و دیدنی آبدره فراهم آورده است. تنگه میلفورد را می توان جاذبه شماره یک نیوزیلند نامید. دیدنی چشم انداز ها دیدنی و طبیعت، سفرهای کروز شبانه و همچنین قایق سواری کانو از پیشنهادهایی است که پیش روی مسافران قرار گرفته است.

منبع: کجارو / placestoseeinyourlifetime.com
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2005

به "10 منظره زیبا برای عکاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 منظره زیبا برای عکاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید