271 روستا در خراسان شمالی در معرض سوانح قرار دارند

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: 271 روستا در این استان در معرض سوانح قرار دارند.

271 روستا در خراسان شمالی در معرض سوانح قرار دارند

محمدی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه این روستاها در معرض سوانحی همچون سیل، طغیان رودخانه، سنگ افتان، سنگ غلتان و رانش زمین قرار دارند، اظهارکرد: البته مهمترنی خطری که این روستاها را تهدید می نماید، خطر سیل است.

وی اضافه نمود: برای اینکه این روستاها از معرض خطر در امان باقی بمانند سه هزار و 371 پروژه تعریف شده است.

محمدی بیان اینکه از سوی دیگر از آنجاییکه خراسان شمالی بر روی گسل های زمین لرزه قرار گرفته است، ادامه داد: زلزله از دیگر خطراتی است که منازل روستایی استان را تهدید می نماید.

وی با اشاره به سیل سال 98 در این استان اظهارکرد: بعد از جاری شدن سیل و رساندن آسیب به تعدادی از منتزل روستایی خراسان شمالی، شش هزار و 500 واحد روستایی مقاوم سازی شدند و از سوی دیگر طی دو سال اخیر 10 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده اند.

این مقام مسئول توضیح داد: همچنین ساخت 10 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است که پنج هزار واحد مسکونی سال جاری و پنج هزار واحد مسکونی دیگر نیز طی سال آینده ساخته می شوند.

وی گفت: 100 هزار و 221 واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که طبق برنامه ریزی اجرا شده تا سال 1405، 75 درصد از واحدهای مسکونی خراسان شمالی مقاوم سازی شده اند.

به گفته مدیر کل بنیاد مسکن خراسان شمالی بیشترین فراونی روستاهای در معرض خطر به ترتیب در شهرستان بجنورد، شیروان و راز و جرگلان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1548

به "271 روستا در خراسان شمالی در معرض سوانح قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "271 روستا در خراسان شمالی در معرض سوانح قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید