آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

به گزارش مجله آی سیب، استفاده از کفپوش های ساختمانی امروزه به یکی از موضوعاتی تبدیل شده است که بیش از گذشته شاهد آن هستیم. کفپوش ساختمان در واقع به پوششی گفته می گردد که شما می توانید برای کف ساختمان خود از آن بهره ببرید. این نوع از پوشش به سلیقه شما معین می گردد و هر زمان که بخواهید، می توانید آن را تعویض کنید. دقت داشته باشید که کفپوش های ساختمانی انواع گوناگونی دارند که می توان به پارکت لمینت ، پی وی سی، چوب، سرامیک و … اشاره نمود. در ادامه انواع کفپوش و دیگر نکاتی که ضروری است بدانید را می گوییم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

آشنایی با انواع کفپوش ساختمان

کفپوش ساختمان مدل سرامیکی: سرامیک را می توان یکی از کفپوش های محبوب زمان گذشته در نظر گرفت که مردم عموما برای محل زندگی خود استفاده می کردند. سرامیک ها در انواع طرح ها و رنگ ها موجود هستند و شما می توانید با توجه سلیقه و احتیاج خود نوع مناسبی را انتخاب کنید. البته دقت داشته باشید که استفاده از این مدل کفپوش، معایبی نیز دارد. برای مثال می توان به سرد بودن سطحی که این کفپوش در آنجا استفاده می گردد، اشاره نمود. از طرفی امکان آسیب دیدن، شکستن و لب پر شدن آن نسبت به دیگر انواع بیشتر است.

کفپوش لمینت: اگر به دنبال کفپوشی هستید که طول عمر بالایی دارد، پارکت لمینت را به شما پیشنهاد می دهیم. لمینت ها ساخته شده از الیاف فشرده چوب یا اچ دی اف هستند و از همین جهت شباهت به نسبت زیادی به کفپوش های چوبی دارند. شما می توانید کفپوش های لمینت را به راحتی نصب و تعویض کنید. همچنین از آنجایی که قیمت مناسبی نیز دارند، بسیار مورد توجه قرارگرفته اند و شاهد استفاده از آن در بسیاری از محیط ها هستیم. اگر تصمیم به استفاده از این نوع کفپوش ساختمان دارید، باید بدانید که تمیز کردن این کفپوش به نسبت کار سختی است؛ بنابراین احتیاج به مراقبت دائم دارد. برای مشاهده کامل انواع کفپوش به https://gamantj.com/flooring-types/ مراجعه کنید.

کفپوش وینیل یا PVC: بدون شک کفپوش پی وی سی بهترین نوع کفپوش ساختمان به حساب می آید. این مدل از کفپوش در برابر رطوبت هوا و آب بسیار مقاوم است. همین موضوع باعث شده است که از کفپوش PVC در محیط هایی چون آشپزخانه استفاده گردد. همچنین باید متذکر شد که این مدل از کفپوش در برابر گرما و سرما عایق است؛ بنابراین یک انتخاب مناسب برای تمام فصل ها خواهد بود. از جمله مزیت های استفاده از این مدل کفپوش می توان به قیمت مناسب، شرایط تمیز کردن ساده و راحت، مقاوم در برابر آتش سوزی، ساییدگی و. اشاره نمود.

البته دقت داشته باشید که این کفپوش معایبی نیز دارد و شما باید پیش از خرید و استفاده از آن ها آگاه شوید. برای مثال باید بدانید که مواد به کار رفته در این کفپوش گاهی اوقات گازهای سمی از خود فراوری می نمایند که این موضوع سبب سوزش چشم ها می گردد و در مواقعی مسائل تنفسی به همراه دارد. از طرفی این کفپوش قابل تعمیر نیست؛ یعنی اگر آسیبی به آن وارد گردد، باید کفپوش را به طور کامل جدا کنید و آن را با یک کفپوش جدید جایگزین کنید.

پارکت چوبی: اگر به دنبال ایجاد حس گرما و صمیمیت در فضا هستید، انتخاب پارکت چوبی را به شما پیشنهاد می دهیم. علاوه بر ایجاد حس خوب، این کفپوش ساختمان زیبایی منحصر به فرد و خاصی نیز دارد که می تواند موردپسند همه افراد باشد. در ساخت کفپوش های چوبی از چوب درخت هایی چون صنوبر، کاج، بلوط و افرا استفاده می گردد. دقت داشته باشید که همین موضوع بر قیمت پارکت تاثیر می گذارد. علاوه بر مزیت های اشاره شده، پارکت چوبی معایبی نیز دارد. رطوبت و آب می توانند سبب خراب شدن این کفپوش ساختمان شوند. همچنین راه رفتن بر روی این پارکت، باعث ایجاد صدا نیز می گردد که این موضوع برای بسیاری از افراد خوشایند نخواهد بود.

کفپوش های بامبو: کفپوش های بامبو را می توان یکی از زیرمجموعه های کفپوش های چوبی در نظر گرفت، با این تفاوت که سختی آن نسبت به پارکت چوبی کمتر است، زیرا بامبو نوعی نی به حساب می آید. دقت داشته باشید که ظاهر این نوع کفپوش سست به نظر می رسد؛ اما باید متذکر شد که این چنین نیست و مقاومت بالایی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین باید بدانید که این کفپوش نسبت به پارکت چوب انبساط کمتری دارد و از همین جهت امکان استفاده از آن در هر نوع آب و هوایی وجود خواهد داشت.

کفپوش مدل سنگ: سنگ یکی از گران ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید و از آن بیشتر در محیط هایی چون آشپزخانه و سرویس های بهداشتی استفاده می گردد. باید متذکر شد که این نوع کفپوش ساختمان زیبایی زبان زدی را ایجاد می نماید، اما همانند سرامیک معایبی چون سرد بودن، امکان آسیب دیدن و شکستن را نیز دارند. از همین جهت توصیه می گردد برای محیط هایی که پر رفت و آمد هستند، استفاده نکنید.

کفپوش های شیشه ای: کفپوش های شیشه ای از خاص ترین انواع کفپوش ها به حساب می آید شما می توانید برای طراحی منزل خود از آن ها بهره ببرید. دقت داشته باشید که این مدل از کفپوش همانند دیگر انواع مقاومت و استحکام لازم را دارد و شما می توانید آن را در ابعاد و اندازه های گوناگون تهیه و بهره ببرید.

فرش و موکت: از قدیمی ترین و مرسوم ترین نوع کفپوش ساختمان می توان به فرش و موکت اشاره نمود. شما می توانید از این کفپوش ها که در انواع و طرح های گوناگون وجود دارند، بهره ببرید و محیط مورد نظر خود را با آن ها بپوشانید. البته دقت داشته باشید که برای انتخاب این نوع از کفپوش به نکات لازم توجه کنید. برای مثال بهتر است شما موکت و فرشی را انتخاب کنید که عایق خوبی در برابر صدا، گرما و سرما باشد. همچنین این نکته را بدانید که امکان استفاده از فرش و موکت که نمونه هایی از انواع کفپوش ساختمان هستند نیز وجود دارد.

در هنگام انتخاب کفپوش ساختمان به چه مسائلی باید توجه داشت؟

همان طور که متوجه شدید، کفپوش ها انواع گوناگونی دارند و شما می توانید با توجه به سلیقه ای که دارید، یکی از آن ها را تهیه و بهره ببرید؛ اما در کل برای تهیه هر نوع کفپوشی احتیاج است که به بعضی از نکات و مسائل توجه داشته باشید.

اولین موضوع که باید در زمان خرید کفپوش ساختمان به آن توجه گردد، میزان تردد محیطی است که تصمیم به استفاده از کفپوش دارید. برای مثال اگر محیط مورد نظر شما پرتردد است، توصیه می گردد از کفپوش هایی که مقاومت بالا دارند و به راحتی تمیز می شوند، بهره ببرید. یا برای مثال ابعاد و اندازه های محیط را به طور دقیق آنالیز کنید و سپس بر اساس آن ها کفپوش مورد نظر را بخرید. همچنین به بودجه ای که در اختیار دارید نیز توجه داشته باشید.

این دست از نکات و مسائل اهمیت بسیاری دارند و اگر به آن ها توجه نگردد، می توانند مشکل ساز شوند و از آنجایی که محیط خانه یک محیط مهم به حساب می آید که ما بیشتر زمان خود را در آن سپری کنیم، بهتر است انتخاب درستی داشته باشیم تا مجبور به پرداخت هزینه دوباره نشویم.

منبع: اتاق
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1624

به "آشنایی با انواع کفپوش ساختمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با انواع کفپوش ساختمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید