آشنایی با شرکت هواپیمایی کانتاس

به گزارش مجله آی سیب، همه چیز در خصوص هواپیمایی کانتاس | Qantas Airways

هواپیمایی کانتاس (Qantas) یکی از قدیمی ترین ایرلاین های جهان و بزرگ ترین ایرلاین کشور استرالیا به شمار می رود و دفتر مرکزی آن در شهر سیدنی استرالیا قرار گرفته است. این شرکت هواپیمایی از باسابقه ترین شرکت های هواپیمایی است که همچنان فعال است و در حال حاضر به بیش از 85 مقصد در سرتاسر جهان پرواز مستقیم انجام می دهد. هواپیمایی کانتاس ناوگانی مدرن و جوان دارد و همیشه جزء برترین ایرلاین ها از لحاظ کیفیت خدمات و بعلاوه تنوع غذایی است. به همین علت بسیاری از افراد سعی می نمایند هنگام سفر، بلیط هواپیمای خود را حتما از این ایرلاین خوشنام و باسابقه خریداری نمایند. در ادامه این ایرلاین معتبر را به شما معرفی می کنیم و تاریخچه و اطلاعات لازم در خصوص آن را با شما در میان می گذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با شرکت هواپیمایی کانتاس

اطلاعات کلی

شرکت هواپیمایی کانتاس (Qantas) که کوانتاس نیز نامیده می گردد شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیاست. این شرکت گاهی کانگوروی پرنده نیز نامیده می گردد، که به علت تصویر کانگورو در لوگوی این ایرلاین است. این شرکت در سال 1920 تاسیس شد و در حال حاضر بزرگ ترین شرکت هواپیمایی استرالیا از نظر تعداد ناوگان و مسیرهای پروازی به شمار می رود. نام کانتاس (Qantas) در واقع برگرفته از حروف ابتدایی نام اصلی شرکت است. این شرکت با نام اصلی Queensland And Northern Territory Aerial Services (خدمات هوایی قلمرو شمالی و کوئینزلند) به ثبت رسیده است. دفتر مرکزی این شرکت هواپیمایی در سیدنی واقع شده است و فرودگاه های بریزبن، فرودگاه سیدنی و فرودگاه ملبورن به عنوان قطب های اصلی این ایرلاین فعالیت می نمایند. بعلاوه فرودگاه های آدلاید، فرودگاه بین المللی دبی و فرودگاه پرث قطب دوم این هواپیمایی محسوب می شوند. شرکت هواپیمایی کانتاس به علت کیفیت بالای خدمات، امنیت پرواز و ارائه بهترین سرویس ها همواره یکی از بهترین ایرلاین های دنیا بوده است. در سال 2016 این شرکت به عنوان نهمین ایرلاین برتر سال انتخاب شد. سرویس کیترینگ و غذای کانتاس ایرلاین نیز به علت کیفیت و تنوع بالا معروفیت دنیای دارد.

نام ایرلاین: QANTAS

کد یاتا: QF

کد ایکائو: QFA

ناوگان هواپیمایی کانتاس

در حال حاضر هواپیمایی کانتاس در ناوگان هوایی خود 120 فروند هواپیما دارد که همگی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس هستند. در ادامه به اختصار مدل های این هواپیماها را شرح می دهیم:

  • ایرباس ای 330-200

تعداد: 18 فروند

ظرفیت: 240 نفر

  • ایرباس ای 330-300

تعداد: 10 فروند

ظرفیت: 270 نفر

  • ایرباس ای 380-800

تعداد: 12 فروند

ظرفیت: 350 نفر

  • بوئینگ 737-800

تعداد: 68 فروند

ظرفیت: 160 نفر

  • بوئینگ 747-400

تعداد: 4 فروند

ظرفیت: 260 نفر

  • بوئینگ 747- 400 ای آر

تعداد: 6 فروند

ظرفیت: 270 نفر

  • بوئینگ 787-9

تعداد: 2 فروند

ظرفیت: 166 نفر

مسیرهای پروازی کانتاس

هواپیمایی کانتاس به بیش از 80 فرودگاه در سرتاسر دنیا پرواز مستقیم انجام می دهد. شبکه پروازی کانتاس شامل آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و انگلستان، آسیا، خاورمیانه و آفریقا، نیوزلند و اقیانوسیه می گردد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم فرودگاه بین المللی دبی به عنوان قطب دوم هواپیمایی کانتاس فعالیت می نماید و پروازهای منطقه خاورمیانه و آفریقا را مدیریت می نماید. همپنین با همکاری و مشارکت هواپیمایی امارات، کانتاس ایرلاین مسیرهای پروازی با یک توقف به بیش از 40 مقصد اروپایی انجام می دهد.

کلاس پروازی

هواپیمایی کانتاس در مسیرهای داخلی کلاس های پروازی مالی یا اکونومی، پریمیوم اکونومی و بیزنس کلاس را ارائه می نماید. در پروازهای خارجی و بین المللی علاوه بر کلاس های پروازی اکونومی، پریمیوم و بیزنس کلاس، پرواز فرست کلاس نیز به مسافران ارائه می گردد. در کلیه پروازهای کانتاس با سرویس منحصربفرد، تفریح های متنوع و غذاهای خوشمزه از مسافران پذیرایی می گردد. اما بنا به نوع کلاس پروازی ممکن است خدمات رفاهی بیشتر و متنوع تری به مسافران ارائه گردد.

کیترینگ و غذای کانتاس

سرویس Q کیترینگ مسئولیت پذیرایی از مسافران را در طول پرواز بر عهده دارد. در این سرویس بیش از 100 سرآشپز و آشپز مجرب و ماهر از 50 کشور مختلف گردهم آمده اند تا غذاهای متنوع، خوشمزه و تازه را به مسافران ارائه نمایند. در سال گذشته 40 میلیون وعده غذایی در پروازهای کانتاس به مسافران ارائه شده است. غذاهای کانتاس همواره به تنوع بالا و کیفیت ممتازی که دارند معروف هستند. این غذاها بسته به نوع مقصد، فصل و مدت زمان پرواز می تواند متغیر باشد. انواع غذاهای حلال، غذاهای گیاهی، غذاهای رژیمی و … از جمله تنوع غذایی کانتاس هستند.

  • غذای فرست کلاس: در این پرواز سرویس غذایی و پذیرایی ارائه شده همچون یک رستوران پنج ستاره است. در این پرواز مسافران می توانند از بین 12 نوع غذا یکی را به دلخواه انتخاب نمایند. اگر از سیدنی راهی سفر هستید می توانید از غذای مخصوص سرآشپز کانتاس نیز لذت ببرید.
  • غذای بیزنس کلاس: در این کلاس پروازی نیز انواع غذاهای لذیذ و خوش طعم مثل شنیتسل مرغ و ساندویچ پنیر سوئیسی به مسافران ارائه می گردد. بعلاوه با انواع نوشیدنی سرد و گرم از مسافران پذیرایی می گردد. بعلاوه در بعضی پروازها این امکان وجود دارد که قبل از پرواز غذای خود را انتخاب کنید.
  • غذای پریمیوم کلاس: در این پرواز نیز مسافران می توانند از طیف متنوع غذاهای خوش طعم که به وسیله سرآشپز مشهور کانتاس، نیل پری، تهیه شده لذت ببرند. نوشیدنی های سرد و گرم نیز در طول پرواز به مسافران ارائه می گردد. امکان انتخاب غذا پیش از پرواز نیز برای مسافران وجود دارد. اگر بنا به علت نمی خواهید از غذای هواپیما بهره ببرید تا 12 ساعت قبل از زمان پرواز می توانید گزینهبدون غذا را انتخاب کنید. اگر با ایرباس ای 380 سفر می کنید می توانید بدلخواه از اسنک بار سلف سرویس هواپیما انتخاب کنید و از طعم اسنک های خوشمزه لذت ببرید.
  • غذای پرواز اکونومی: در پرواز اکونومی نیز با غذاهای بین المللی هیجان انگیز از مسافران پذیرایی می گردد. از غذاهای پرطرفدار و خوشمزه این نوع پرواز می توان به کوفته گوشت بره اسپایسی، جوجه عسلی با سبزیجات کباب شده و چیکن کاری همراه با برنج معطر لذت ببرید. بعلاوه انواع نوشیدنی سرد و گرم و اسنک های کوچک نیز در طول پرواز به مسافران ارائه می گردد.

امکان چک-این آنلاین

هواپیمایی کانتاس برای راحتی و رفاه حال مسافران، امکان چک-این آنلاین را فراهم نموده است. در پروازهای این ایرلاین مسافران می توانند از 24 ساعت تا 2 ساعت قبل از پرواز به صورت آنلاین چک-این انجام دهند. بعلاوه می توانید جایگاه خود را انتخاب کنید و کارت پروازتان را پرینت بگیرید. در غیر اینصورت پرسنل کانتاس آماده ارائه خدمات چک-این و ارائه کارت پرواز به مسافران هستند. به مسافران توصیه می گردد حداقل 2 ساعت قبل از پرواز مرحله چک-این را انجام دهند.

منبع: qantas.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2002

به "آشنایی با شرکت هواپیمایی کانتاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت هواپیمایی کانتاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید