آموزش درست کردن 4 مدل گیره سر دخترانه با پارچه

به گزارش مجله آی سیب، دختر ها دوست دارند همه لباس ها و وسایل آن ها با هم ست باشند. یکی از راه های ست کردن لباس و مو داشتن گیره مو هایی از جنس و طرح پارچه لباس است. در اینجا می توانید روش ساخت چهار مدل گیره سر زیبا را بیاموزید و به راحتی در منزل گیره سر ست لباس مورد نظر خود را بسازید.

آموزش درست کردن 4 مدل گیره سر دخترانه با پارچه

گیره سر های دخترانه انواع مختلفی در نوع گیره و همچنین در طرح و تزئین آن دارد. اما شما به راحتی می توانید مدل گیره سر های زیادی را در منزل درست کنید. اکنون خبرنگاران به شما می آموزد که چگونه با وسایل و روش های ساده مدل های زیبایی از گیره سر های دخترانه را پارچه های مختلف و یا روبان درست کنید.

1- درست کردن مدل گیره سر پروانه ای

ابتدا الگو های زیر را روی یک پارچه طرح دار بکشید و جدا کنید. اگر طبق اندازه های داده شده الگو ها را در آورید پروانه زیبایی خواهید داشت.

حالا دو تکه شش ضلعی را روی هم بدوزید، و حدود 2 سانتی متر آن را باز بگذارید سپس با پشم شیشه داخل آن را پر کنید و ادامه درز را بدوزید.

برای اینکه حالت پروانه به دست آید باید کش را طوری وارد شش ضلعی کنید که از یک سانتی متر مانده به مرکز داخل و از یک سانتی متر بعد از مرکز خارج گردد. بعد کمی آن را کشیده و گره بزنید.

حالا نوار پارچه ای را تا بزنید و از کنار بدوزید، سپس آن را وسط پروانه قرار دهید و کاملا بکشید و دور پروانه بپیچید و بدوزید. در خاتمهی کار پروانه را روی گیره بچسبانید.

همچنین می توانید قسمت بالای گیره را درون نوار دور پروانه کنید و بعد بچسبانید تا مقاوم تر بگردد.

2- روش درست کردن مدل گیره سر پاپیونی

درست کردن این گیره سر زیبا ساده است، اما می توانید با پارچه های مختلف مدل های زیبایی از گیره سر را درست کنید و حتی با پارچه های لباس خود آن را ست کنید.

ابتدا از الگوی پاپیون زیر 2 عدد روی پارچه بکشید و دورتادور آن ها را ببرید. بعد پاپیون ها را به پشت پارچه روی هم قرار بدهید و دور آن ها را بهم بدوزید، ولی حدود 2 سانتی متر را باز بگذارید که بتوانید پارچه را برگردانید.

بعد از اینکه پارچه را به رو برگرداندید قسمت باز آن را بدوزید. حال یک نوار باریک پارچه ای را دور پاپیون گره بزنید و ادامه آن را به پشت پاپیون برده و بدوزید.

پاپیون را روی گیره فلزی بچسبانید.

همچنین بخوانید: 3 روش جالب برای گره زدن پاپیون

3- روش درست کردن گیره سر مدل گل

این مدل گیره سر را به راحتی می توانید با پارچه یا روبان درست کنید. برای این کار تنها کافی است تعدادی نوار پارچه ای با طول حدود 4 سانتی متر و عرض یک سانتی آماده کنید. سپس نوار ها را از وسط تا بزنید و لبه های آن ها را بهم بچسبانید.

حال پایین یک نوار را چسب بزنید و نوار دیگری را مثل تصویر روی آن بچسبانید.

به همین ترتیب روی نوار دوم نیز چسب زده و نوار دیگری را روی آن قرار دهید.

تا جایی کار را ادامه دهید که از روی هم قرار دریافت پارچه ها یک دایره تشکیل بگردد.

با نمد و یا یک تکه پارچه محکم یک دایره درست کنید و آن را پشت گل بچسبانید تا برگ ها کاملا بهم بچسبند و مقاومت بیشتری داشته باشند.

سپس یک مروارید و یا هر نوع مهره تزئینی دیگر را روی گل بچسبانید. مدل گیره سر گل صد برگ شما آماده استفاده است.

4- روش درست کردن گیره سر مدل گل اشکی

برای درست کردن این مدل گیره سر به پارچه، گیره فلزی مستطیلی، مهره تزئینی و روبان توری احتیاج دارید. ابتدا پارچه را به قطعه های مربعی کوچک در آورید و آن ها را از قطر آن بزنید تا شکل مثلث بگردد. بعد مثل تصویر زیر یک گوشه مثلث را روی گوشه وسط تا بزنید و بچسبانید.

سپس گوشه دیگر مثلث را نیز به همین روش بچسبانید. به همین ترتیب حدود 12 الی 15 عدد برگ با پارچه درست کنید.

حالا از پایین گیره آغاز کنید برگ ها را 3 تا 3 تا کنار هم بچسبانید. بهتر است ردیف خاتمهیی 4 عدد باشند. روبان را چند تا بزنید و بالای گیره بچسبانید.

اکنون باید با مهره ها و سیم مخصوص گل سازی مثل تصویر زیر یک گل پنج برگ درست کنید. می توانید روش درست کردن مدل ریسه زینتی با مهره را در خبرنگاران بیاموزید.

وقتی گل آماده شد آن را طوری روی گیره بچسبانید که ما بین روبان و گلبرگ ها باشد. برای زیبایی بیشتر می توانید چند عدد مروارید را بین گل های پارچه ای بچسبانید.

در خاتمه گل سر زیبای شما به این شکل در می آید.

همچنین بخوانید: آموزش ساخت تل سر تزئینی مجلسی

منبع: setare.com
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1470

به "آموزش درست کردن 4 مدل گیره سر دخترانه با پارچه" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش درست کردن 4 مدل گیره سر دخترانه با پارچه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش درست کردن 4 مدل گیره سر دخترانه با پارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید