آیا داروی تازه از بین برنده چین و چروک پوست یعنی داکسیفای Daxxify واقعا داروی تازهی است و جایگزین بوتاکس های موجود است؟ (تور ارزان چین)

به گزارش مجله آی سیب، سازمان غذا و داروی آمریکا FDA به تازگی مجوز استفاده از داروی از بین برنده چین و چروک پوست داکسیفای Daxxify را تأیید کرد. در اینجا 7 نکته در خصوص جایگزین تازه بوتاکس را با هم می خوانیم.

آیا داروی تازه از بین برنده چین و چروک پوست یعنی داکسیفای Daxxify واقعا داروی تازهی است و جایگزین بوتاکس های موجود است؟ (تور ارزان چین)

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در تبلیغات دارو این طور شاید تعمدا عنوان شده که داکسیفای Daxxify اولین رقیب اصلی بوتاکس است که پس از دهه ها ظهور نموده است.

در حالی که داکسیفای عضو گروهی از دارو ها به نام تعدیل نماینده های عصبی است که شامل دارو های بوتاکس، دیسپورت، زئومین و ژیوو هم می گردد. یعنی ما با دسته نو از داروها با مکانیسم اثر نوین روبرو نیستیم!

تفاوت Daxxify این است که ممکن است برای مدت طولانی تری از چین و چروک جلوگیری کند. در آزمایش های بالینی که برای تأیید به FDA ارسال شد، 80 درصد از افرادی که از Daxxify استفاده می کردند، پس از چهار ماه هیچ چین و چروک صورت نداشتند یا اندازه چین و چروکشان حداقلی بود. تقریباً نیمی از شرکت نمایندگان هم هنوز شواهد کمی از چین و چروک در شش ماهگی داشتند.

به گفته دکتر جاشوآ زیچنر - دانشیار و مدیر تحقیقات زیبایی و بالینی در بخش پوست در بیمارستان Mount Sinai در شهر نیویورک : Daxxify قطعاً بازار تعدیل نماینده های عصبی را به علت افزایش طول عمر آن تغییر خواهد داد.

با این حال، جهت تأیید برای Daxxify کاملاً هموار نبود. بازرسی FDA از کارخانه فراوری Daxxify در ژوئن 2021 مشکلاتی را در خصوص کنترل کیفیت و آنچه به عنوان بانک سلولی ، شناسایی کرد.

Revance که شرکت سازنده Daxxify است در بیانیه ای در ژانویه 2022 تأکید کرد که FDA در خصوص تأسیسات فراوریی نگرانی هایی دارد اما در خصوص ایمنی یا اثربخشی داروی نو نگران نیست.

1. Daxxify مانند بوتاکس عمل می نماید

تعدیل نماینده های عصبی یا نورومدولاتور ها، خانواده ای از دارو ها که شامل داکسیفای و بوتاکس هستند. اینها در واقع همان اندازه کم سم بوتولینوم هستند که به عضله زیرین چین و چروک ها را به طور موقت قلج یا کم انقباض می نماید و باعث می شوند بافت شل گردد و ظاهر صاف تری برای پوست روی پوست ایجاد کند. این اثر به مرور زمان از بین می رود و بسیاری از افراد هر ساله چندین بار تزریق می نمایند تا ظاهر پوستی بدون چین و چروک را حفظ نمایند.

2. اما Daxxify از جهات دیگر با بوتاکس فرق دارد

متخصصان پوست می گویند، یکی از مواردی که داکیسفای را از بوتاکس و سایر تعدیل نماینده های عصبی متمایز می نماید، مدت زمان اثربخشی آن است. دکتر زیچنر می گوید: در حالی که گزارش شده است که بیشتر محصولات دیگر حدوداً بین سه تا پنج ماه دوام می آورند، بیشتر بیماران فقط یک اثر سه ماهه را تجربه می نمایند. نتایج با استفاده از Daxxify حدود شش ماه گزارش شده است که در نهایت به معنای لزوم مراجعه کمتر به مطب و بیماران راضی تر است.

دکتر نازنین ساعدی، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در انجمن پوست در Plymouth Meeting و استادیار بالینی در دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا، می گوید:

یک تفاوت دیگر این است، بوتاکس و سایر تعدیل نماینده های عصبی از پروتئینی به نام آلبومین سرم انسانی به عنوان نگهدارنده استفاده ی کردند. اما Daxxify حاوی هیچ محصول انسانی یا حیوانی نیست و در عوض از پپتید ها یا اسید های آمینه استفاده می نماید.

به گفته متخصصان پوست، پپتید ها ممکن است به ماندگاری داکسیفای بیشتر از سایر تعدیل نماینده های عصبی یاری نمایند. دکتر ساعدی می گوید، برخلاف بوتاکس و بعضی دیگر از تعدیل نماینده های عصبی که احتیاج به یخچال دارند، Daxxify را می توان در دمای اتاق نگهداری کرد. (Xeomin بعلاوه احتیاجی به یخچال ندارد.)

3. در تحقیق ها، Daxxify در برطرف چین و چروک در بیشتر افراد کارآمد بود

FDA بر اساس داده های کارآزمایی بالینی جمع آوری شده روی بیش از 2700 بیمار که در مجموع 4200 درمان دریافت نموده بودند، Daxxify را تأیید کرد. یک ماه پس از تزریق، 98 درصد از بیماران چین و چروک ظاهری کمی داشتند یا اصلاً چین و چروک خاصی دیده نمی شد. نیمی از بیماران پس از شش ماه کاملاً یا تقریباً بدون چین و چروک در ناحیه تزریق بودند و بعضی از افراد هنوز پس از 9 ماه نتیجه داشتند.

4. عوارض جانبی برای Daxxify نیز حداقلی است

به گفته Revance، در آزمایش های بالینی، محققان هیچ عارضه جانبی جدی مرتبط با درمان را مشاهده نکردند. شایع ترین عوارض جانبی مشاهده شده در کارآزمایی های بالینی، سردرد بود که 6 درصد از کاربران تجربه کردند، پس از آن افتادگی پلک، در 2 درصد از کاربران، و عدم تقارن صورت، در 1 درصد از کاربران دیده شد.

(اما باید در نظر داشت در خصوص عوارض تززریق مانند افتادگی پلک و ناقرینگی صورت دوره ازمان این عارضه به خاطر طول اثر بیشتر داکسیفای بیشتر بوتاکس عادی خواهد بود)

5. مانند بوتاکس، Daxxify در آینده ممکن است برای دلایلی غیر از چین و چروک استفاده گردد

بوتاکس برای مصارف مختلف مورد تأیید FDA است، از جمله به عنوان درمان میگرن مزمن، مثانه بیش فعال، بعضی از انواع بی اختیاری ادرار، اسپاسم عضلات گردن و تعریق شدید زیر بغل.

فعلا Daxxify فقط برای صاف کردن خطوط اخم به وسیله FDA تأیید شده است، در حالی که بوتاکس برای درمان چین های شدید موسوم پنجه کلاغی هم تایید شده.

در حالی که شرکت ها مجاز به تبلیغ دارو برای مصارف غیرمجاز نیستند، پزشکان می توانند دارو هایی را برای مقاصدی که هنوز به وسیله FDA تأیید نشده است تجویز نمایند.

6. معین نیست که Daxxify چقدر هزینه خواهد داشت

به گفته متخصصان پوست، نباید تصور کنیم که احتیاج به مراجعه کمتر برای تزریق Daxxify یعنی هزینه کمتر. پس صرفه جویی ای برای بیماران شاید در کار نباشد.

دکتر ساعدی می گوید به این علت که احتمالاً قیمت هر بازدید برای Daxxify بیشتر از بوتاکس است!

Revance هنوز اطلاعاتی درباره قیمت Daxxify فاش ننموده است و این دارو هنوز در بازار نیست.

7. Daxxify هنوز در دسترس نیست - در سال 2023 وارد بازار می گردد

ساعدی می گوید، متخصصان پوست انتظار دارند این نورومدولاتور نو از سال 2023 به طور گسترده برای بیماران آمریکایی در دسترس باشد.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2150

به "آیا داروی تازه از بین برنده چین و چروک پوست یعنی داکسیفای Daxxify واقعا داروی تازهی است و جایگزین بوتاکس های موجود است؟ (تور ارزان چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا داروی تازه از بین برنده چین و چروک پوست یعنی داکسیفای Daxxify واقعا داروی تازهی است و جایگزین بوتاکس های موجود است؟ (تور ارزان چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید