آیین گرامیداشت هفته درختکاری در آموزشگاه ملی المپیک برگزار گشت

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی آموزشگاه ملی المپیک، صبح امروز و با حضور دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون های ورزشی، اعضای کمیسیون محیط زیست کمیته ملی المپیک و ورزشکاران صاحب نام، آیین گرامیداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی در آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید.

آیین گرامیداشت هفته درختکاری در آموزشگاه ملی المپیک برگزار گشت

در ابتدای این مراسم دکتر قراخانلو رئیس آموزشگاه ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: کسانی که با فلسفه ورزش آشنا هستند می دانند که اصولاً ورزش و طبیعت در هم آمیخته هستند حتی با نگاهی به اسامی بعضی رشته های ورزشی متوجه خواهید شد که رشته هایی مانند شنا از دل طبیعت بیرون آمده اند.

دکتر قراخانلو ضمن اشاره ای کوتاه به فعالیت های اجتماعی آموزشگاه ملی المپیک اضافه نمود: علت اینکه آموزشگاه ملی المپیک امروز و در این مراسم دو موضوع مهم درختکاری و اهدای عضو را برجسته می نماید این است که به توصیه کمیته بین المللی المپیک (IOC) در مورد توسعه اجتماعی به وسیله ورزش جامه عمل بپوشاند.

دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از دیگر سخنرانان این مراسم بود که پس از تقدیر و تشکر از مسئولین برگزاری این مراسم که نشان دهنده پیشگامی جامعه ورزش در حفظ محیط زیست و فرهنگ اهدای عضو است گفت: ما باید به وسیله ورزش مردم را با برنامه های فرهنگی و اجتماعی در سطح کلان و کشور همراه کنیم.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای ورزش در آشنا کردن مردم با موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی گفت: ورزش در حفظ محیط زیست، توسعه طبیعت و همچنین موضوع اهدای عضو جزو پیشگامان است که امیدواریم فدراسیون ها، باشگاه های ورزشی و نخبه های ورزشی در این راه همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم مسئولیت اجتماعی خود را پررنگ تر دنبال کنیم.

در ادامه دکتر امید قبادی نایب رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان با سابقه بیست سال فعالیت در مقوله اهدای عضو، ضمن قدردانی از مجموعه آموزشگاه ملی المپیک در برگزاری این مراسم و یاری به نهادینه سازی فرهنگ اهدای عضو در جامعه، در مورد اهمیت و ضرورت اهدای عضو به نکاتی اشاره نمود.

دکتر قبادی ضمن ابراز امیدواری از اینکه با برگزاری برنامه های حمایتی سازمان هایی مانند آموزشگاه و پویش هایی مانند یک نهال یک زندگی، به روزی برسیم که بیماران نیازمند و در صف انتظار پیوند کاهش پیدا نمایند گفت: ما سال هاست که با آموزشگاه ملی المپیک در این خصوص تعامل و همکاری داریم و به نوعی آموزشگاه سفیر اهدای عضو است. ما برای مدت سه سال، مراسم عظیم جشن نفس را با حضور چندین هزار خانواده اهداء نماینده و گیرنده عضو در این مجموعه برگزار نموده ایم.

در جریان برگزاری این مراسم از خانواده دو شهید مدافع سلامت، شهید دکتر اصغر آقا محمدی و شهیده فرحناز حسنی آذر با اهدای لوحی تجلیل شد. همچنین با حضور نمایندگانی از انجمن اهدای عضو در آموزشگاه ملی المپیک، ضمن ثبت نام آنلاین، کارت اهدای عضو برای مسئولین و حاضرین متقاضی در این مراسم صادر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1537

به "آیین گرامیداشت هفته درختکاری در آموزشگاه ملی المپیک برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین گرامیداشت هفته درختکاری در آموزشگاه ملی المپیک برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید