اتریش بحران مهاجران را حمله و اخاذی ترکیه علیه اروپا توصیف کرد

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، سباستین کورتز صدراعظم اتریش امروز سه شنبه بیان کرد که بحران اخیر مهاجران حمله ترکیه علیه اتحادیه اروپا و یونان است.

اتریش بحران مهاجران را حمله و اخاذی ترکیه علیه اروپا توصیف کرد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

صدراعظم اتریش در شهر وین در این خصوص به خبرنگاران اعلام نمود: بحران فعلی آزمونی برای اروپا است که آیا می تواند از مرزهایش محافظت کند یا خیر. این موضوع (بحران مهاجران) کارزاری است که ترکیه آن را راه انداخته است.

وی در ادامه اضافه کرد: این موضوع، حمله ترکیه علیه اتحادیه اروپا و یونان است. از مردم (مهاجران سوری) برای اِعمال فشار به اروپا سو استفاده می گردد. ما به عنوان اتحادیه اروپا نباید در قبال اخاذی آسیب پذیر باشیم.

این درحالیست که خبرگزاری فرانسه دیروز اعلام نموده بود: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقارن با اِعمال فشار بر کشورهای غربی در مورد درگیری ها در سوریه ادعا کرد که میلیون ها مهاجر و آواره به زودی به سوی اروپا حرکت خواهند کرد.

تهدید اروپا توسط ترکیه به سو استفاده از پناهجویان در حالی مطرح شده است که خبرگزاری فرانسه روز گذشته در پیامی توئیتری نوشته بود: سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اعلام نمود که اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد به توافقات اجرا شده درخصوص مهاجران و پناهجویان متعهد باشد.

واکنش دیروز برلین به اقدام روزهای اخیر آنکارا در تهدید اتحادیه اروپا به لغو توافق فیمابین در سال 2016 میلادی در مورد مهار هجوم پناهجویان به قاره سبز از مرزهای ترکیه اشاره دارد.

این در حالیست که پس از مقابله ارتش سوریه با تروریست های مورد حمایت ترکیه در شمال این کشور، آنکارا به سَبک گذشته درتلاش است تا با زیرپاگذاشتن توافق پیشین خود با اتحادیه اروپا، راستا عبوری آواراگان به سوی قاره سبز را باز بگذارد.

شایان ذکر است، اتحادیه اروپا دیروز یکشنبه و مقارن با اوج گیری تنش ها به دنبال تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه و درگیری میان آنها، خواهان برگزاری نشست فوق العاده ای درباره ادلب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 867

به "اتریش بحران مهاجران را حمله و اخاذی ترکیه علیه اروپا توصیف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتریش بحران مهاجران را حمله و اخاذی ترکیه علیه اروپا توصیف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید