اتمام عملیات بازسازی سنگ نوشته خرم آباد

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از اتمام عملیات بازسازی کتیبه تاریخی سنگ نوشته در شهر خرم آباد توسط تیم تخصصی بازسازی آثار تاریخی کشور اطلاع داد.

اتمام عملیات بازسازی سنگ نوشته خرم آباد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز شنبه 29 خردادماه با بیان اینکه این تیم تخصصی، بازسازی آثار تاریخی شاخص کشور نظیر تخت جمشید، پاسارگاد، گنج نامه و بیستون را در کارنامه خویش دارد، مطرح نمود: این مجموعه عملیات بازسازی از طریق تیم تخصصی مذکور از سال گذشته شروع شده بود هفته پیش به سرانجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به ضرورت حفظ اصالت اثر تاریخی، تاکید نمود: به منظور حفظ اصالت و نیز افزایش توان مقاومتی این کتیبه تاریخی، تیم تخصصی بازسازی از مواد شیمیایی استفاده نکرده اند.

او اضافه نمود: کتیبه سنگ نوشته خرم آباد مربوط به قرن ششم هجری است که به دستور یکی از امرای محلی سلجوقی به زبان فارسی و خط کوفی نوشته شده است و حاوی احکامی درباره بخشش مالیات، چرای دام در چراگاه های شاپورخواست و نیز ممنوع کردن بعضی عادات ناپسند است.

قاسمی ادامه داد: این یادمان تاریخی از نیاکان ایران زمین به شماره 398 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1695

به "اتمام عملیات بازسازی سنگ نوشته خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام عملیات بازسازی سنگ نوشته خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید