اخذ مجوز شروع کاوش در محوطه گلول و استقلال شیروان

به گزارش مجله آی سیب، معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: با صدور مجوز، کاوش در محوطه تاریخی گلول و استقلال شهرستان شیروان با هدف مشخص عرصه و حریم، شروع می گردد.

اخذ مجوز شروع کاوش در محوطه گلول و استقلال شیروان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز پنجشنبه 16 مردادماه 99 اظهار کرد: عملیات کاوش در محوطه گلول و استقلال در مرکز شهرستان شیروان به منظور مشخص تکلیف املاک حریم محوطه و حل وفصل مسائل شهری مربوط به آن از هفته آینده شروع می گردد.

او توضیح داد: هیئت باستان شناسی با سرپرستی دکتر جواد علائی کار مطالعات بر روی محوطه گلول و استقلال را شروع می نمایند و عرصه و حریم این محوطه تاریخی مشخص می گردد.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی میزان اعتبار اختصاص یافته برای این امر را 400میلیون ریال برشمرد و اضافه کرد: محوطه تاریخی گلول و استقلال مربوط به دوره هزاره اول و دوم قبل از میلاد بوده که به شماره 8952 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

مستوفیان بر برنامه ریزی باهدف شناخت، معرفی و حفظ ارزش های هنری تاریخی و فرهنگی در محوطه های تاریخی تأکید کرد و گفت: مشخص حریم ها و محدوده بناها، بافت ها و محوطه های تاریخی با این هدف انجام می گردد.

معاون میراث فرهنگی خراسان شمالی مطرح نمود: تا به امروز 44 محوطه تاریخی استان دارای عرصه و حریم مصوب شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1166

به "اخذ مجوز شروع کاوش در محوطه گلول و استقلال شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مجوز شروع کاوش در محوطه گلول و استقلال شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید