ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به زنجان سفر می نمایند

به گزارش مجله آی سیب، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی به همراه ارزیابان شورای ثبت شهرهای جهانی به منظور آنالیز زنجان به عنوان شهر ملیله به این شهر سفر می نمایند.

ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به زنجان سفر می نمایند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، امیر ارجمند، امروز شنبه 23 آذر با اعلام این خبر اضافه نمود: در روزهای 29 و 30 آذر، غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی همراه با تعدادی از ارزیابان به زنجان سفر خواهند کرد.

او ادامه داد: در این سفر این گروه بازدیدی از کارگاه های آموزشی و تولیدی ملیله در زنجان انجام می دهند.

ارجمند گفت: مردادماه سال 97 با موافقت شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی، زنجان به عنوان شهر ملی ملیله ایران ثبت شد که پس از آن کوشش های بسیاری برای ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی ملیله انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا آبان سال جاری نیز شهردار زنجان در اولین همایش بین المللی شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر متقاضی ثبت جهانی ملیله در مالزی حضور یافت.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان با اشاره به عیار 999 نقره به کار رفته در ملیله زنجان، آن را هنری خیره کننده خواند و اعلام کرد: ملیله زنجان به خاطر اصالت نقوش، بخصوص ظرافت منحصر به فرد آن، از جمله هنرهای شگفت انگیز و خیره کننده از دیدگاه اهل هنر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 624

به "ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به زنجان سفر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی به زنجان سفر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید