سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد

به گزارش مجله آی سیب، سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی با هدف معرفی توانمندی های بالقوه و بالفعل صنایع دستی استان و آشنایی صنعتگران و هنرمندان با تولیدات خلاقانه و نوآوری ها در حوزه هنر و صنایع دستی برپا می گردد.

سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسین عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل امروز 7 آذر 97 در نشست خبری به مناسبت برپایی سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی اظهارکرد: این نمایشگاه 11 تا 15 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقمندان خواهد بود.

او با بیان اینکه 110 غرفه در این نمایشگاه پیش بینی شده است، اضافه کرد: 28 استان کشور در سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در خراسان جنوبی شرکت نموده اند.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان نمود: پنج سیاه چادر از استان های کهکیلویه و بویر احمد، خراسان شمالی و خراسان جنوبی (سربیشه، بشرویه، نهبندان) چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه برپا می گردد.

به گفته عباس زاده 150 هنرمند و صنعتگر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

او عنوان نمود: سالن شماره یک نمایشگاه به استان های میهمان اختصاص یافته و هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی در سالن شماره دو دست سازه های خود را ارائه می نمایند.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی توضیح داد: با توجه به استقبال هنرمندان استانی غرفه ها با گنجایش بیشتر و با حضور تجمعی هنرمندان خواهد بود.

عباس زاده با بیان اینکه با تعدد تقاضا برای حضور روبرو هستیم، گفت: به دلیل محدودیت فضا امکان پذیرش بیشتر هنرمندان را نداشته ایم.

او ادامه داد: تیم ارزیابی و نظارت بر تولیدات نسبت به کیفیت محصولات و ارائه محصولات 100 درصد ایرانی اهتمام لازم را خواهد داشت.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان نمود: از مجموع غرفه های سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی 65 غرفه مربوط به استان های دیگر و 45 غرفه مربوط به استان خراسان جنوبی است.

عباس زاده بیان نمود: غرفه ویژه روستای جهانی توبافی را در سومین نمایشگاه صنایع دستی خراسان جنوبی خواهیم داشت.

او توضیح داد: سال گذشته میزان فروش و ارزش اضافه نموده نمایشگاه صنایع دستی بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به حمایت های اداره کل میراث فرهنگی استان از هنرمندان شرکت نماینده در این نمایشگاه گفت: اسکان و واگذاری غرفه ها به شرکت نمایندگان در این نمایشگاه به صورت رایگان بوده است.

عباس زاده از برگزاری سومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی به میزبانی قاین اطلاع داد و اضافه کرد: هنرمندان شرق کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

او عنوان نمود: این نمایشگاه در قالب 60 غرفه و نیمه اول دی ماه برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 289

به "سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی خراسان جنوبی برپا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید