ارسباران از منطقه ها زرخیز کشور از نظر سرمایه انسانی است

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این که ارسباران از منطقه ها زرخیز کشور از نظر سرمایه انسانی است، گفت: این منطقه با وجود داشتن بزرگان، علما، دانشمندان و نخبگان زیاد پیشرفت چندانی نداشته و این موضوع در شان این شهرستان و منطقه ارسباران نیست و باید در این راستا خود مردم منطقه برای پیشرفت و توسعه گام بردارند.

ارسباران از منطقه ها زرخیز کشور از نظر سرمایه انسانی است

سید قاسم ناظمی در آیین رونمایی از کتاب سیمای روستایی و عشایری اثر سید سعید قاسمی، ترویج فرهنگ و سنت امروز به نسل های آینده را رمز توسعه و شکوفایی هر منطقه برشمرد و گفت: برای توسعه، پیشرفت و شناسایی هر چه بهتر فرهنگ ها، آیین ها، سنت ها و ... هر منطقه باید خود مردم دست به کار شوند و با کوشش همگانی این فرهنگ و دستاوردها را به آیندگان منتقل نمایند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: با پیشرفت تکنولوژی و گذر زمان، این فرهنگ ها و افتخارات به فراموشی خواهد رفت و نسل جوان دیگر سرمایه های فرهنگی و فرهیخته خود را از یاد خواهند برد.

وی وظیفه مهم مسئولان را ترویج و انتقال ارزش ها، فرهنگ ها و سرمایه های اصیل منطقه به نسل جوانان و آینده برشمرد و خواهان توجه ویژه به این امر شد.

ناظمی ادامه داد: در صورت عدم انتقال سرمایه ها و فرهنگ ها به نسل آینده موجب به وجود آمدن فقر فرهنگی و جایگزین شدن افراد نامشخص و دلقک به جای فرهیختگان، دانشمندان و سرمایه های فرهنگی منطقه به آینده خواهیم بود.

وی بیان نمود: شناسایی فرهنگ و هویت اصیل منطقه و شهرستان اهر را برای نسل آینده، رمز پیروزیت و ماندگاری یاد و نام بزرگان، علما فرهیختگان و هزاران اندیشمند و فاضل منطقه خواهد بود و این امر عاملی برای رشد هویت و انتقال فرهنگ، آیین ها وسنت ها برای آیندگان است.

وی هنر عکاسی را جزو ذات خداوند برشمرد و اضافه نمود: هنرمند عکاس با ذوق و سلیقه ای که دارد، پدیده های مختلف را کشف و شهود آن ها را از جنبه های مختلف زندگی به ما نشان می دهد، عکاس و افرادی که عکاسی می نمایند با تغییر دید و چشم خود آثار زیبایی را خلق می نمایند که شاید ما قادر به تماشا آن همه زیبایی ها و تماشایی ها در آن لحظه نیستیم و یا برای ما قابل درک نیست، ولی هنرمند عکاس با دید خود اثری را از رویداد و ثانیه ها خلق می نماید که بسیار منحصر به فرد و قابل تفکر است.

ناظمی گفت: برای ماندگاری و انتقال رویدادهای مهم فرهنگی، آداب و رسوم و ... به آیندگان احتیاج به تجمیع و گردآوری آثار هنرمندان به خصوص هنرمندان عکاسی هستیم که یکی از این روش ها گردآوری آثار منتخب و برگزیده به صورت کتاب است و این روش می تواند برای 50 تا 100 سال آینده هویت و فرهنگ اصیل یک منطقه، استان و کشور را بازگو کنو.

وی، شهرستان اهر را یکی از پیروز ترین و غنی ترین شهرستان های استان در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد و اضافه نمود: این شهرستان علاوه بر پیروزیت بسیار عالی در رشته هنر عکاسی در هنر تئاتر (نمایشی) نیز سرآمد سایر شهرستان های استان بوده و در ارزیابی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر به عنوان اثر خلاق نمایش شناخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2049

به "ارسباران از منطقه ها زرخیز کشور از نظر سرمایه انسانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسباران از منطقه ها زرخیز کشور از نظر سرمایه انسانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید