اشتباهات رایج در کاهش وزن

به گزارش مجله آی سیب، فرقی نمی کند نزدیک عید باشد یا هر زمان دیگری. بسیاری در شرایط مختلف کوشش می نمایند وزن خود را کاهش دهند اما با وجود ورزش و کوشش های فراوان باز هم نمی توانند وزن خود را کم نمایند.

اشتباهات رایج در کاهش وزن

به گزارش مجله آی سیب، انتخاب در ادامه نوشت: شما می توانید وزن خود را کاهش دهید اما نه با روش های عجیب و غریب بلکه با روش هایی ساده و رعایت نکاتی که چندان سخت نیستند

نوشیدنی های شیرین مصرف نکنید

یکی از مسائل رایج بین همه کسانی که قصد کاهش وزن دارند، این است که نوشیدنی های شیرینی مثل نوشابه، آبمیوه و خوراکی های دیگر حاوی قند مصنوعی را مصرف می نمایند. بسیاری بدون آنکه متوجه باشند، در طول روز، چای با قند، قهوه شیرین، آبمیوه و نوشابه می خورند و تصور می نمایند چون همه قواعد رژیم و ورزش را رعایت می نمایند، چاق نمی شوند. اما خوراکی هایی مانند نوشابه، قهوه شیرین یا چای و آبمیوه می توانند منجر به مصرف بیش از حد کالری و افزایش وزن بویژه در ناحیه شکم شوند. بهتر است به جای آبمیوه، آب آشامیدنی، آب سبزیجات و آب گیاهان تازه را بنوشید.

هنگام تماشای تلویزیون خوراکی نخورید

بسیاری از افراد عادت دارند هنگام تماشای تلویزیون خوراکی بخورند. مشکل از جایی آغاز می گردد که این افراد حین تماشای برنامه های تلویزیونی خوراکی های چرب و پر از قند می خورند؛ مثلا کیک، شکلات، پیراشکی یا چیپس و پفک.

خوراکی های تکراری نخورید

بسیاری در رژیم خود خوراکی های تکراری را جای می دهند. مثلا نوعی صبحانه، ناهار و شام معین با مولفه های معین. مثلا نان جو صبحانه، یک لیوان شیر، یک آبمیوه معین و مواردی مشابه. خوردن غذاهای تکراری بیش از حد باعث کاهش میزان متابولیسم بدن شما و جلوگیری از تنوع پروبیوتیک می گردد. سیستم گوارشی شما با تغییر و ایجاد یکسری جدید از پروبیوتیک ها همراه با هر ماده غذایی جدید، میزان متابولیک شما را بهبود می بخشد. بنابراین خوراکی های تکراری، حتی اگر کم حجم باشند، در لاغری شما اخلال ایجاد می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 3 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 804

به "اشتباهات رایج در کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتباهات رایج در کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید