افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می نماید

به گزارش مجله آی سیب، پروین فرشچی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: هر ساله نشست مدیران محیط زیست استان های ساحلی کشور را در یکی از استان ها برگزار می کنیم که سال جاری این نشست در جزیره خارگ استان بوشهر برگزار می گردد.

افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می نماید

وی اضافه نمود: علت انتخاب جزیره خارگ برای میزبانی از این نشست این است که فعالیت های خیلی زیادی اینجا وجود دارد و اهمیت بسیار زیادی از نظر مالی و زیست محیطی در کشور دارد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: در جزیره خارگ گونه های مرجانی غنی وجود دارد و این جزیره میزبان صنایع نفتی است و چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که توسعه پایدار با همه جوانب آن مد نظر باشد و مرجان ها از نظر سلامت وضعیت خوبی داشته باشند.

وی ادامه داد: مرجان ها بستر بسیار خوبی را برای دیگر گونه ها به وجود می آورند و در واقع زیستگاهی برای زندگی دیگر گونه های آبزی هستند. انتظار ما از مجموعه ای که همه مجتمع های صنعتی این است که به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و مسئولیت زیست محیطی با یاری این صنایع این گونه ها را حفظ کنیم.

فرشچی اظهار داشت: در صورتی که آنالیز ها نشان دهد که گونه های مرجانی در حال نابودی و زوال هستند، با توجه به اینکه صنعت را نمی توانیم جابجا کنیم، بتوانیم این گونه های مرجانی را به زیستگاه دیگری جابجا کنیم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه نمود: وضعیت سلامت مرجان ها برای اکوسیستم های دریای بسیار حائز اهمیت است و انتظار داریم صنایع در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی گفت: با توجه به اینکه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان شاهد تغییرات اقلیمی هستیم و دمای سطح آب و دریا نسبت به سال های قبل در حال افزایش است، این مسائل روی اکوسیستم دریایی تاثیرگذار بوده است.

فرشچی اعلام کرد: مسئله تهدید اکوسیستم دریایی فقط مربوط به صنعت نیست و با توجه به افزایش دمای سطح آب نیازمند این هستیم که دقت بیشتری داشته باشیم تا آلودگی بیشتر مسئله را بغرنج تر نکند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 140

به "افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دمای آب اکوسیستم دریایی در خلیج فارس را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید