اقامتگاه هایی که تور غیرمجاز می پذیرند، پلمب می شوند

به گزارش مجله آی سیب، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با صدور اطلاعیه ای تاکید نمود که مسافرت از و به شهرهای نارنجی و قرمز از 25 اسفندماه 99 تا 15 فروردین ماه 1400 ممنوع است. همچنین از مردم خواسته شد سفر را به زمان مناسب دیگری موکول نمایند، اما چنان چه قصد سفر ضروری دارند حتی­ المقدور با خودرو شخصی مسافرت نمایند، از شرایط سلامت خود و خانواده اطمینان کامل داشته و بعد برنامه ریزی سفر نمایند، دستورالعمل رعایت سلامت و بهداشت در سفر را که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده به صورت جدی رعایت نمایند، در صورت اعلام تغییر فرایند بیماری در شهرها، ظرف کمترین زمان ممکن افراد غیربومی اقدام به بازگشت نمایند و افرادی­ که از شرایط بیماری خود اطلاع دارند (تست مثبت) به هیچ عنوان اقدام به تردد و عزیمت به مسافرت ننمایند.

اقامتگاه هایی که تور غیرمجاز می پذیرند، پلمب می شوند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به دنبال اعلام این شرایط، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز از مدیران استان ها درخواست کرد: در ایام نوروز نظارت دقیقی روی هتل ها به ویژه بوم گردی ها داشته باشند و بر اساس بخشنامه ای که قرار است معاونت گردشگری به سراسر کشور ابلاغ کند، جلو تورهای غیرمجاز را بگیرند و به هتل ها، اماکن اقامتی و گردشگری و همچنین بوم گردی ها اعلام گردد که حق پذیرش تور بدون کد مجاز را ندارند.

او که در شورای معاونان و مدیران این وزارتخانه سخن می گفت، اضافه نمود: از معاونت گردشگری تقاضا دارم روی این موضوع نظارت دقیقی داشته باشد و در صورت پذیرش تورهای غیرمجاز گردشگری توسط مراکز اقامتی و گردشگری و هتل ها، بلافاصله آن مرکز متخلف پلمب گردد.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیش تر با ارائه طرح سفر هوشمند به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نموده بود که سفر فقط با تور و در صورت رزرو اقامتگاه مجاز امکان پذیر است. هرچند ستاد کرونا فعلا درباره سفر به شهرهای زرد و آبی با این شرایط اظهارنظری ننموده است.

این وزارتخانه همچنین به بهانه سامان دهی سفرهای نوروزی در دوران کرونا، سامانه ثبت تور را راه اندازی نموده است که مجوز تورها به وسیله آن صادر می گردد. این سامانه بیشتر با هدف جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مجوز، ساماندهی انواع تورهای داخلی و خارجی، جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز، تسهیل در رسیدگی به شکایات، شفافیت تعهدات برای ارتقای کیفیت خدمات، ایجاد آمار و اطلاعات دقیق سفر و حمایت از دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ب (اجرای تورهای مسافرتی) راه اندازی شده است.

اسماعیل برات، معاون اداره کل نظارت و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز تاکید نموده است: تمام شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به ثبت تور و اعلام جزئیات راستا و مقاصد تورهای داخلی و خارجی در این سامانه هستند، در غیر این صورت عواقب و مسئولیت عدم ثبت تور و هرگونه مسائل بعدی ناشی از این امر در وهله نخست با دفاتر و مجریان تور خواهد بود. مردم و مسافران نیز باید از دفاتر خدمات مسافرتی این مطالبه را داشته و تورهایی را که در سامانه ثبت شده و دارای کد رهگیری است خریداری نمایند.

ایسنا نوشت: اجرا درست این طرح و دستور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همکاری و هماهنگی پلیس راهور ناجا و نیروی انتظامی بستگی دارد؛ چرا که درصورت کنترل نکردن کد رهگیری و مجوز تورها و صرفا اقدام به پلمب یا ممانعت از فعالیت مراکز اقامتی که تورهای غیرمجاز را پذیرفته اند، برآورد می گردد که تورهای غیرمجاز به استفاده از مراکز اقامتی غیرمجاز گرایش بیشتری پیدا نمایند و بازار کار اقامتگاه های بدون مجوز داغ تر گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1565

به "اقامتگاه هایی که تور غیرمجاز می پذیرند، پلمب می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامتگاه هایی که تور غیرمجاز می پذیرند، پلمب می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید