اولین گفتگوی تلفنی مقامات تجاری چین و آمریکا

به گزارش مجله آی سیب، خبرگزاری خبرنگاران- براساس بیانیه وزارت بازرگانی چین، لیو هی معاون نخست وزیر چین با کاترین تای گفتگوی سازنده و براساسنگرش برابری و احترام متقابل داشت.

اولین گفتگوی تلفنی مقامات تجاری چین و آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران؛ وزارت بازرگانی چین اظهار داشت؛ مقامات تجاری چین و آمریکا اولین گفتگوی تلفنی خود را از زمان ورود جو بایدن به کاخ سفید برگزار کردند.

روابط بین پکن و واشنگتن در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا رو به وخامت گذاشت و نقطه اوج این تنش درگیری تجاری بین دو قدرت برجسته جهانی بود.

دو کشور توافق نامه تجاری را در ژانویه 2020 امضا کردند، که هدف از آن سرانجام دادن به جنگ تجاری دو ساله بود. این توافق شامل حمایت از مالکیت معنوی و شرایط انتقال فن آوری بود که خواسته های اصلی آمریکا است.

اما دولت بایدن ماه آوریل اظهار داشت وعده های داده شده توسط چین بر اساس این توافق نامه را ارزیابی کند.

سپس کاترین تای، که در مارس گذشته فعالیت خود را به عنوان نماینده تجاری آمریکا (USTR) شروع نموده است، گفت توانایی چین برای انجام تعهدات خود در قبال آمریکا اولویت است.

براساس بیانیه وزارت بازرگانی چین، لیو هی معاون نخست وزیر چین با کاترین تای گفتگوی سازنده و براساسنگرش برابری و احترام متقابل داشت.

توافق نامه تجاری موسوم به فاز یک میان دو کشور همچنان تعرفه های گمرکی وضع شده متقابل را حفظ می نماید.

دولت بایدن به طور مداوم از حفظ این تعرفه های اعمال شده توسط دونالد ترامپ دفاع نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1672

به "اولین گفتگوی تلفنی مقامات تجاری چین و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گفتگوی تلفنی مقامات تجاری چین و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید