ایلان ماسک می خواست مدیر عامل اپل گردد اما تیم کوک اجازه نداد

به گزارش مجله آی سیب، تاریخ روابط تسلا و اپل و بعلاوه تیم کوک و ایلان ماسک نقاط مبهم زیادی دارد و قضاوت درباره آن به این موضوع بستگی دارد که شما حرف کدام طرف را باور می کنید. اما جنجالی ترین بحث درباره این دو شرکت این است که ماسک چند سال پیش به تیم کوک پیشنهاد داده مدیر عامل اپل گردد و کوک هم با برخوردی تند پاسخ او را داده.

ایلان ماسک می خواست مدیر عامل اپل گردد اما تیم کوک اجازه نداد

البته مدیر عامل تسلا رخ دادن چنین اتفاقی را به صورت کامل انکار نموده و در توییت نو خود نوشته که هیچ گاه مکالمه ای بین او و تیم کوک شکل نگرفته است. او گفته در بازه ای درخواست دیدار با کوک را داشته تا درباره خرید تسلا از سوی اپل بحث نمایند و هیچ شرطی برای فروش تسلا وجود نداشته، اما در نهایت کوک دعوت به این دیدار را رد نموده است.

تناقض گفته های ماسک در اینجا کمی ما را سردرگم می نماید، زیرا او از سویی می گوید هیچ گاه با تیم کوک صحبت ننموده و از سوی دیگر می گوید تیم کوک به دعوت او پاسخ رد داده است.

حال، تیم هیگینز، خبرنگار وال استریت ژورنال، با کتابی نو به نام Power Play: Tesla, Elon musk and the Bet of the Century (بازی قدرت: تسلا، ایلان ماسک و شرط بندی قرن) که ماه آینده چاپ می گردد، ابعاد نوی از گفت و گوی بین کوک و ماسک درباره خرید تسلا از سوی اپل را فاش می نماید.

با توجه جزئیات منتشر شده در این کتاب که بخشی از آن امروز در لوس آنجلس تایمز منتشر شده است، کوک و ماسک به وسیله تماس تلفنی مشغول بحث درباره رونمایی از تسلا مدل 3 بوده اند و کشمکش ها از همان زمان شروع شد. کوک پیشنهاد کرد که اپل به صورت کامل تسلا را به مالکیت خود درآورد.

ماسک هم که ظاهرا از شنیدن این پیشنهاد خرسند شده بود، یک شرط معین کرد: او به اسم مدیر عامل فعالیت کند، آن هم نه مدیر عامل تسلا، بلکه مدیر عامل اپل و تمام زیر مجموعه هایش! در این هنگام بود که تیم کوک عصبانی شد و پس از گفتن عبارت لعنت به تو سریع تماس را قطع کرد.

در واقع داستان به این صورت بود که مدیر عامل اپل در ابتدا فکر کرد ماسک میخواهد پس از خرید تسلا به وسیله اپل، صندلی مدیر عاملی تسلا را حفظ کند و ابتدا موافقت کرد، اما بعد متوجه اصل ماجرا شد. متن منتشر شده درباره این تماس به این صورت است:

به تازگی در مصاحبه نو با تیم کوک، هنگامی که از او درباره رابطه اش با ایلان ماسک پرسیده شد، او هم اظهار داشت که هرگز با ماسک صحبت ننموده است و برای تسلا احترام بسیاری قائل است و این شرکت را تحسین می نماید.

البته اپل در بازه ای تعدادی از کارمندان تسلا را استخدام کرد که این موضوع در نهایت ماسک را به واکنش وادار کرد و از اپل به اسم قبرستان تسلا یاد کرد. اپل مدت هاست به صورت جدی در پی فراوری یک خودروی برقی است که همین موضوع دو شرکت را به رقیبی برای یکدیگر تبدیل می نماید.

البته آقای ماسک از کتاب هیگینز هم انتقاد کرد و گفت که او سعی نموده کتابش را نادرست و خسته نماینده بنویسد. او در ادامه گفت:

در روزهای گذشته ما خبری را منتشر کردیم که به انتقاد ایلان ماسک از اپل و انحصار طلب خواندن کوپرتینویی ها می پرداخت. با توجه به خبری که امروز در لوس آنجلس تایمز منتشر شده و کتابی که خبرنگار وال استریت ژورنال در دست چاپ دارد؛ حدس ها درباره دلایل انتقاد شدید مدیر عامل تسلا از اپل بیشتر می گردد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1762

به "ایلان ماسک می خواست مدیر عامل اپل گردد اما تیم کوک اجازه نداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک می خواست مدیر عامل اپل گردد اما تیم کوک اجازه نداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید