بارش برف و باران در 7 استان از فردا ، اختلال در تردد و پروازها

به گزارش مجله آی سیب، سازمان هواشناسی از نفوذ سامانه بارشی تازه به کشور همراه با برف و باران، مه، کولاک و یخبندان و بروز مخاطراتی در پی آن اطلاع داد.

بارش برف و باران در 7 استان از فردا ، اختلال در تردد و پروازها

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردنگ و اعلام نفوذ سامانه بارشی نو به کشور از اواخر وقت فردا به کشور تا ظهر چهارشنبه، از بارش باران و در ارتفاعات و منطقه ها سردسیر بارش برف، کولاک، کاهش محسوس دما و پدیده مه اطلاع داد.

بر این اساس، در روز دوشنبه 1401/09/28 گیلان و شرق اردبیل، سه شنبه 1401/09/29 شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و چهارشنبه 1401/09/30 گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تحت تاثیر این پدیده قرار خواهند گرفت.

این سازمان پیش بینی کرد که سامانه مذکور در منطقه ها یادشده سبب لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغ ها و مزارع، افت فشار گاز، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و احتمال آبگرفتگی محلی و محدود در معابر خواهد شد.

سازمان هواشناسی کشور ساکنان، مسافران و مسئولان استان های تحت تاثیر این سامانه بارشی را به پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی در مسافرت با خودرو، تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، اجتناب از فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر کوچ رو، آمادگی شهرداری و سازمان های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، لایروبی کانال ها و آب روها و مدیریت در مصرف انرژی به ویژه گاز توصیه کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2196

به "بارش برف و باران در 7 استان از فردا ، اختلال در تردد و پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در 7 استان از فردا ، اختلال در تردد و پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید