وزش باد و بارش باران در بعضی استان ها، کاهش10 درجه ای دما در نوار شمالی کشور از اواسط هفته

به گزارش مجله آی سیب، کارشناس هواشناسی گفت: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین 6تا 10 درجه انتظار می رود.

وزش باد و بارش باران در بعضی استان ها، کاهش10 درجه ای دما در نوار شمالی کشور از اواسط هفته

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه مالی خبرنگاران، با بیان این که امشب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد گفت: در ارتفاعات شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان افزایش ابر رگبار پراکنده باران پیش بینی می گردد.

او با بیان این که امشب در نواحی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و به تدریج گیلان افزایش ابر و بارش پراکنده پیش بینی می گردد گفت :در روز یکشنبه هم در استان های گیلان، مازندران، زنجان و ارتفاعات البرز شاهد افزایش ابر و بارش پراکنده خواهیم بود .

کارشناس هواشناسی شرح داد: از بعدازظهر دوشنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در استان های اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش باران و وزش باد پیش بینی می گردد.

ضیائیان یادآور شد: روز سه شنبه با ورود با ورود موج تراز میانی از شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز و در اواخر وقت در گلستان و بخش هایی از خراسان شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می گردد.

کارشناس هواشناسی بیان نمود: فعالیت سامانه بارشی روز چهارشنبه در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ،اردبیل، زنجان و گیلان خواهد بود.

او با بیان این که طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما بین 6تا 10 درجه انتظار می رود که در ارتفاعات نواحی مرتفع و کوهستانی بارش به شکل برف خواهد بود .

ضیائیان درباره آب وهوای استان تهران هم گفت : فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری در اواسط روز همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به 20 درجه و کم ترین آن به 11 درجه می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1884

به "وزش باد و بارش باران در بعضی استان ها، کاهش10 درجه ای دما در نوار شمالی کشور از اواسط هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزش باد و بارش باران در بعضی استان ها، کاهش10 درجه ای دما در نوار شمالی کشور از اواسط هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید