بار اقتصادیِ انتقال یک کتابخانه عمومی در ارومیه به ساختمانی استیجاری

به گزارش مجله آی سیب، به گزارش خبرنگاران در آذربایجان غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ارومیه در امسال، گفت: انجمن کتابخانه های عمومی ارومیه در سال گذشته، پنج جلسه برگزار نموده است که در شرایط خوبی واقع شده است اما در بخش های تابعه ضعف وجود دارد.

بار اقتصادیِ انتقال یک کتابخانه عمومی در ارومیه به ساختمانی استیجاری

جهت دریافت خدمات پتینه کاری چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

معصومی با اشاره به اینکه انجمن کتابخانه های عمومی پشتیبان کتابخانه های عمومی هستند، اضافه نمود: مصوبات انجمن بار حقوقی دارد و باید در تصویب و اجرایی شدن آنها دقت گردد.

وی ادامه داد: به دلیل فرسوده شدن ساختمان کتابخانه عمومی علامه طباطبایی، به ناچار این کتابخانه به یک ساختمان استیجاری انتقال یافته است که بار اقتصادی زیادی برای اداره کتابخانه های عمومی ارومیه ایجاد نموده است و البته این امر در شهر فرهنگی ارومیه پسندیده نیست و خواهان مساعدت برای استقرار این کتابخانه تا زمان بازسازی ساختمان در یکی از ابنیه های دولتی هستیم.

علیرضا ملامحمدی زاده، فرماندار ارومیه هم در این نشست، گفت: باید اذعان کرد که کتابخانه های عمومی سرمایه فرهنگی عظیمی هستند اما از تمام ظرفیت های آنها استفاده نمی گردد.

وی با اشاره به لزوم حفظ کتابخانه های سطح شهرستان، اضافه نمود: در مورد کتابخانه طباطبایی باید مذاکراتی با استانداری برای تامین ساختمان انجام گردد و فرمانداری آماده همکاری در این زمینه است.

در ادامه عفت آقازاده، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ارومیه، ضمن ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسات سال 98، گفت: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سطح کتابخانه های شهرستان در حال انجام است و نیازمند مساعدت اقتصادی برای تامین هزینه های آن هستیم.

آقازاده ادامه داد: در سال گذشته شورای اسلامی شهر و فرمانداری ارومیه در برگزاری اختتامیه جشنواره مساعدت کردند و امیدوراریم این همراهی در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی نیز ادامه داشته باشد.

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ارومیه گفت: محیط کتابخانه های عمومی در حال آماده سازی برای ارائه خدمات حضوری به اعضاء است ولی در تامین مواد ضدعفونی کننده با مشکل روبرو هستیم.

مساعدت اقتصادی شورای شهر ارومیه در برگزاری جشنواره رضوی به مبلغ 150 میلیون ریال، مساعدت فرمانداری ارومیه در برگزاری جشنواره رضوی به مبلغ 50 میلیون ریال، تأمین مواد ضدعفونی کننده کتابخانه های ارومیه توسط فرمانداری، تحویل الباقی کتب اهدایی مصوبه قبلی انجمن توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تا انتها شش ماهه اول امسال و انجام مکاتبات لازم با استانداری در مورد انتقال کتابخانه علامه طباطبایی به ساختمان دولتی از مصوبات این جلسه بود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1050

به "بار اقتصادیِ انتقال یک کتابخانه عمومی در ارومیه به ساختمانی استیجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بار اقتصادیِ انتقال یک کتابخانه عمومی در ارومیه به ساختمانی استیجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید