بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن این شرط ها را می گذارند ، پرتکرارترین شرط اعلامی از سوی بانک ها

به گزارش مجله آی سیب، با وجود آنکه دولت دستور پرداخت تسهیلات بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان را به بانک ها داده است اما بعضی بانک ها از دستور دولت سرپیچی می نمایند.

بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن این شرط ها را می گذارند ، پرتکرارترین شرط اعلامی از سوی بانک ها

به گزارش خبرنگاران، وزارت اقتصاد در سال گذشته، بانک های دولتی را مکلف کرد که به متقاضیان وام های خرد تا سقف 100 میلیون تومان با اعتبارسنجی بدون دریافت ضامن، تسهیلات بدهند و در مرحله اول مشمولان آن، حقوق بگیران دولتی و خصوصی و بازنشسته ها اعلام شد که قرار بود در مراحل بعدی همه مردم مشمول این طرح شوند.

اما تا به امروز شرایط این موضوع معین نشده و براساس اعلام مسئولان با متنوع سازی تضامین بانکی، دریافت وام های خرد تسهیل شده است.

طبق آخرین اعلام وزارت اقتصاد، از ابتدای بهمن 1400 تا خاتمه تیر سال جاری بانک های دولتی، 15 هزار و 931 میلیارد و 632 میلیون تومان اعتبار به 475 هزار و 448 نفر تسهیلات پرداخت نموده اند.

در این بین، آنالیز شرایط پرداخت وام بدون ضامن در بانک های دولتی نشان می دهد که پرتکرارترین شرط اعلامی از سوی بانک ها برای پرداخت این تسهیلات، آنالیز معدل و میانگین حساب متقاضی است. البته، بعضی بانک ها میانگین حقوق دریافتی متقاضی در یک سال را نیز ملاک پرداخت وام بدون ضامن اعلام می نمایند.

به عبارت دیگر، براساس اعلام بعضی بانک ها میانگین مانده حساب متقاضی در بانک مربوطه طی 3 تا 6 ماه مورد آنالیز قرار می گیرد و این آنالیز مبلغ وام را معین می نماید.

این در حالی است که شروط اعلامی از سوی بعضی بانک ها خلاف مفاد بخشنامه اعلامی وزارت اقتصاد است، در این زمینه، عباس حسینی، معاون امور بانکی وزارت اقتصاد گفت: همه بانک های دولتی مکلف هستند همه مفاد بخشنامه وزارت اقتصاد را رعایت نمایند و هر بانکی که مغایر با بخشنامه فوق عمل کند با توجه به اعلام متقاضی در سایت شکایت وزارت اقتصاد پیگیری لازم به وسیله بخش نظارت وزارت اقتصاد انجام خواهد شد و برخورد قانونی با متخلف انجام می گردد.

  • وام بدون ضامن عامل برکناری چند مدیر شد | چرا بانک ها تسهیلات بدون ضامن نمی دهند؟
  • خبر خوش وزیر اقتصاد برای جاماندگان سهام عدالت | جاماندگان چقدر سهام می گیرند؟ | مردم خوش حساب باشند نباید برای وام ضامن بیاورند
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1401 بروزرسانی: 24 مهر 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2167

به "بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن این شرط ها را می گذارند ، پرتکرارترین شرط اعلامی از سوی بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن این شرط ها را می گذارند ، پرتکرارترین شرط اعلامی از سوی بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید