برای تولید مواد ضدعفونی با کمبود الکل روبه رو هستیم

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/قزوین مدیر یک شرکت تولیدی گفت: درحالی که پنج خط تولیدی ما آمادگی تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده دارد به دلیل کمبود الکل خطوط این شرکت در حال تعطیل شدن است و در حال حاضر با 2 خط مشغول به فعالیت هستیم.

برای تولید مواد ضدعفونی با کمبود الکل روبه رو هستیم

سیروس جاودانی، مدیر شرکت سروش طراوت طبیعت در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ثبت شرکت سروش طراوت طبیعت در سال 1388 صورت گرفت و از سال 89 با تولید سه محصول انواع کرم، انواع ژل بهداشتی و شامپو در یک واحد تولیدی استیجاری به صورت رسمی کار را شروع کردیم، از سال 94 کارخانه آماده شد و هم اکنون 33 محصول تولید و به کشورهای دیگر مانند عراق، ازبکستان و ساحل عاج صادر می کنیم و جزو شرکت های دارای گرید A (عالی) هستیم.

جاودانی بیان نمود: از زمان شیوع کرونا نیز تولید سایر محصولات خود را تعطیل و به تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده روی آوردیم و علی رغم اینکه قرارداد خوبی برای صادرات داشتیم و پیش پرداخت دریافت کرده بودیم صادرات محصولاتمان به عراق را متوقف کردیم؛ این امر ممکن است به قطع همکاری ما و عراق منجر شود اما اولویت ما حفظ سلامت مردم کشورمان است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز سه خط تولید انواع کرم، ژل و شامپو را تغییر دادیم و همه را به خطوط تولید مواد ضدعفونی تبدیل کردیم، ما پروانه ساخت محلول ضدعفونی را نداشتیم اما با همراهی مسئولان استانی توانستیم طی یک روز پروانه ساخت و مواد اولیه که مهم ترین آن الکل است را دریافت کنیم.

مدیر شرکت سروش طراوت طبیعت بیان نمود: برای تولید محلول ضدعفونی کننده شرایط خاصی در شرکت ایجاد کردیم به طوری که پرسنل 12 ساعت کار می کند و 12 ساعت در قرنطینه به سر می برند و اجازه نمی دهیم که از کارخانه خارج شوند، در حال حاضر 50 نفر به صورت مستمر مشغول به کار هستند.

وی یادآور شد: ترکیبات استفاده شده در محصولات نیز شامل الکل 70 درصد، گلیسیرین، ترکیبات مرطوب کننده و پودر آلوئه ورا است، سعی کردیم تا جایی که می توانیم ترکیباتی اضافه کنیم که علاوه بر حفظ خاصیت ضدعفونی به پوست آسیب نرساند.

جاودانی اظهار کرد: در حال حاضر ما روزانه 30 هزار تیوپ تولید می کنیم اما ظرفیت بیشتری داریم، ولی برای تولید با مشکل کمبود الکل روبه رو هستیم.

مدیر شرکت سروش طراوت طبیعت بیان نمود: درحالی که ما برای تهیه الکل از مبادی رسمی با مشکل روبه رو هستیم و سهمیه کمی در نظر گرفته شده است اما بازار سیاه به راحتی الکل را به فروش می رسانند، الکلی که ما لیتری 15 هزار تومان خریداری می کردیم در بازار سیاه با مبلغ 40 هزار تومان به راحتی و با هر مقداری قابل دریافت است اما اگر ما الکل را با قیمت بالا خریداری کنیم مجبور می شویم قیمت را افزایش دهیم که عاقلانه نیست.

جاودانی اظهار کرد: وقتی برای سهمیه بیشتر به سازمان صمت مراجعه می کنیم، می گویند 30 شرکت در این حوزه فعال هستند و نمی توانیم سهمیه را افزایش دهیم، ما با کمبود الکل روبه رو هستیم درحالی که دو کارخانه الکل سازی بزرگ در قزوین فعال هستند که هرکدام ظرفیت تولید روزانه 60 هزار لیتر الکل را دارند.

وی شرح داد: ما توانایی تولید روزانه 30 هزار تیوپ و 20 هزار بطری ژل ضدعفونی را داریم، همچنین یک خط برای تولید ساشه (بسته بندی یک بار مصرف) در نظر گرفته شده است و در صورت تأمین الکل می توانیم خط دیگری را نیز راه اندازی کنیم، اما هم اکنون خط تولید بطری این شرکت تعطیل شده چراکه الکل موردنیاز آن تأمین نشده است.

مدیر شرکت سروش طراوت مطرح نمود: فرایند توزیع نیز به صورت منظم انجام می شود، ما دو شرکت پخش در قزوین داریم که محصولات تولیدی را به داروخانه ها، فروشگاه ها و داروخانه های شهرستان های تابعه توزیع می کنیم به طوری که طی یک روز 8000 محصول به داروخانه های شهرستان آبیک توزیع کردیم که خوب و قابل قبول است.

وی بیان نمود: بخشی دیگر از توزیع ما توسط نمایندگان فروش محصولات خودمان انجام می شود، نمایندگان خود را به صمت معرفی کردیم، یک بخش دیگر نیز توزیع بین ارگان های دولتی است.

جاودانی اظهار کرد: عمده محصولات ما در قزوین توزیع می شود اما بخشی از آن نیز در تهران و سایر استان هایی که نمایندگی داریم توزیع می شود، ما آمادگی تولید بالا را داریم اما در حال حاضر با مشکل کمبود الکل روبه رو هستیم و یکی از خطوط خود را متوقف کردیم.

وی گفت: اگر الکل موردنیاز ما تأمین شود علی رغم تأمین نیاز استان قزوین می توانیم بازار استان گیلان را نیز اشباع کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 911

به "برای تولید مواد ضدعفونی با کمبود الکل روبه رو هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تولید مواد ضدعفونی با کمبود الکل روبه رو هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید