برای ورود به لپ تاپ کلید بیندازید!

به گزارش مجله آی سیب، یک شرکت توسعه ابزار امنیت دیجیتال یک کلید امنیتی جدید ساخته است که کاربران دستگاه های دیجیتال دارای سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس می توانند از آن مثل کلید خانه یا خودرو برای ورود به دستگاه استفاده نمایند.

برای ورود به لپ تاپ کلید بیندازید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، اگر به دنبال یک راه برای تأمین امنیت لپ تاپ خود هستید یا به خاطر سپردن گذرواژه ها برایتان سخت است، اکنون گزینه جدیدی در دسترس است.

یک شرکت تولیدنماینده ابزار تأیید اعتبار موسوم به یوبیکو(Yubico) اکنون اجازه ورود به ویندوز را به وسیله کلید امنیتی جدید خود به نام یوبیکی(YubiKey) می دهد. این ابزار مانند همان کلید رایج است، با این تفاوت که برای دستگاه های دیجیتالی استفاده می گردد.

این کلیدها از سرویس هایی مانند Gmail ،Dropbox و LastPass نیز پشتیبانی می نمایند و همچنین می توانید برای ورود به سیستم های Mac و Linux بهره ببرید.

اکنون این شرکت پیش نمایش عمومی برنامه جدید خود را منتشر نموده است که امکان استفاده از این کلید را برای ورود به ویندوز 7، 8.1 یا 10 فراهم می نماید.

برنامه همراه این کلید علاوه بر ارائه روشی ایمن تر برای ورود به سیستم، در صورت گم شدن کلید، دارای ویژگی های دیگری مانند بازیابی رمز عبور و مکانیسم های پشتیبان است.

مزیت استفاده از یک کلید فیزیکی این است که امنیت بالایی را بدون احتیاج به یادآوری رمزهای عبور فراهم می نماید. این کلید می تواند دستگاه ها را در برابر حملات سایبری مانند فیشینگ محافظت نمایند و ثابت شده است که یک گزینه امنیتی محبوب در بین مشاغل است.

یوبیکو اخیراً با گوگل یک همکاری را شروع نموده تا کلید امنیتی تایتان را ساخته و به وسیله فروشگاه گوگل به فروش برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 495

به "برای ورود به لپ تاپ کلید بیندازید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای ورود به لپ تاپ کلید بیندازید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید