بزرگ ترین چرخ و فلک جهان کجاست؟

به گزارش مجله آی سیب، برای ساخت چرخ و فلک عین دبی یک کوشش جهانی انجام شده است! بیش از 10 کشور برای جفت و جور کردن این غول فولادی گرد هم آمده اند تا آن را بسازند.

بزرگ ترین چرخ و فلک جهان کجاست؟

وقتی صحبت از ساخت و ساز در دبی و امارات به میان می آید همواره باید در پی رکورد زدن آن سازه باشیم؛ از بلند ترین ساختمان و بزرگ ترین مرکز خرید جهان گرفته تا بزرگ ترین آکواریوم جهان. پس اگر خبر برسد که بزرگترین چرخ و فلک جهان در دبی ساخته شده هم جای تعجب نیست. با خبرنگاران همراه باشید تا بزرگترین چرخ و فلک جهان را با هم ببینیم.

ارتفاع بزرگترین چرخ و فلک جهان

چشم دبی الهام گرفته از چرخ و فلک معروف چشم لندن است. اما این چرخ و فلک با ارتفاع بیش از 250 متر (820 فوت) از چرخ و فلک لندن و بعلاوه چرخ و فلک لاس وگاس نوادا با ارتفاع 167 متر (548 فوت) بلندتر است.

ویژگی بزرگترین چرخ و فلک جهان

در چرخ و فلک عین دبی 48 اتاقک یا کپسول ساخته شده است که مجموعا ظرفیت 1750 مسافر را به طور هم زمان دارد. این بزرگی سبب شده است تا هر دور کامل چرخ و فلک دبی حدود 38 دقیقه طول بکشد. این اتاقک ها به نحوی هستند که به توان چشم اندازی زیبا و کامل از آسمان خراش های دبی را به صورت 360 درجه مشاهده کرد. بعلاوه تمامی این اتاقک ها سیستم تهویه نماینده هوا، وای فای رایگان و کفپوش چوبی دارند.

قیمت بزرگترین چرخ و فلک جهان

قیمت چرخ و فلک دبی نسبت به سایر چرخ و فلک های معمولی که می شناسیم گران تر است. گردشگران به طور معمول 7 روز هفته از ساعت 12 ظهر تا 10 شب می توانند از آن استفاده نمایند.

حقایقی جالب از چرخ و فلک عین دبی

طول تمامی کابل های سیمی به کار رفته در چرخ و فلک عین دبی به حدود 2400 کیلومتر می رسد. برای درک بزرگی این رقم می توانید به این موضوع فکر کنید که فاصله بین قاهره و دبی نیز 2400 کیلومتر است.

وزن هر کدام از اسپوک های (پره چرخ) چرخ فلک دبی، 5 تن است و طول هر کدام از آن ها بیشتر از یک زمین فوتبال است. در ساخت چرخ و فلک عین دبی، 33 درصد فلز بیشتری نسبت به برج ایفل به کار گرفته شده است.

اگر به سواری های هیجان انگیز علاقه دارید، برترین تله کابین های ایران کجاست را در مجله بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب گردشگری خیابان عفیف آباد شیراز، خیابان باغ و کافه را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 مرداد 1401 بروزرسانی: 4 مرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2117

به "بزرگ ترین چرخ و فلک جهان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین چرخ و فلک جهان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید