تور اروپا ارزان: تایتانیک بلفاست، بهترین جاذبه گردشگری اروپا در سال 2016

به گزارش مجله آی سیب، درباره تایتانیک بلفاست (Titanic Belfast)

مطمئنا داستان تایتانیک را می دانید، کشتی معروف چند طبقه ای که خیلی سال پیش به یک کوه یخ برخورد کرد و در دریا غرق شد و باعث فاجعه کشته شدن افراد زیادی شد و از این کشتی معروف، فیلم های مشهوری هم ساخته شد. اما از داستان این کشتی و محل تولد آن اصلا چیزی می دانید؟ امروز تصمیم گرفته ایم تا همراه خبرنگاران سری به زادگاه این کشتی غول پیکر در شهر بلفاست ایرلند بزنیم. در این شهر، یک سازه بزرگ کریستالی ساخته شده است که اگر چه عمر زیادی ندارد اما توانسته میلیون ها توریست را به خود جذب کند و به عنوان باشکوه ترین جاذبه توریستی اروپا در سال 2016 شناخته گردد و رقیب های سرسختی مثل برج ایفل در پاریس را شکست دهد!

تور اروپا ارزان: تایتانیک بلفاست، بهترین جاذبه گردشگری اروپا در سال 2016

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

از تایتانیک بلفاست بیشتر بدانید

تایتانیک بلفاست بزرگترین مجموعه تایتانیک در جهان است. این مجموعه درست در جایی که کشتی اصلی تایتانیک قبلا ساخته شده است، قرار گرفته است و توانسته است بعد از گذر 4 سال، 3 میلیون بازدید نماینده به خود جذب کند. در این مجموعه می توان وسایل کشتی، کابین های شبیه سازی شده و آثار هنری زیادی دید که در یادبود غرق شدن کشتی تایتانیک طراحی و جمع آوری شده اند. این مجموعه بیشتر از 12 هزار متر مربع وصعت دارد و در نزدیکی دریا ساخته شده است.

در سال 2005، مسئولان شهر بلفاست برای بهبود صنعت گردشگری در این شهر به فکر ساختن یک موزه یادگاری از کشتی غرق شده تایتانیک افتادند اما زمان آغاز پروژه، سال 2012 اعلام شد. طراحان این مجموعه سعی کردند تا یک مقصد بین المللی در شهر ایجاد نمایند و در نتیجه در ساخت آن از نمادهای تایتانیک و کریستال های آب و یخ استفده کردند.

معماری این ساختمان از کشتی هایی که در ایرلند، سرزمین کشتی سازی، ساخته شده بود، الهام گرفته است. نبوغی که در طراحی این سازه بزرگ و با ابهت به کار رفته است، نشان دهنده استعداد ذاتی بلفاست در صنعت کشتی سازی وتلاش های 28000 کارگر کشتی ساز است.

یکی از مدیران معمار این سازه گفته است: ساخت این پروژه جهانی 4 سال طول کشید اما نتیجه آن شگفت آور بود چرا که توانست نقطه عطفی در گردشگری بلفاست باشد. یکی از ویژگی های خاص تایتانیک بلفاست، هندسه پیچیده آن است که حالت 3 بعدی دارد و یک ترکیب استثنایی از هنر و تکنولوژِی است.

در تایتانیک بلفاست چه ببینیم؟

تایتانیک بلفاست علاوه بر معماری فوق العاده اش، جذابیت های زیاد دیگری دارد که یکی از آنها موزه ای است که از چند گالری مختلف ساخته شده است:

یکی از گالری ها شامل تصاویری از شهر بلفاست در قرن بیستم و در زمان ساخت کشتی تایتانیک است. گالری بعدی دارای یک داربست آهنی 20 متری است که کشتی شبیه سازی شده تایتانیک روی آن در حال ساخته شدن است و بازدید نماینده ها بوسیله بالابری به بالای داربست ها فرستاده می شوند تا ساخت کشتی را ببینند. گالری بعدی اما جذابترین گالری در میان بقیه است چرا که در آن فضای داخلی کشتی تایتانیک بازسازی شده است، تمام اتاق های مجلل و غیر مجلل با تمام اشیا و وسایل.

در این کشتی بعلاوه تالاری وجود دارد که ظرفیت 500 نفری دارد و از آن می توان برای برگزاری جشن ها و مهمانای های بزرگ و کوچک استفاده کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2042

به "تور اروپا ارزان: تایتانیک بلفاست، بهترین جاذبه گردشگری اروپا در سال 2016" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: تایتانیک بلفاست، بهترین جاذبه گردشگری اروپا در سال 2016"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید