تحویل گرمابه تاریخی تنکابنی به سرمایه گذار بخش خصوصی

به گزارش مجله آی سیب، بنای تاریخی گرمابه تنکابنی با حضور نمایندگان صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین برای حفاظت و بهره برداری با کاربری گردشگری به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل داده شد.

تحویل گرمابه تاریخی تنکابنی به سرمایه گذار بخش خصوصی

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل استان صبح روز 26 مرداد 1399 با اعلام این خبر گفت: گرمابه تاریخی تنکابنی در تاریخ 1398/9/10 طی تشریفات مزایده شماره 98/340 از سوی صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی کشور با هدف نجات بخشی، احیا و بهره برداری بهینه با کاربری جدید و مناسب به شرکت تدبیر سلامت پارسه واگذار شد.

او اظهارکرد: پس از طی فرآیند اداری و مراحل قانونی تحویل و عقد قرارداد واگذاری، این بنای تاریخی با حضور نمایندگان صندوق احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی و اداره کل استان به نماینده سرمایه گذار تحویل داده شد.

خزائلی اضافه کرد: سرمایه گذار پس از تهیه طرح مطالعاتی بازسازی در بازه زمانی سه ماهه و تأیید آن توسط تیم نظارت متشکل از کارشناسان صندوق احیا و ناظر فنی استان اقدام به تجهیز و بازسازی بنا و در نهایت بهره برداری از آن با کاربری گردشگری طی یکسال آینده خواهد نمود.

او با بیان اینکه خانه تاریخی یزدی و خانه تاریخی بهروزی نیز در حال طی مراحل قانونی برای تحویل به سرمایه گذار هستند یادآور شد: واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی با هدف حفاظت و بهره برداری بهینه و ادامه حیات آن ها با کاربری مناسب با مشارکت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال اجرا است که پس از بازسازی، بهسازی و استحکام بخشی می تواند علاوه بر کسب درآمد مالی مالکان زمینه ساز رونق گردشگری و افزایش اشتغال زایی باشد.

گرمابه تاریخی تنکابنی واقع در بافت تاریخی قزوین با مساحت 660 متر مربع از بناهای ارزشمند مربوط به دوره قاجار است و در تاریخ 17 اسفند 1381 با شماره 7866 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1178

به "تحویل گرمابه تاریخی تنکابنی به سرمایه گذار بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل گرمابه تاریخی تنکابنی به سرمایه گذار بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید