اجرای فاز جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان قزوین

به گزارش مجله آی سیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: همسو با اقدام های مرمتی این اداره کل برای حفاظت و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی و جلوگیری از تخریب آن ها، فاز جدید ساماندهی و مرمت زیارتگاه امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان، در سال 99 اجرا می گردد.

اجرای فاز جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی ضمن اعلام این خبر گفت: ساماندهی و مرمت 15 تا 20 بنای تاریخی قزوین ارسال 99 در دستور کار حوزه معاونت میراث فرهنگی این اداره کل قرارگرفته که امید داریم با مهار کرونا و برگشتن به شرایط عادی عملیات اجرایی آن ها شروع گردد.

او اجرای فاز جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان را ازجمله پروژه های مرمتی سال 99 برشمرد و اظهار کرد: بقعه متبرک امامزاده حسین (ع) یکی از کهن ترین بناهای تاریخی مذهبی شهر قزوین و از معروف ترین امامزادگان ایران است که با توجه به اهمیت و صندلی این بنای باشکوه و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به بخش های مختلف آن، همیشه در اولویت برنامه های مرمتی این اداره کل قرار داشته و در امسال نیز فاز جدید ساماندهی و مرمت آن انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اضافه نمود: همچنین برج های تاریخی دوگانه خرقان واقع در 30 کیلومتری شهر آبگرم از توابع شهرستان آوج، دو بنای شکوهمند به جای مانده از عصر سلجوقی هستند که در سنوات گذشته اقدام های حفاظتی و مرمت اضطراری برای بازسازی بخش های آسیب دیده و مرمت و بازسازی دیواره سنگی آن صورت گرفته و پروژه ساماندهی و مرمت آن در سال 99 تحت نظارت کارشناسان این اداره کل اجرایی خواهد شد.

او با عنوان اینکه اعتبارات حوزه مرمت و سامان دهی بناهای تاریخی استان در امسال 50 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، یادآور شد: امیدواریم با مرمت و ساماندهی به هنگام آثار و بناهای ارزشمند تاریخی بتوانیم گامی مؤثر برای صیانت و نگهداری از این میراث گران بها برداریم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 924

به "اجرای فاز جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای فاز جدید مرمت امامزاده حسین (ع) و برج های دوگانه خرقان قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید