تفاوت نرم کننده و ماسک مو را می دانید؟

به گزارش مجله آی سیب، ممکن است تصور کنید که ماسک مو و نرم کننده مو محصولاتی مشابه هستند، اما حقیقت این است که تفاوت نرم کننده و ماسک مو قابل چشم پوشانی نیست. اگر می خواهید موهایی سالم و زیبا داشته باشید، مهم است که از روش های مراقبتی خاص پیروی کنید. استفاده از یک شامپوی مناسب در کنار یک نرم کننده و یا ماسک موی خوب کلید رسیدن شما به موهای ایده آلتان است.

تفاوت نرم کننده و ماسک مو را می دانید؟

هر یک از این محصولات، از جمله نرم نماینده مو، شامپو و ماسک مو می توانند به تنهایی نتیجه خوبی را ارائه دهند، اما دانستن این که بر اساس نوع مو بهتر است کدام یک را انتخاب کنیم، نکته بسیار مهمی است. در این مقاله از خبرنگاران ما توضیحات مختصری درمورد نرم نماینده و ماسک مو ارائه نموده ایم و بعلاوه قصد داریم تفاوت ها و احتیاج انواع مختلف مو به آن ها را مورد آنالیز قرار دهیم.

نرم نماینده چیست؟

همان طور که از نام آن پیداست، نرم نماینده برای نرم کردن مو استفاده می گردد. پس از شستشوی مو با شامپو، نرم نماینده می تواند به حفظ رطوبت موها یاری کند. فرمول نرم نماینده سبک است که به امکان کاربرد روزانه محصول یاری می نماید. پس از شستشو مو با شامپو، باید انتهای موها را به نرم نماینده آغشته کنید. به طور معمول، می توانید نرم نماینده را بعد از 1 تا 5 دقیقه (بسته به اندازه روغن بکار رفته در آن) از روی مو پاک کنید. برای خرید نرم نماینده و شامپو، فروشگاه های معتبر و داروخانه ها گزینه مناسبی برای تایید اصالت کالا هستند.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو محصولی است که برای مرطوب و نرم کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد. ماسک مو انواع مختلفی دارد و باید بر اساس نوع موی شما انتخاب گردد. تفاوت نرم نماینده و ماسک در این جا هست که ماسک مو بعد از شستن مو با شامپو و استفاده از نرم نماینده، روی موها قرار داده می گردد. معمولاً برای این که ماسک ها حداکثر تاثیر خود را بگذارند، باید اجازه دهید چند دقیقه روی مو ها باقی بمانند. پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه، می توانید موهایتان را به خوبی شستشو دهید تا مواد به جای مانده روی موها به خوبی و به طور کامل پاک شوند. پیش از خرید ماسک مو، بهتر است مواد تشکیل دهنده آن را از روی برچسب محصول آنالیز کنید تا نسبت به اندازه طبیعی بودن مواد تشکیل دهنده آن مطمئن شوید.

تفاوت نرم نماینده و ماسک مو

بافت و ساختار هر محصول با توجه به فرمول ساخت آن ها، فرق دارد. به طور معمول، نرم نماینده سبک تر از ماسک است. به این دلیل که نرم نماینده مو برای مصرف روزانه طراحی شده است، بنابراین باید فرمول ساخت سبک تری داشته باشد.

میزان مصرف هر یک از این دو محصول، بزرگترین تفاوت میان آن ها است. نرم نماینده برای استفاده روزانه در نظر گرفته شده است، در حالی که ماسک مو معمولاً یکبار در هفته مورد استفاده قرار می گیرد. رطوبت رسانی ماسک بسیار بیشتر از نرم نماینده است، بنابراین، استفاده زیاد از ماسک مو می تواند موها را سنگین و چرب کند.

نرم نماینده باعث می گردد موها نرم و براق باقی بمانند. ماسک مو به بهبود تفاوت های نرم نماینده و ماسک فیبر مو و آب رسانی عمیق آن یاری می نماید.

با توجه به تفاوت ساختار و عملکرد متفاوت این دو محصول، می توانید به صورت هم زمان از نرم نماینده و ماسک بهره ببرید. هفته ای یک بار، بعد از شستن موهای خود با شامپو و استفاده از نرم نماینده، می توانید ماسک موی مورد علاقه خود را روی موهایتان قرار دهید. به دلیل عدم آگاهی درست، بعضی ماسک مو را جایگزین نرم نماینده نموده اند، بدون این که بدانند در اثر آب رسانی بیش از حد ماسک مو، استفاده بیش از حد از آن می تواند برای مو مضر بوده و به آن آسیب برساند.

نکاتی برای انتخاب ماسک موی مناسب با توجه به نوع موهایتان

موی معمولی

اگر موهایی معمولی دارید، احتمالاً احتیاج چندانی به ماسک مو نخواهید داشت. بعلاوه، استفاده از اغلب ماسک موها می تواند باعث چربی و سنگینی موهایتان گردد. بنابراین، شما به محصولی سبک احتیاج دارید که حالتی نرم و پف دار به موها بدهد.

موی خشک و آسیب دیده

شاید فکر کنید که برای رفع خشکی موها فقط و فقط استفاده از یک نرم نماینده کافی باشد، اما دقیقا تفاوت نرم نماینده و ماسک مو در خاصیت پرنمایندگی ماسک مو می باشد. موهای خشک و آسیب دیده برای پر کردن شکاف موجود در ساختار مو که باعث خشن و زبر شدن سطح خارجی موها می گردد، به رطوبت احتیاج دارند.

برای رفع کردن این مشکل باید از یک ماسک مرطوب نماینده بسیار قوی بهره ببرید. یک ماسک موی خوب، مو را تغذیه نموده و سلامت مو را بازمی گرداند. ماسک موی مناسب موهای آسیب دیده باعث جذب پروتئین، ویتامین و روغن به وسیله فولیکول های مو شده و در نتیجه، باعث آب رسانی و احیای ساختار مو می گردد.

موی فر

وز شدن مو های فر زمانی اتفاق می افتد که موهای شما به راحتی رطوبت موجود در هوا را جذب نمایند تا از این طریق، کمبود رطوبت آن ها جبران گردد. این موضوع باعث می گردد که مو ها حالت غیرطبیعی پیدا نمایند. موی فر به طور طبیعی از سایر انواع مو خشک تر است. بعلاوه، به دلیل خمیدگی تارهای مو و شکل منحنی آن، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا روغن های طبیعی به انتهای خشک موها منتقل شوند.

اشخاصی که دارای مو فر هستتند، برای داشتن مو های یکدست به ماسکی احتیاج دارند که حاوی مواد مغذی باشد تا رطوبت مورد احتیاج موی آن ها تامین شده و ظاهری درخشان تر به خود بگیرند.

موی رنگ شده

آیا می دانید هرچه موهای خود را بیشتر رنگ کنید، توان موهای شما برای حفظ رنگ کمتر می گردد؟ دلیل این است که فرایند رنگ کردن باعث تغییر ساختار موها شده و در نتیجه، استقامت آن ها کمتر می گردد. بنابراین، از محصولاتی بهره ببرید که دوام و ماندگاری آن روی موهایتان تضمین شده باشد.

ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده حاوی آنتی اکسیدان هایی است که آسیب دیدگی مو را جبران نموده و یاری می نماید رنگ مو مدت زمان بیشتری روی موها باقی بماند.

نتیجه گیری

اگر موهای خشک، شنماینده و آسیب دیده دارید، از ماسک مویی بهره ببرید که موهای شما را دوباره احیا کند. مواد تشکیل دهنده موجود در ماسک به ترمیم و جوانسازی موهای شما یاری می نماید. با این حال، برای این که بتوانید زیبایی و سلامت موهایتان را به صورت روزانه حفظ کنید، شستشوی موها با نرم نماینده را توصیه می کنیم.

تفاوت نرم نماینده و ماسک مو در این جا هست که شما می توانید بعد از هر بار شستشوی مو با شامپو از نرم نماینده مو بهره ببرید و این در حالی است که هفته ای یک تا دو بار استفاده از ماسک مو برای موهایتان کافی است. بعلاوه، به خاطر داشته باشید که ماسک مو برای تقویت و آب رسانی است و این در حالی است که نرم نماینده بیشتر برای نرم کردن مو استفاده می گردد. برای این که از مواد تشکیل دهنده موجود در ماسک مو اطمینان حاصل کنید، بهتر است برچسب روی آن را مطالعه کنید تا از طبیعی مواد داخل آن مطمئن شوید. در نهایت، تجربه شخصی شما از استفاد از یک محصول مراقبتی می تواند بیشترین یاری را برای انتخاب برترین نرم نماینده یا ماسک مو ارائه دهد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2075

به "تفاوت نرم کننده و ماسک مو را می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت نرم کننده و ماسک مو را می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید