گلیتر آرایشی چیست؛ چگونه یک آرایش شاین دار با گلیتر داشته باشید؟

به گزارش مجله آی سیب، یکی از مجذوب کننده ترین و زیباترین ترندهای آرایشی این روزها، آرایش شاین دار و براق است. این نوع آرایش که در دهه های گذشته هم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده، حالا با کمی تغییر و شیوه ای مدرن تر دوباره به مرکز توجه ها بازگشته است.

گلیتر آرایشی چیست؛ چگونه یک آرایش شاین دار با گلیتر داشته باشید؟

گلیتر آرایشی یا همان گلایتر (Glitter) هم یکی دیگر از پرطرفدارترین محصولات آرایشی سال جاری است که می توانید از آن برای زیبا و خاص تر کردن آرایش شاین دار خود بهره ببرید. این محصول آن قدر محبوب شده که این روزها بسیاری از افراد، در آرایش روزانه خود آن را به کار می برند. گلیترهای آرایشی در شکل، رنگ و مقدار های مختلف به فروش می رسند و همین موضوع استفاده از آن ها را کاربردی تر و خلاقانه تر می نماید.

در این مقاله از خبرنگاران به آموزش سبک آرایش شاین دار و براق و نحوه استفاده از گلیتر آرایشی در آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

از مرطوب نماینده بهره ببرید

پیش از آغاز هر کاری، ابتدا روتین پوستی خود را انجام بدهید و سپس به سراغ استفاده از یک مرطوب نماینده مناسب پوست خود بروید. گفتنی است که حتی افراد دارای پوست چرب هم باید این کار را انجام بدهند؛ زیرا این کار به ماندگاری آرایش شما و براق و درخشان شدن آن یاری می نماید.

اگر قرار است پس از آرایش کردن در مکان های باز حضور پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم از یک ماسک زیر چشم استفاده نمایید. این کار از پف کردن زیر چشم و خشک شدن کانسیلر جلوگیری می نماید و به شما در حفظ آرایشتان یاری خواهد نمود.

آرایش خود را با استفاده از پرایمر آغاز کنید

اگر می خواهید ظاهری درخشان و آرایشی ماندگار داشته باشید، توصیه می کنیم که پیش از آغاز هر کاری از پرایمر بهره ببرید. مقدار کمی از این محصول را بردارید و آن را روی پوست صورتتان به آرامی مالش دهید. اجازه دهید پرایمر به مدت 2 تا 3 دقیقه روی پوستتان بماند.

وظیفه اصلی پرایمر، صاف و یک دست نگه داشتن پوست و محو کردن بافت آن است تا ظاهر شما را شاداب و براق نگه دارد. یک پرایمر خوب و مناسب به عنوان مانعی بین پوست و آرایش شما عمل می نماید. با این کار، رطوبت پوست شما حفظ می گردد و آرایشتان تمام روز ماندگار خواهد ماند.

از کرم پودر بهره ببرید

پس از آن که پرایمر روی پوستتان خشک شد می توانید به سراغ مرحله بعدی آرایش خود، یعنی استفاده از کرم پودر بروید. اگر می خواهید ظاهر شاداب تری داشته باشید بهتر است از کرم پودرهای مات بهره ببرید. این نوع کرم پودرها پوشش بهتری را به شما ارائه می نمایند و می توانند نقص های پوست را به خوبی از چشم پنهان نمایند.

کرم پودرهای مات، به طور ویژه، مناسب افرادی هستند که پوست چربی دارند و با گذشت زمان آرایش روی صورتشان بیش از مقدار براق و روغنی به نظر می رسد. این نوع کرم پودرها فاقد روغن هستند و از مسدود شدن منافذ شما هم جلوگیری می نمایند. در هنگام خرید آن ها حتما به مقدار ماندگاریشان توجه کنید.

با استفاده از کانسیلر سیاهی های زیر چشمتان را بپوشانید

در این سبک آرایش بهتر است از یک کانسیلر سبک و در عین حال با کاور بالا بهره ببرید تا پوستتان ظاهر روشن و زیبا به نظر برسد. هنگام انتخاب این نوع کانسیلرها باید به خوبی به ترکیبات آن ها توجه کنید. برترین گزینه ممکن، کانسیلری است که دارای ترکیبات مفید برای پوست باشد و بتواند آن را به خوبی آبرسانی کند. با تهیه کانسیلر مناسب می توانید از خشک و کیکی شدن آرایش خود جلوگیری کنید.

پوست خود را با رژ گونه و برنزنماینده گرم کنید

یک پوست براق و درخشان دقیقا همان چیزی است که شما در این سبک آرایش در پی آن هستید. علاوه بر این، استفاده از رژگونه یکی از آن مراحلی است که شما تحت هیچ شرایطی نباید آن را رد کنید. کانتوری که انتخاب می کنید باید دو درجه تیره تر از رنگ پوست شما باشد تا بتواند با ایجاد سایه، حالت چهره را تا حدی تغییر دهد. برای داشتن یک ظاهر درخشان و گیرا، کانتور را زیر استخوان گونه، بالای پیشانی و روی خط فکتان بزنید و با استفاده از یک براش آن را به خوبی پخش کنید.

ترکیب کانتور با رژگونه ظاهری زیبا و مجذوب کننده را به شما می دهد. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای درخشان تر به نظر رسیدن آرایشتان این دو محصول را در کنار هم بهره ببرید. به این منظور بهتر است رژگونه را روی استخوان گونه و درست بالای کانتور بزنید.

برای داشتن ظاهری درخشان تر از هایلایتر و گلیتر آرایشی بهره ببرید

کلید داشتن یک آرایش براق و مجذوب کننده، استفاده از هایلایتر است. کمی از هایلایتر را روی گونه، استخوان ابرو و بینی خود بزنید و آن را محو کنید تا چهره درخشنده تری داشته باشید. در این مرحله، شما می توانید از گلیتر آرایشی رنگی هم بهره ببرید تا آرایشتان خاص تر به نظر برسد. گلیتر آرایشی را می توانید در مقدار و طرح های مختلف تهیه کنید و روی هر قسمتی از صورت یا حتی بدنتان که فکر می کنید به درخشش بیشتری احتیاج دارد بزنید.

از گلیتر آرایشی برای زیباتر شدن لب هایتان بهره ببرید

یکی از کارهایی که می تواند به ظاهر شما رنگ و روی تازه ای ببخشد، استفاده از گلیتر آرایشی روی لب ها است. ترکیب این محصول آرایشی با یک برق لب شاین دار، چهر ه شما را گیراتر می نماید. شما می توانید با تهیه گلیترهای کاسه ای مقداری از آن ها را به آرامی روی لب هایتان بکشید. گلیتر آرایشی روی لب از ماندگاری کمی برخوردار است و دائما احتیاج به تمدید مجدد دارد، به همین علت بهتر است مقداری از آن را با خود همراه داشته باشید.

برای آرایش چشم هایتان از گلیتر آرایشی بهره ببرید

از به کار بردن گلیتر آرایشی در آرایش چشمتان نترسید و سعی کنید به روش های مختلف از آن بهره ببرید. امروزه، برای امتحان این سبک از آرایش احتیاجی به حضور پیدا کردن در مراسم ها یا مکان های خاص نیست؛ چرا که حالا دیگر بسیاری از افراد در میک آپ روزانه خود از گلیتر آرایشی و دیگر محصولات آرایشی استفاده می نمایند.

بدون شک آرایش چشم براق و شاین دار مجذوب کنندهیت و زیبایی فوق العاده ای را به ظاهر شما می بخشد، به طوری که هیچکس قادر به چشم برداشتن از شما نخواهد بود. انواع مختلفی از گلیتر آرایشی در بازار وجود دارد که شما می توانید براساس احتیاجهایتان آن ها را تهیه کنید. روش استفاده از هر کدام از مدل های گلیتر آرایشی با دیگری فرق دارد و البته از نظر پیگمنت و ظاهری که برای شما ایجاد می نمایند هم با یکدیگر فرق دارند.

  • هنگام استفاده از گلیتر آرایشی فشرده یا پرس شده که ظاهری شبیه به سایه دارد، احتیاجی به استفاده از پرایمر چشم ندارید. اما به هر حال، بهتر است برای بالا بردن ماندگاری آن از پرایمر بهره ببرید.
  • گلیتر آرایشی مایع در بسته بندی شبیه به رژهای مایع و رنگ ها و مدل های مختلف به بازار عرضه می گردد. اپلیکاتور همراه این نوع گلیترها، استفاده از آن ها را حد زیادی راحت تر نموده است.
  • گلیتر آرایشی پودری نوع دیگری از گلیتر است که پیش از استفاده از آن باید از پرایمر یا چسب گلیتر بهره ببرید. این نوع گلیتر هم در رنگ ها و پیگمنت های مختلف به بازار می گردد.
  • گلیترهای چرب یا کرمی که این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و با نام گلیتر کاسه ای شناخته می شوند نوع دیگری از این محصول آرایشی هستند که می توانید به شکل تکی آن ها را تهیه کنید. استفاده از این گلیتر نسبت به انواع دیگر گلیتر های آرایشی بسیار راحت است.

در انتها

یکی از ویژگی های مهم گلیتر آرایشی، کاربردی بودن آن است. به این معنی که شما در استفاده از آن با هیچ محدودیتی روبرو نیستید و می توانید هر طور که دوست دارید آن را بکار بگیرید و از خلاقیت خود برای داشتن یک آرایش شاین دار و مجذوب کننده بهره ببرید. به همین علت اگر تا به حال سراغ این محصول آرایشی خاص و زیبا نرفته اید، پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.

منابع: GLITZLETTER, Byrdie

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2320

به "گلیتر آرایشی چیست؛ چگونه یک آرایش شاین دار با گلیتر داشته باشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلیتر آرایشی چیست؛ چگونه یک آرایش شاین دار با گلیتر داشته باشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید