توجه! هموطنان غرب و جنوب کشور توصیه های هلال احمر را جدی بگیرند

به گزارش مجله آی سیب، هشدارهای هواشناسی، توصیه های هلال احمر برای پیشگیری از خطر سیل

با توجه به شرایط جوی که در کشور به وجود آمده است سازمان هلال احمر نکاتی را برای مسافران و همچنین ساکنان منطقه ها غربی و جنوب کشور بیان کرده است. در اطلاعیه که از طرف جمعیت هلال احمر آمده است: مطابق با اطلاعاتی که از طریق سازمان هواشناسی منتشر شده سامانه بارشی در سمت غرب و جنوب کشور در حال شکل گیری است که آغاز آن از اواسط روز دوشنبه و تا روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم ادامه دارد. این سامانه بارشی به منطقه ها مرکزی و شمال شرق کشور هم کشیده خواهد شد. لذا از ساکنان این منطقه ها و همچنین مسافران نوروزی که قصد سفر به این منطقه ها را دارند، خواهشمندیم موارد زیر را جدی گرفته و رعایت کنند؛ در ادامه همراه با مجله گردشگری خبرنگاران باشید تا با توصیه های هلال احمر آشنا شوید.

توجه! هموطنان غرب و جنوب کشور توصیه های هلال احمر را جدی بگیرند

1- با توجه به سیلابی شدن مسیل ها در منطقه ها غربی و جنوبی کشور چناچه برایتان مقدور از سفر به این منطقه ها تا زمان عادی شدن اوضاع اکیدا خودداری کنید.

2- ساکنان منطقه ها سیل زده حتی الامکان در خانه بمانند و در صورت اعلام هشدارهای دستگاه های ذیربط محل سکونت خودشان را به سمت مکان های اسکان موقت هلال احمر (ورزشگاه ها، مدارس و …) ترک کنند و در این خصوص الزاما با دستگاه های امدادرسان همکاری کنند.

3- با توجه به این که بیشتر منطقه ها که سیل آمده روستایی بودند و رونق دامداری در منطقه ها غربی و جنوب کشور بیشتر است، خواهشمندیم از خارج کردن و یا عبور دادن حیوانات اهلی از عرض رودخانه ها و منطقه ها پس و سیل خیز در زمان بارش شدید باران بپرهیزید.

در هنگام وقوع سیل یا هر بلای طبیعی دیگر شماره 112 را به یاد داشته باشید.

4- هموطنان عزیزی که در سفرهای نوروزی هستند، توجه داشته باشند که در شرایط فعلی به هیچ عنوان چادر زدن در معابر و به خصوص کنار رودخانه ها و مسیل های منطقی نیست و در صورت لزوم حتما برای اسکان به سمت مکان های سرپوشیده عمومی بروید.

5- بنابر گزارش های رسیده به دلیل مواج بودن خلیج فارس لازم است که در طی روزهای آینده از سفرهای دریایی و اتراق در کنار سواحل حتی المقدور اجتناب کنید.

6- جوانب احتیاط را برای رانندگی در شرایط نامساعد جوی را به شدت رعایت کنید و از سرعت رفتن و حرکات خطرناک به شدت خودداری کنید. از مسافرین نوروزی عزیز تقاضامندیم از رانندگی در شب و مسیرهای فرعی پرهیز کنند و در هنگام رانندگی مراقب شیب ها و پیچ های جاده ها باشند. حتما با دنده سنگین حرکت کنید چرا که در این مواقع ترمزها در آب به خوبی کار نمی کنند.

7- در استان هایی نظیر لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، ایلام و خوزستان که عشایر زیادی زندگی می کنند و در حال جابه جایی و کوچ هستند، می بایست در بلندی ها و منطقه ها امن اتراق کنند.

8- هموطنان عزیز در محل زندگی خودشان لازم است که وسایل نقلیه، حیوانات اهلی و اشیای قابل حمل را به نزدیکترین محل مرتفع انتقال دهند.

9- لازم است در محیط های شهری از فاضلاب ها و جویبارهایی که به ظاهر آرام هستند دوری کنید. توجه داشته باشید که جویبارها، کانال های فاضلاب، تنگه ها و دیگر منطقه ها مشکوک نیز می توانند به طور ناگهانی دچار سیلاب کنید.

10- در جریان آب راه نروید چرا که 15 سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود. اگر مجبورید در آب حرکت کنید، از مسیری بروید که آب حرکت نمی کند. برای اینکه از استحکام زمین جلو پای خود مطمئن شوید از یک تکه چوبدستی استفاده کنید. هرگز از درختان در معرض سیل به عنوان محل امن استفاده نکنید و در هنگام سیل از پل های چوبی سست روی رودخانه ها عبور نکنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2045

به "توجه! هموطنان غرب و جنوب کشور توصیه های هلال احمر را جدی بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه! هموطنان غرب و جنوب کشور توصیه های هلال احمر را جدی بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید