جدیدترین ایده های طراحی و تزیین اتاق زیر شیروانی در همه خانه ها

به گزارش مجله آی سیب، اتاق زیر شیروانی چیست؟ اتاق زیر شیروانی قدیمی که از سبک معماری داخلی اروپایی و غربی وارد کشور ایده بسیار خوبی برای منازل با سقف بلند است. در این نوع خانه ها برای طراحی داخلی اتاق زیر شیروانی سقف منزل را کوتاه تر در نظر می گیرند و سپس از فاصله ایجاد شده بین این فضا، برای طراحی و دیزاین اتاق های زیر شیروانی استفاده می نمایند. اما این سرانجام ماجرا نیست. اگر می خواهید این فضا را زیبا و دلنشین کنید و به برترین شکل از آن استفاده نمایید، با ما همراه باشید تا نکاتی به شما آموزش دهیم که در هیچ جایی پیدا نمی کنید.

جدیدترین ایده های طراحی و تزیین اتاق زیر شیروانی در همه خانه ها

برترین نکات و ایده ها برای تزیین و چیدمان اتاق زیر شیروانی در ایران

برای اینکه این فضای معماری نو خانه خود را به یک مکان کاملا کاربردی و حرفه ای تبدیل کنید، حتما نکاتی که نوشته ایم را فراموش کنید:

نور اتاق های زیر شیروانی یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کنید چون معمولا در این فضا نور طبیعی خیلی کمی وجود دارد که باعث دلگیر و کوچک نشان دادن فضای شما شده و جای مناسبی برای نگهداری لباس و مواد غذایی نخواهد بود. حتما سعی کنید با استفاده از پنجره اتاق زیر شیروانی و یا گزینه های پیشرفته و مدرنی مثل اسکای لایت نور طبیعی را تأمین کنید. البته از نورپردازی مخفی حرفه ای هم نباید غافل شوید.

فضای نگهداری لباس بهتر است از نوع کمد دیواری مخفی یا به شکل تخت خواب های کشو دار باشد تا هم فضای زیادی اشغال نگردد و هم اینکه جای کافی برای نگهداری لباس ها وجود داشته باشد.

اتاق زیر شیروانی چوبی حالتی نوستالژیک و بسیار زیبایی دارد که به یاری آن می توانید حس طبیعت را هم به این فضا منتقل کنید. سعی کنید اگر بودجه کافی دارید چوب طبیعی به اسم دیوارپوش و کفپوش بکار ببرید در غیر این صورت پنل های چوبی با روکش براق و مقاوم شده برای دیوارها عالی هستند. طرح عمودی برای فضای کوچک برترین گزینه است.

اتاق زیر شیروانی کوچک باید با رنگ های خنثی و روشن مثل سفید، کرم و مشابه آن رنگ آمیزی گردد. اگر کف این اتاق را با پنل های چوبی بپوشانید جلوی بازتاب نور گرفته خواهد شد که برای فضای کوچک مناسب نیست پس بهتر است که از رنگ های براق که یاری به روشن تر و دلبازتر شدن فضا می نمایند بهره ببرید. از آینه در کنار پنجره ها استفاده نمایید تا بازتاب نور بیشتر گردد. از سبک مدرن پیروی کنید و فضا را خیلی شلوغ نکنید.

پله اتاق زیر شیروانی را می توانید به چندین شکل طراحی کنید. بعضی افراد برای اینکه فضای بیشتری داشته باشند از راه پله مارپیچ یا اسپیرال استفاده می نمایند که هم دسترسی شیک و زیبایی ایجاد می نماید و هم اینکه فضای اصلی منزل کوچک نمی گردد و هزینه زیادی هم ندارد. بعضی افراد هم برای طراحی راه پله اتاق زیر شیروانی از نردبان های متحرک و جمع شونده یاری می گیرند که در این صورت برای فضای اصلی منزل هیچ قسمتی اشغال نمی گردد و برای فضای زیر شیروانی باید موقعیتی برای جمع کردن آن در نظر گرفت.

اتاق خواب زیر شیروانی احتیاج به سیستم سرمایشی و گرمایشی هم دارد. معمولا برای خنک کردن این فضا از همان پنجره یا اسکای لایت استفاده می نمایند چون متراژ آن به اندازه ای نیست که حتما احتیاج به سیستم سرمایشی خاصی داشته باشید. برای سیستم گرمایشی هم بیشتر بعضی افراد از هیتر و یا بخاری یاری می گیرند. اما روش ایده ­آل دیگری هم وجود دارد و آن هم عایق سازی حرفه ای دیوار و سقف این فضاست و کف این اتاق هم گرمای خود را از گرمای اصلی منزل می گیرد.

اتاق خواب های زیر شیروانی احتیاج به تختخواب دارند که مهمترین نکته محل قرارگیری آن است که باید نزدیک دیوار و به دور از پله ها باشد. اگر فضای کافی دارید از میز کوچک با آباژور هم بهره ببرید. ترجیحا تخت خواب های کگرددار بخرید تا فضای بیشتری برای شما باقی بگذارد. رنگ روتختی باید با رنگ دیوار و کف اتاق هماهنگ باشد و از این مورد بسیار مهم غافل نشوید.

دکوراسیون اتاق خواب زیر شیروانی لزوما نباید با سبک دکوراسیون کلی منزل یکسان باشد. اما دقت کنید که نوع متریال بکار رفته و اندازه فضایی که در اختیار دارید بسیار مهم است. اگر این فضا را کلا با چوب طراحی نموده اید، دیزاین دکوراسیون باید از سبک روستیک یا کلاسیک تبعیت کند. اگر فضای کوچکی دارید و قصد ندارید وسایل زیادی داشته باشید سبک مدرن برترین گزینه است. کف اتاق زیر شیروانی نقش زیادی در زیبایی این دکوراسیون خواهد داشت.

رنگ اتاق زیر شیروانی برای فضای کوچک باید کاملا روشن باشد. از رنگ هایی بهره ببرید که بازتاب نور آنها خیلی مناسب است. رنگ دیوار و سقف باید از نوع غالب و رنگ سایر اجزا مثل روتختی، میز، کمد دیواری و غیره از نوع تکمیلی و یاریی باشد. از تضاد رنگ ها یا رابطه مکملی بین رنگ ها هراس نداشته باشید و به سمت شیک بودن بروید.

طرح اتاق زیر شیروانی قابلیت کاربرد به اسم فضاهای مختلفی را دارد. در بعضی از خانه ها، مدل اتاق زیر شیروانی را مناسب برای اتاق تکلیف و درس و مطالعه بچه ها طراحی می نمایند. بعضی افرادی هم که به ورزش علاقه زیادی دارند، طراحی و دیزاین این فضا را مناسب برای انجام ورزش های با فعالیت بدنی کم مثل یوگا، پیلاتس و غیره انجام می دهند.

مدل های اتاق زیر شیروانی برای پاتوق و دورهمی بچه ها و نوجوانان و انجام بازی های ویدیویی و کامپیوتری بسیار مورد توجه قرار گرفته و با این کار فضای بیشتری هم برای والدین ایجاد می گردد.

اگر هم به موسیقی علاقه مند هستید یا فرزندان شما به این نوع کلاس ها علاقه دارند برترین جا، یک اتاق زیر شیروانی زیباست تا با این کار فضای خلوت و مجزایی ایجاد گردد و صدای آن مزاحمت برای سایرین ایجاد نکند.

ایده های زیادی وجود دارد و انتخاب هر یک از این موارد با موارد خاص تزیین اتاق زیر شیروانی همراه خواهد بود.

منبع: اتاق
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1771

به "جدیدترین ایده های طراحی و تزیین اتاق زیر شیروانی در همه خانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ایده های طراحی و تزیین اتاق زیر شیروانی در همه خانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید