جلسه بازآموزی قوانین و مقررات هدایت و رانندگی ویژه رانندگان سرویس های مدارس

به گزارش مجله آی سیب، جلسه بازآموزی قوانین و مقررات هدایت و رانندگی ویژه رانندگان سرویس های مدارس، به همت کانون دنیا گردی و اتومبیل رانی، پلیس راهور تهران بزرگ و سازمان تاکسیرانی تهران با هدف آموزش قوانین هدایت و رانندگی ویژه رانندگان سرویس های مدارس سطح شهر تهران برگزار گردید.

جلسه بازآموزی قوانین و مقررات هدایت و رانندگی ویژه رانندگان سرویس های مدارس

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، در این جلسه آموزشی که در محل سالن آمفی تئاتر ستاد پلیس راهور تهران بزرگ برگزار گردید، موضوعات مرتبط با سلامت خودرو، سلامت رفتار رانندگان سرویس ها، نحوه ارائه سرویس به دانش آموزان و باید و نبایدهای سرویس های مدارس با حضور کارشناسانی از پلیس راهور مورد آنالیز نهاده شد.

سرهنگ پرویز سیاح البرزی جانشین سابق پلیس راه کشور در این مراسم به تشریح موارد ایمنی سرویس های مدارس پرداخت و از رانندگان سرویس های مدارس خواست تا در قبال مسئولیتی که بر عهده گرفته اند، حساسیت ویژه ای داشته باشند.

او با اشاره به اهمیت و حساسیت شغل رانندگان سرویس مدارس گفت: رانندگان سرویس های مدارس مسئولیت حساسی را در قبال دانش آموزان دارند لذا رعایت قوانین هدایت و رانندگی از سوی این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرهنگ البرزی اضافه کرد: رعایت مسائل مرتبط با قوانین هدایت و رانندگی از سوی رانندگان سرویس های مدارس می تواند باعث آشنایی هرچه بهتر دانش آموزان با این قوانین و در نتیجه رعایت قوانین هدایت و رانندگی از سوی دانش آموزان باشد.

این مقام انتظامی در ادامه صحبت های خود به بعضی از مسائل مربوط به سرویس های مدارس پرداخت و گفت: پارک دوبل، ایجاد راه بندان، سرنشین اضافه، سرعت غیر مجاز، نبود ایستگاه هایی مربوط به سوار و پیاده کردن دانش آموزان، مجهز نبودن خودروها به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و ... از مهمترین مسائلی است که در بعضی از سرویس های مدارس دیده می گردد.

او در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: نقش رانندگان سرویس های مدارس در الگو پذیری دانش آموزان از آن ها کمتر از نقش معلم نیست و رانندگان سرویس مدارس باید رفتار و گفتارشان به گونه ای باشد که دانش آموز الگوی مناسب از این رفتارها پیدا کند.

سرهنگ البرزی در ادامه به تشریح موضوعاتی در مورد سلامت خودرو، رفتار رانندگان سرویس های مدارس، ایمنی در سرویس های مدارس، تعامل والدین و مربیان با رانندگان مدارس، نحوه ارائه خدمات به دانش آموزان و ... پرداخت.

در ادامه این برنامه آموزشی سرهنگ موسوی پور معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت شغل سرویس مدارس خطاب به رانندگان گفت: شما رانندگان با دانش آموزانی سرو کار دارید که آینده سازان این کشور هستند و رفتار و حرکات شما می تواند مستقیم و غیر مستقیم بر روی دانش آموزان تاثیر گذار باشد لذا ضرورت دارد تا یک راننده سرویس علاوه بر رعایت کامل قوانین هدایت و رانندگان به نحوه رفتار خود با دانش آموزان نیز توجه داشته باشد.

او در ادامه با اشاره به صندلی و نقش رانندگان سرویس های مدارس در فرهنگ سازی گفت: سرویس مدارس در کشور ما با سرویس مدارس در کشورهای پیشرفته تفاوت زیادی دارد اما باید سعی کنیم تا به حد کمال و مطلوب برسیم که از این رو این جلسات آموزشی برگزار گردیده و امیدوارم که تداوم داشته باشد چرا که محور اصلی مثلث آموزشی در سرویس های مدارس، رانندگان هستند.

سرهنگ موسوی پور گفت: خوشبختانه در حال حاضر حرکت خوبی در حوزه آموزش آغاز شده و تداوم برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی می تواند به رسیدن به نقطه مطلوب در فرهنگ سازی در رانندگی خصوصا در حوزه سرویس مدارس به ما یاری کند.

در انتها این جلسه آموزشی پرسش و پاسخ نیز انجام شد و کارشناسان پلیس راهور به سوالات رانندگان سرویس های مدارس پاسخ دادند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 274

به "جلسه بازآموزی قوانین و مقررات هدایت و رانندگی ویژه رانندگان سرویس های مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه بازآموزی قوانین و مقررات هدایت و رانندگی ویژه رانندگان سرویس های مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید