حال هوای تهران خوب می گردد، ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور

به گزارش مجله آی سیب، نقشینه گفت: روز پنج شنبه با نفوذ سامانه بارشی و شروع بارش برف و باران همراه با افزایش نسبی دما حال هوای تهران خوب می گردد.

حال هوای تهران خوب می گردد، ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار ، از استمرار پایداری جو در بیشتر مناطق کشور اطلاع داد و گفت: بنابر نقشه های هواشناسی طی امروز و فردا در شهر های صنعتی و پرجمعیت تشدید آلودگی ها و افزایش غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می گردد. ضمن آنکه در سواحل شمال و استان اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می گردد، اضافه نمود: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی برای استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی بارش باران گاهی با وزش باد شدید رخ خواهد داد.

نقشینه از شروع بارش پراکنده طی روز چهارشنبه در دامنه های زاگرس مرکزی اطلاع داد و گفت: روز پنج شنبه با گستره فعالیت این سامانه، بارش باران مناطقی از جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را در بر خواهد گرفت.

این کارشناس سازمان هواشناسی، روز پنج شنبه شدت بارش ها را در غرب استان ایلام و آذربایجان غربی خاطرنشان کرد و اضافه نمود: سامانه بارشی بر مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و در مناطق جنوبی تر همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با بیان اینکه روز آدینه با تداوم فعالیت سامانه در مناطقی از کشور بارش پراکنده خواهیم داشت، گفت: البته میزان بارش برف و باران در شرق لرستان، دامنه های زاگرس در جنوب اصفهان، غرب کردستان و آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: روز شنبه با نفوذ جریان های شمالی درسواحل شمال بارش خفیف باران همراه با کاهش نسبی دما رخ می دهد، ضمن اینکه در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز بارش پراکنده خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: روز یکشنبه در مرکز، شرق، شمال شرق و دامنه های زاگرس مرکزی در نوار غربی و شرق سواحل شمال بارش پراکنده پیش بینی نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه پایداری جو تا روز پنج شنبه در تهران ادامه دارد، اعلام کرد: با توجه به پایداری جو و نبود وزش باد مناسب باد برای مناطق پرتردد تهران افزای غلظت آلاینده ها همراه با غبار پیش بینی می گردد.

به گفته نقشینه، روز پنج شنبه با نفوذ سامانه بارشی بتدریج در تهران افزایش ابر و بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف و باران شروع خواهد شد که بدین ترتیب حال هوای تهران بهبود می یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیشینه دمای امروز و فردا مهرآباد را 15 درجه و کمینه را 4 درجه و شمیرانات را 14 درجه و کمینه یک درجه سانتی گراد خاطرنشان کرد و اضافه نمود: روز پنج شنبه بیشینه دمای مهر آباد به 13 درجه و شمیرانات 14 درجه سانتی گراد می رسد.

وی در سرانجام شاخص کنونی کیفیت هوای تهران را 139 خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به شاخص کنونی تهران، هوا برای گروه های حساس همچنان سالم است و همیشه پیش بینی می گردد که فرایند شاخص در 2 روز آینده افزایش یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 673

به "حال هوای تهران خوب می گردد، ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال هوای تهران خوب می گردد، ورود سامانه جدید بارشی از سمت غرب به کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید