خبرنگاران امیر قطر بر ادامه کوشش برای توافق صلح میان طالبان و دولت افغانستان تأکید کرد

به گزارش مجله آی سیب، تهران-خبرنگاران- شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر سه شنبه شب در تماس تلفنی با اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان گفت که دوحه به کوشش هایش برای یاری به ایجاد مذاکره میان دولت کابل و طالبان و رسیدن آنها به توافق صلح ادامه می دهد.

خبرنگاران امیر قطر بر ادامه کوشش برای توافق صلح میان طالبان و دولت افغانستان تأکید کرد

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، رییس جمهوری افغانستان نیز در این تماس تلفنی از کوشش های دوحه که نقش معین کننده ای در توافق میان آمریکا و طالبان داشته است، قدردانی کرد.

کوشش قطر برای انجام مذاکره میان دولت افغانستان و طالبان درحالی مطرح می گردد که اشرف غنی یکشنبه گذشته در کنفرانس مطبوعاتی در کابل خاطرنشان کرد که دولت این کشور هیچ پیش شرطی را برای شروع مذاکرات میان گروه های افغانستانی با طالبان را نمی پذیرد و فرایند آزادی زندانیان طالبان باید درجریان گفت وگو آنالیز گردد.

این در حالی است که سهیل شاهین سخنگوی طالبان در دوحه مدعی شد که براساس توافق نامه طالبان و آمریکا پنج هزار زندانی طالبان آزاد و پس از آن گفت وگوی بین گروههای افغانستانی شروع خواهد شد.

توافق نامه آمریکا و طالبان پس از دو سال کوشش و یازده دور گفت وگو روز شنبه گذشته با حضور شمار از مقامات کشورهای منطقه و دنیا در دوحه به امضا رسید و براساس آن قرار است تا 20 اسفند ماه گفت وگوی بین گروههای افغانی شروع گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 830

به "خبرنگاران امیر قطر بر ادامه کوشش برای توافق صلح میان طالبان و دولت افغانستان تأکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیر قطر بر ادامه کوشش برای توافق صلح میان طالبان و دولت افغانستان تأکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید