خبرنگاران مشاوران بهزیستی یزد آماده پاسخگویی به بازماندگان کرونا هستند

به گزارش مجله آی سیب، یزد- خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی یزد گفت: تعدادی از مشاوران این اداره کل از طریق شماره تلفن 1480 آماده ارایه خدمات روانی و اجتماعی به بازماندگان بیماران کرونا در استان هستند.

خبرنگاران مشاوران بهزیستی یزد آماده پاسخگویی به بازماندگان کرونا هستند

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی یزد، محمدعلی عطابخش اضافه کرد: این تیم (محب) با هدف ارائه خدمات مشاوره تخصصی و حمایت های روانی-اجتماعی به ویژه مشاوره سوگ به بازماندگان کرونا و خانواده های آنها تشکیل شد.

وی به حضور داوطلبانه روانشناسان، مشاوران و مددکاران در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: خانواده هایی که در سوگ عزیزان خود در اثر بیماری کرونا به سر می برند از طریق این خط می توانند از حمایت های روانی- اجتماعی این اداره کل برخوردار شوند.

وی آسیب های روحی و روانی از دست دادن بستگان در اثر بیماری کرونا را یادآور شد و گفت: ویروس کرونا نه تنها جسم افراد را بلکه بر روح و روان آنها آسیب وارد می کند، در حالیکه روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا بشمار می رود.

عطابخش در خصوص آموزش های تخصصی تیم محب اظهار کرد: این آموزش ها شامل مدیریت استرس، مقابله با اضطراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، یاری های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب است.

مدیرکل بهزیستی یزد گفت: تلاش تیم محب بهزیستی ارتقای ایمنی و امنیت روانی افراد و همچنین ارتقای سطح آرامش، امیدواری و توسعه یاری رسانی به خانواده هاست.

همچنین از ابتدای شیوع کرونا تا ساعت 14 دیروز(دوشنبه) 776 نفر در استان یزد به این ویروس مبتلا شدند که از این تعداد 51 نفر مربوط به 24 ساعت گذشته است .

در این مدت 2 هزار و 276 نفر با علایم تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که 76 نفر فوت کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران مشاوران بهزیستی یزد آماده پاسخگویی به بازماندگان کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاوران بهزیستی یزد آماده پاسخگویی به بازماندگان کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید