خبرنگاران گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال

به گزارش مجله آی سیب، رشت - خبرنگاران - جامعه ورزش گیلان امیدوار است که ورزشکاران این استان در المپیک توکیو مدال کسب کنند تا به آروزی حدود 65 ساله جامعه عمل بخشند.

خبرنگاران گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال

به طور حتم مسابقات المپیک مهمترین رویداد در ورزش بشمار می رود که هر چهار سال یک بار انجام می شود و زبده ترین ورزشکاران قاره های مختلف با برگزاری مسابقات مهم، سهمیه حضور در این رقابت ها را کسب و شرکت در این رویداد نیز برای هر ورزشکاری افتخار تلقی می شود.

استان گیلان هم قدمت زیادی در ورزش کشور دارد اما در رقابت های المپیک توفیق چندانی نیافته و هرچند ورزشکاران آن در رقابت های کشوری، آسیایی و جهانی در رشته های مختلف درخشش داشته و دارند، اما نتوانسته اند در المپیک آنگونه که شایسته این خطه است، برجسته شوند.

در المپیک 2016 ریو نیز ورزش گیلان کننده ای در رقابت های المپیک نداشت تا نمره منفی در کارنامه ورزش این استان ثبت شود، همچنین در المپیک 2012 نیز فقط امین قاسمی پور مشتزن گیلانی جواز حضور در المپیک را کسب کرده بود که این ملی پوش اسبق گیلانی در اولین دیدار خود مغلوب حریفش شد تا سهم ورزش گیلان از این المپیک نیز فقط یک بازی باشد.

البته پیروز ترین ورزشکار گیلانی که در المپیک حضور یافت و مدال کسب کرد، فقط مرحوم محمود نامجو بود که این وزنه بردار افسانه ای، در دو دوره از رقابت های المپیک پیروز به کسب مدال شد که این دو مدال، تنها مدال های ورزش گیلان در المپیک بشمار می رود.

مرحوم نامجو در المپیک 1952 هلسینکی فنلاند پیروز به کسب مدال نقره شد و در المپیک 1956 ملبورن استرالیا نیز توانست مدال برنز را کسب کند تا ورزش گیلان دو مدال از رقابت های مهم المپیک کسب کند که تا به امروز به جز مرحوم نامجو، هیچ ورزشکاری نتوانسته مدالی را در المپیک تصاحب کند تا سهم ورزش گیلان همین دو مدال باشد.

اما در المپیک توکیو ژاپن که به دلیل شیوع بیماری کرونا با وقفه یکساله روبرو شده و قرار است یک سال دیرتر انجام شود، تا به امروز سه ورزشکار گیلانی جواز حضور در این رقابت ها را کسب کرده و مسئولان ورزش این استان نیز امیدوار به کسب مدال توسط این ورزشکاران هستند.

سال 98 سالی شکوهمند برای ورزش قهرمانی گیلان

مدیرکل اداره ورزش وجوانان گیلان نیز در خصوص راهیابی سه ورزشکار گیلانی به المپیک توکیو و شرایط ورزش گیلان در مصاحبه با خبرنگاران گفت: سال 98 از لحاظ قهرمانی جزء سال های شکوهمند تاریخ ورزش گیلان بود.

مریم بخشی افزود: اداره کل ورزش و جوانان گیلان با همراهی کارشناسان خبره ستادی و مشارکت هیات های ورزشی در راستای سیاست های عالی وزارت ورزش و جوانان و همچنین همگام با برنامه های فدراسیون های ملی ورزشی و تحت حمایت های ارسلان زارع استاندار گیلان، نهایت ظرفیت استان را برای پشیبانی و تقویت ورزشکاران گیلانی در جهت کسب سهمیه المپیک بکار بست.

وی ادامه داد: در این راستا و در ماه های پایانی سال 98، یک سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور تکواندوکار شایسته استان گیلان و دو سهمیه انفرادی و تیمی توسط محمد رهبری قهرمان محجوب شمشیربازی و اولین سهمیه تاریخ ورزش بانوان گیلان توسط سارا بهمنیار دختر قهرما گیلان در رشته کاراته کسب شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کسب سه سهمیه ورزشکاران گیلانی برای حضور در المپیک، از حیث کسب سهمیه خوشبختانه شرایط کم نظیری را رقم زدیم و امیدواریم که این حضور با کسب مدال نیز همراه شود.

گیلان امیدوار به کسب سهمیه های بیشتر در المپیک

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: تا به امروز با اعلام کمیته ملی المپیک، سهمیه سه ورزشکار گیلانی به شرحی که عنوان شد در المپیک توکیو قطعی شده و مورد تایید کمیته ملی المپیک نیز قرار گرفته و حتی امیدواریم که این سهمیه نیز تا قبل از برگزاری مسابقات المپیک افزایش یابد.

بخشی با اشاره به پشتیبانی های اداره کل ورزش به ورزشکارانی که سهمیه المپیک را کسب می کنند، افزود: اداره کل ورزش گیلان با تشکیل ستاد المپیک توکیو در سال 97 با حضور کارشناسان خبره، مربیان و متخصصان، برنامه های حمایتی، هماهنگی، برنامه ریزی، پایش، نظارت و پشیبانی و سایر امور مرتبط را شروع کرد.

وی به شاخص های حمایتی این ستاد اشاره و اظهار کرد: حمایت هایی در این ستاد برای ورزشکارانی که پیروز به کسب سمهیه المپیک شده در نظر گرفته شده که می توان به تصویب پرداخت حقوق به المپیکی ها پس از قطعی شدن کسب سهمیه اشاره کرد که این حقوق جدا از مبلغ پیش بینی شده وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک و فدراسیون ها است.

وی در ادامه گفت: تصویب اهدای یک دستگاه آپارتمان به المپین ها که در این خصوص در مرحله اجرایی تحویل به سه المپین می باشد و دیگر پشتیبانی نیز، تحقق قانون استخدام قهرمانان و جذب و بکارگیری ورزشکاران مشمول در اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان شرح داد: البته با توجه به گسترش و شیوع کرونا در کشور و تعلیق کلیه فعالیت ها و کسب سهمیه ها در اسفند ماه، متاسفانه آنطور که شایسته بود و برنامه ریزی کرده بودیم، بحث استقبال، تجلیل و سایر فعالیت های معمول را نتوانستیم انجام دهیم و به طور حتم با بازگشت به شرایط عادی، اقدامات پیش بینی شده در این زمینه را انجام می دهیم.

وی اظهار کرد: البته هنوز هم ورزشکاران شایسته دیگری در حال تلاش برای اخذ مجوز ورودی به المپیک توکیو هستند و خوشبختانه همانطور که در برنامه های ستاد المپیک استان برنامه ریزی و پایش شده بود، ورزشکارانی نیز در جهت کسب سهمیه المپیک توکیو قرار دارند.

بخشی ادامه داد: نازنین ملایی بانوی اول روئینگ آسیا در قایقرانی، پیمان قویدل و علی آقامیرزایی قهرمانان بازهای آسیایی جاکارتا در رشته کایاک ، طیبه پارسا در تکواندو و برخی از قهرمانان دیگر از شانس های کسب سهمیه المپیک گیلان هستند که بطور مستمر تحت نظارت و پشیبانی ستاد المپیک این استان قرار دارند.

جامعه ورزش گیلان امیدوار به کسب مدال در المپیک توکیو

مدیرکل اداره ورزش وجوانان گیلان همچنین به شانس کسب مدال توسط ورزشکاران گیلانی که جواز حضور در المپیک را کسب کرده اند، اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر که براساس تصمیم کمیته بین المللی المپیک و بدلیل شیوع بیماری کرونا، این رویداد مهم یکسال به تعویق افتاد و در حال برنامه ریزی برای سال پیش رو با توجه به تعویق پیش آمده هستیم.

وی افزود: اما نکته ای که باید به آن توجه داشت، سهمیه های کسب شده توسط قهرمانان گیلانی از طریق رنکینگ و پس از گذراندن مراحل متعدد مسابقات جهانی، قاره ای و کسب مدال و امتیاز در یکی دو سال اخیر بدست آمده است و این یعنی المپین های گیلانی همواره جزء نفرات مدال آور و برتر رشته خود در سطح جهان بوده اند.

بخشی خاطرنشان کرد: با این وجود، به طور حتم با توجه به شرایط فنی مناسب این ورزشکاران جزء شانس های کسب مدال کاروان ایران در المپیک خواهند بود و اداره ورزش و جوانان گیلان در تحقق این موضوع، از هیچ برنامه حمایتی و پشیبانی دریغ نخواهد کرد.

وی در خاتمه گفت: در این راستا از همه مردم، دست اندرکاران و رسانه ها درخواست می کنیم که در این جهت همراه و حامی فرزندان گیلان باشند تا این ورزشکاران شایسته با کسب مدال در المپیک توکیو به آرزوی بیش از 60 ساله ورزش گیلان خاتمه دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 995

به "خبرنگاران گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گیلان امیدوار به کسب مدال المپیک پس از 65 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید