خبرنگاران 820 کیلومتر از جاده های لرستان برفروبی شد

به گزارش مجله آی سیب، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ریزش برف طی 2 روز ابتدایی بهمن ماه موجب کندی تردد در بعضی محورهای ارتباطی استان شده بود که در این راستا 820 کیلومتر از جاده های اصلی و فرعی برفروبی شد.

خبرنگاران 820 کیلومتر از جاده های لرستان برفروبی شد

عباس شرفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به ریزش سنگین برف در ابتدای بهمن ماه جاری، عملیات راهداری در 23 محور اصلی و سه محور فرعی با 101 دستگاه ماشین آلات صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ریزش برف خسارتی به زیرساخت های جاده ای لرستان وارد نکرده است گفت: 201 نیروی راهداری استان اقدامات لازم را برای خدمات رسانی به مردم انجام دادند و در این راستا 535 تن نمک و شن برای برطرف لغزندگی سطح جاده استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ریزش برف در الیگودرز گزارش شد گفت: اختلال و کندی تردد در بعضی محورهای روستایی این شهرستان و جهت ارتباطی الیگودرز به شول آباد گزارش و با کوشش شبانه روزی راهداران در کمتر از یک روز برفروبی شد.

شرفی اضافه کرد: رانندگان در فصل زمستان با پرهیز از سفرهای غیرضروری، همراه داشتن تجهیزات ایمنی و رعایت سرعت مطمئنه در حفظ سلامتی خود و دیگران دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: راهداری لرستان با تمام ظرفیت به حالت آماده باش درآمده است و 326 نیروی راهدار آن در قالب 40 تیم با 167 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در جاده ها مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: 22 گردنه برفگیر در استان وجود دارد که با توجه به شرایط کوهستانی و موقعیت جغرافیایی آنها راهداری حضور فعالی در این مناطق دارد که از این تعداد، 14 گردنه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نیروهای راهدار بیشتری در آنجا مستقر می گردد.

طول راه های لرستان حدود هشت هزار کیلومتر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1480

به "خبرنگاران 820 کیلومتر از جاده های لرستان برفروبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 820 کیلومتر از جاده های لرستان برفروبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید