راه های غلبه بر اضطراب

به گزارش مجله آی سیب، خبرنگاران/کردستان شاید گاهی خودمان را به فراموشی بزنیم، گاهی بجنگیم و گاهی با ترس ادامه بدهیم اما در نهایت این مدیریت ترس و اضطراب است که دغدغه اصلی است نه از بین بردن آن.

راه های غلبه بر اضطراب

پیمان آزاد در کتاب غلبه بر ترس و اضطراب شرح می دهد که چطور با شناخت خود می توانیم ترس و اضطراب را در زندگی کنترل کنیم.

درباره کتاب غلبه بر ترس و اضطراب

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب اثر پیمان آزاد است که در زمینه ترس و اضطراب و ترس های بیمارگونه مثل ترس از مرگ نوشته شده است. پیمان آزاد در این کتاب سعی نموده با تلفیق تجربه و تئوری ها راه های عملی را برای درمان ترس و اضطراب به ویژه ترس از مرگ ارائه می نماید. نکته مهم درباره این کتاب این است که پیمان آزاد برای مقابله با ترس و اضطراب روش هایی را برای بیداری، آگاهی و هوشیاری می دهد تا افرادی که می خواهند زندگی سالم و با اعتماد به نفسی داشته باشند بتوانند از تمرین های تجربی این کتاب در جهت شناخت خود و خالی کردن ذهنیات اضطراب زا استفاده نمایند. نویسنده در بخش پیشگفتار کتاب شرح می دهد که در این کتاب بیشتر به درمان ترس پرداخته است. چرا که مفهوم ترس پدیده عجیبی است که از دوران کودکی همراه ما است. در واقع این ترس به ما اجازه لذت بردن از زندگی و خلاق بودن نمی دهد. او در ادامه بیان می نماید که ترس ها منشا و مبدا گوناگونی دارند اما با این حال باید بدانیم که ترس جزو جداناپذیر زندگی بشر است. این کتاب در 4 بخش ترس و آثار روانی و روحی و جسمی آن را به همراه راه درمان بیان می نماید.

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب در دسته کتاب های روانشناسی ترس و اضطراب قرار گرفته است و برای گروه سنی عظیم سال مناسب است. انتشارات البرز کتاب غلبه بر ترس و اضطراب را عرضه نموده و در اختیار علاقه مندان قرارداده است. تعداد صفحات این کتاب به گونه ای است که با مطالعه روزانه 20 دقیقه می توانید این کتاب را کمتر از 10 روز بخوانید.

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب مناسب چه کسانی است

کتاب غلبه بر ترس و اضطراب برای افرادی است که می خواهند در ارتباطات و مراودات خود پیروز باشند؛ اما نمی دانند چطور و چگونه؟ کتاب حاضر به این افراد می گوید که چطور با خودشناسی به مرحله بالاتری از شناخت دنیا می رسید و در گرو این شناخت کمتر با دیگران درگیر می شوید. در واقع کتاب غلبه بر ترس و اضطراب به ما یاری می نماید تا با کنش ها و واکنش ها آشنا شویم و نسبت به رفتار افراد، منطقی عمل کنیم. این کتاب برای افرادی که در زندگی خود مدام با ترس و اضطراب ذهن خود را درگیر می نمایند کتابی است راهگشا چرا که نویسنده به خوانندگان می گوید چطور می توان با دقت در احوالات خود تغییرات شگرفی در زندگی ایجاد کرد.

در بخشی از کتاب غلبه بر ترس و اضطراب می خوانیم

وقتی به زندگی نگاه می کنیم. یک شرایط غریزی و مکانیکی را می بینیم. حیوانات چگونه زندگی می نمایند؟ انسان خیلی به حیوانات شبیه است. ولی تفاوت هایی هم دارد. نیازهای نخستین ما باید برآورده گردد تا زنده بمانیم. ما طوری برنامه ریزی شده ایم که باید دنبال برآوردن این نیازها برویم. نمی توانیم یکجا بمانیم؛ زیرا گیاه نیستیم تا مستقیما از خاک تغذیه کنیم. ما صاحب احساس عاطفه و حواس هستیم. می گویند که ما صاحب خرد هستیم.

هوش و شعور هم داریم. علم روان شناسی درباره ویژگی های ذهنی ما بسیار کار و کوشش نموده و می نماید؛ بنابراین انسان مفهوم ساز و ابزارساز است. باید برای پاسخ به نیازهای خویش بیندیشد؛ بنابراین فکرساز هم هست. ازاین رو ما معتقدیم که انسان سازنده تمدن و فرهنگ است. ارزش ها در فرهنگ و تمدن صندلی ویژه ای دارند. روان شناسی انسان نیز بسیار شگفت انگیز است. آدمی به خاطر ایده و فکر حاضر است تا جان خود را بدهد. آدمی به خاطر ایده آل هایش حاضر است تا هلاک گردد. آدمی به خاطر آزمندی و غرورش حاضر است تا بمیرد! آیا مفاهیم و ارزش هایی هستند که بر زنده ماندن انسان تقدم پیدانموده اند؟ یک روز فقط شکار برای زنده ماندن اهمیت داشت؛ اما امروز بها دادن به عقیده و ایدئولوژی و آیین و فرقه و نظرحتی می تواند برجان هم تقدم پیدا کند. آدمی آن چنان غرق عوالم پنداری خویش می گردد که دست از جان می شوید! این غفلت از خواص و ویژگی های ذهنی و احساسی و عاطفی و هیجانی آدمی است. گمان نمی کنم که حیوانات واجد این خاصیت باشند.

فلاسفه و اندیشمندان وجه مثبت و منفی آن را در نظر نداریم برای بشر برنامه وضع نموده اند. می خواهند تا به مقولات فراحسی و فرا عقلی جواب بدهند. از این رو متافیزیک را خلق نموده اند. بسیاری از اندیشمندان به عقل گرویده اند. بعضی نیز عالم تجربه را دستاویز آنالیز های خویش قرار داده اند. از این رو انسان کوشش می نماید تا هر چه بیشتر به حقیقت برسد. اکنون در عالم واقعیت ها است. ولی عالم فراحسی و فراعقلی هم دست از سر او برنمی دارد؛ یعنی بسیاری از ما درگیر مقولاتی هستیم که با عالم تجربه و عقل میانه ای ندارد؛ اما برای ما در اولویت است. ما مفهوم زندگی و حیات را از این مقولات استخراج می کنیم و می پذیریم. زندگی خود را مطابق فرمول هایی که این مقولات برای ما رقم می زنند. می بینیم و ادامه می دهیم. هرچند احتمال منحرف شدن از خط اصلی همواره وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 881

به "راه های غلبه بر اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های غلبه بر اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید