تور روسیه: رزمایش روسیه و کشورهای آسیایی در یکی از مهم ترین شاهراهای نفتی دنیا

به گزارش مجله آی سیب، نیروی دریایی روسیه و چند کشورعضو آسه آن رزمایش دریایی را در ملاکا، مهم ترین شاهراه حمل و نقل دریایی در جهان پس از تنگه هرمز برگزار کردند.

تور روسیه: رزمایش روسیه و کشورهای آسیایی در یکی از مهم ترین شاهراهای نفتی دنیا

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روسیه برای نخستین بار با چند کشور جنوب شرقی آسیا عضو آسه آن رزمایش مشترک دریایی را در تنگه راهبردی ملاکا برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه تنگه ملاکا یکی از مهمترین مسیرهای تردد در جهان است.این رزمایش در بحبوحه تنش ها در اقیانوس آرام به خصوص در دریای چین جنوبی که چین مدعی مالکیت آن است برگزار می گردد.

این رزمایش با مشاکت روسیه و چند عضو کشورهای آسه آن برگزار شده است. میانمار، تایلند، اندونزی،؛ سنگاپور، مالزی، میانمار و برونئی با هواپیما و کشتی های جنگی خود دراین رزمایش حاضرند و فیلیپین نیز عضو ناظر در این رزمایش است. این رزمایش قرار است تا شنبه ادامه داشته باشد.

آلکساندر ایوانوف از مقام های ارشد روسیه در این زمینه گفت که هدف از برگزاری این رزمایش برقراری صلح ثبات در منطقه است.

یک تحلیلگر امور منطقه ای نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که این رزمایش موجب اطمینان از توازن قوا در منطقه می گردد.

کشورهای عضو اسه آن تا به امروز چندین بار با نیروهای دریایی چین و ایالات متحده رزمایش دریایی برگزار نموده اند. اندونزی نیز چندی قبل بزرگترین رزمایش دریایی خود را تحت عنوان سپر نگهبان با آمریکا برگزار کرد که با واکنش شدید چین روبرو شد.

تنگه ملاکا یکی از مهم ترین گذرگاه های دریایی جهان شناخته می گردد و از مهم ترین بندرهای آن می توان به بندر بلاوان در اندونزی و بندرهای ملاکا و پنانگ در مالزی اشاره نمود. نزدیک به یک چهارم از محموله های نفت خام جهان از این تنگه عبور می نمایند که پس از تنگه هرمز در خلیج فارس مهم ترین شاهراه حمل و نقل نفت در جهان به شمار می رود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا طی سخنرانی گفت که روسیه و اعضای آ سه آن مواضع مشابهی در خصوص مسائل کلیدی جهانی دارند.

پوتین در این رابطه گفت: روسیه و کشورهای آ سه آن از بسیاری جهات مواضع مشابهی در خصوص مسائل کلیدی جهانی و منطقه ای دارند. آنچه مهم است این است که همه ما از همکاری برابر و سودمند متقابل در منطقه وسیع آسیا و اقیانوسیه حمایت کنیم

منطقه شرق آسیا منطق فعالیت ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکاست و حضور ناوهای نیروی دریایی این کشور در منطقه ها مختلف آسیا-اقیانوسیه تنشهایی را میان آمریکا-چین و کشورهای دیگر به وجود آورده است.

کشورهای عضو آ سه آن شامل برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند و روسیه عضو شریک این انجمن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1931

به "تور روسیه: رزمایش روسیه و کشورهای آسیایی در یکی از مهم ترین شاهراهای نفتی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: رزمایش روسیه و کشورهای آسیایی در یکی از مهم ترین شاهراهای نفتی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید