رنسانس بلندپروازانه مازراتی با 10 مدل جدید

به گزارش مجله آی سیب، مازراتی میخواهد با اجرای برنامه ای بلندپروازانه در چهار سال آینده، 10 مدل جدید به بازار عرضه کند.

رنسانس بلندپروازانه مازراتی با 10 مدل جدید

کارخانه ایتالیایی در این برنامه همه مدل هایش را به موتور الکتریکی مجهز نموده و یک ماشین اسپرت الکتریکی و یک شاسی بلند جدید هم فراوری خواهد نمود.

مازراتی بخشی از گروه خودروسازی فیات-کرایسلر است که با وجود اعتبار و سابقه زیاد در صنعت خودرو، نتوانسته در چند سال گذشته سودی کسب کند. این شرکت سال گذشته کمتر از 40 هزار دستگاه ماشین فروخت.

فیات-کرایسلر می خواهد با پنج میلیارد یورو (حدود پنج میلیارد و 500 میلیون دلار) سرمایه گذاری در ایتالیا، مازراتی را دوباره به دوران اوج خود برگرداند.

برنامه تازه از سال آینده با عرضه مدل های کاملا به روز شده از محصولات کنونی مازراتی شروع می گردد. همه مدل ها قرار است به قوای محرکه هیبرید-الکتریکی مجهز شوند و قابلیت رانندگی خودران هم به آنها اضافه خواهد شد.

مازراتی سپس اولین مدل جدید خود در پنج سال گذشته را به بازار عرضه خواهد نمود. این ماشین اسپرت که نامش آلفیه ری (Alfieri) است، ابتدا با موتور بنزینی و سپس با قوای محرکه الکتریکی ساخته خواهد شد.

مازراتی پنج سال پیش کانسپتی به نام آلفیه ری را در نمایشگاه خودروی ژنو نشان داد. اما مدیران کارخانه می گویند مدل جدید از این کانسپت فاصله گرفته و یک سوپراسپرت در سطح لامبورگینی و فراری خواهد بود.

کارخانه ایتالیایی سپس در سال 2021، دومین مدل شاسی بلند خود را فراوری خواهد نمود. این ماشین از شاسی بلند کنونی مازراتی به نام لوانته کوچک تر است و با مدل هایی مشابه در پورشه، ب ام و و آئودی رقابت خواهد نمود.

مازراتی می خواهد با نزدیک شدن به خاتمه دهه آینده میلادی، همه مدل هایش الکتریکی باشد.

درباره موفقیت مازراتی در اجرای این برنامه تردیدهایی وجود دارد و دست یابی به این اهداف در چهار سال برای کارخانه ای با امکانات مازراتی ساده نخواهد بود.

به علاوه گروه فیات-کرایسلر در سال 2015 برنامه مشابهی برای احیای مارک آلفارومئو شروع کرد که تاکنون آن طور که پیش بینی می شد پیش نرفته است.

منبع: بی بی سی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 450

به "رنسانس بلندپروازانه مازراتی با 10 مدل جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنسانس بلندپروازانه مازراتی با 10 مدل جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید