سولار اربیتر در انتظار گردش به دور خورشید

به گزارش مجله آی سیب، آژانش فضایی اروپا در صفحه اینستاگرام خود از انجام ماموریت سولار اوربیتر در ماه آینده اطلاع داد.

سولار اربیتر در انتظار گردش به دور خورشید

بهترین تجربه سفر را با مجری مستقیم تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، مدارگرد خورشیدی سولار اوربیتر(Solar Orbiter) که یک مأموریت مشترک بین ناسا و آژانس فضایی اروپا است، اولین دید ما از مناطق قطبی خورشید از عرض های جغرافیایی بالا را فراهم خواهد نمود.

به این ترتیب بینشی بی سابقه در خصوص نحوه عملکرد این ستاره غول پیکر برای ما فراهم خواهد شد.

همچنین قرار است در این ماموریت مهم ارتباط خورشید - زمین هم آنالیز گردد و به محققان یاری کند دوره های بروز آب وهوای طوفانی در فضا را بهتر پیش بینی نمایند.

مدارگرد خورشیدی سولار اوربیتر در تاریخ 5 یا 6 فوریه 2020 میلادی از مرکز فضایی کندی(Kennedy) در آمریکا به فضا پرتاب خواهد شد.

بنابر برنامه ریزی ها پس از پرتاب، این مدارگرد به اندازه 0.28 واحد نجومی به خورشید نزدیک خواهد شد تا بتواند بسیار خوب و دقیق نحوه عملکرد خورشید را مورد آنالیز و مطالعه قرار دهد. انتظار می رود این ماموریت هفت سال به طول بیانجامد.

آژانس فضایی اروپا میخواهد 40 نفر از افراد رسانه های اجتماعی را دعوت کند که از مرکز کنترل ماموریت اروپا در آلمان دیدن نمایند و اطلاعات بیشتری راجع به مدارگرد خورشیدی سولار اوربیتر پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 655

به "سولار اربیتر در انتظار گردش به دور خورشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سولار اربیتر در انتظار گردش به دور خورشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید