شاهد پیشرفت در مذاکرات بین ایران و عربستان هستیم ، توضیح درباره تعمیر ساختمان انرژی اتمی در کرج

به گزارش مجله آی سیب، سخنگوی دولت گفت: عکس هوایی که در برخی رسانه ها از آسیب وارده به سایت انرژی اتمی در کرج منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر، به صورت عکس هوایی گرفته اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه ای دقیق نیست.

شاهد پیشرفت در مذاکرات بین ایران و عربستان هستیم ، توضیح درباره تعمیر ساختمان انرژی اتمی در کرج

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، علی ربیعی در نشست خبری امروز خود که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، درباره ارزیابی از مذاکرات ایران و عربستان گفت: مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی با اعتقاد پایدار ما در اولویت دادن به همسایگان آغاز شد. ما همچنان معتقدیم که مصاحبه به ویژه بین جوامع درون امت مسلمان تنها راه شایسته برای حل و فصل اختلافات میان آنهاست.

وی اضافه کرد: در مصاحبه هایی که تا به امروز بین دو طرف اجرا شده مسائل میان دو کشور از موضعی محبت آمیز و با حسن نیت به بحث گذاشته شده و پیشرفت هایی هم حاصل شده است. ما درک می کنیم که در برخی موارد ممکن است اختلافات، پیچیدگی هایی داشته باشد که حل آن ها به زمان نیاز دارد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما این مصاحبه ها و ادامه آن تا به حداقل رساندن اختلاف نظر ها را مثبت ارزیابی می کنیم و همواره آمادگی داریم که با تکیه بر حسن نیت متقابل و تامین منافع و رفع نگرانی های دو طرف این مصاحبه را با جدیت ادامه بدهیم. سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست تعیین تحت نام سیاست همسایگی و منطقه گرایی است. امنیت منطقه و عدم سوء استفاده از کشور ها به بهانه های امنیتی حضور همه کشور های منطقه در کنار هم است.

سخنگوی دولت درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان های سازمان انرژی اتمی ایران واقع در اطراف کرج در روز بیست و سوم ژوئن گفت: اصل خرابکاری تایید می کنم، ولی منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است.

آسیب مختصری به سقف یکی از سوله ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند. عکس هوایی که در برخی رسانه ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر، به صورت عکس هوایی گرفته اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه ای دقیق نیست. تا کنون همه شاهد بودند هر خرابکاری صورت گرفت توان ایران افزایش یافت.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 1744

به "شاهد پیشرفت در مذاکرات بین ایران و عربستان هستیم ، توضیح درباره تعمیر ساختمان انرژی اتمی در کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهد پیشرفت در مذاکرات بین ایران و عربستان هستیم ، توضیح درباره تعمیر ساختمان انرژی اتمی در کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید