شرایط معافیت سربازی خانواده های دارای عضو معلول

به گزارش مجله آی سیب، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: خانواده هایی که دارای عضو معلول هستند با توجه به شرایط ذیل ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

شرایط معافیت سربازی خانواده های دارای عضو معلول

به گزارش ایسنا، رضا محمدی، معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل 20 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به ماده 26 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اظهار کرد: طبق این ماده قانون، یکی از بچه ها اولیایی که خود ناتوان و معلول باشند و یا حداقل دو نفر از بچه ها ناتوان، معلول و مجرد که در منزل به وسیله خانواده نگهداری می شوند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل اضافه کرد: بعلاوه همسرانی که زن معلول خود را سرپرستی می کنند (تا مدت زمان سرپرستی) و مشمولانی که حداقل یک فرزند معلول داشته باشند، از انجام خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

محمدی خاطر نشان کرد: پس از ارائه درخواست متقاضی معافیت سربازی به بهزیستی شهرستان ها و در صورت واجدالشرایط بودن، مستندات مربوطه به بهزیستی استان ارسال شده و سپس در شورای معافیت پزشکی بهزیستی، معلولیت فرد آنالیز و در صورت تایید به اداره وظیفه عمومی معرفی می شود.

وی اضافه کرد: در خصوص اعضای معلول خانواده که معلولیت ذهنی داشته باشد، پرونده معلول ذهنی با شدت معلولیت میانه هم مورد آنالیز قرار می گیرد، ولی در خصوص سایر معلولیت ها حتما باید شدت معلولیت شدید و خیلی شدید باشد.

این مقام مسئول از معافیت سربازی 43 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان در حوزه توابخشی در یکسال گذشته اطلاع داد و توضیح داد: این فعالیت مهم در راستای ارتقاء سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت و بهبود کیفیت زندگی خانواده های دارای عضو معلول انجام می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: isibcase.ir شناسه مطلب: 2271

به "شرایط معافیت سربازی خانواده های دارای عضو معلول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط معافیت سربازی خانواده های دارای عضو معلول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید